Ačkoliv se noční přenos State of Play nesl v mírně ospalém duchu, Sony si přeci jen připravila velké překvapení na závěr. Bylo jím představení Ghost of Yōtei, volného pokračování oceňované hry Ghost of Tsushima od vývojářů ze studia Sucker Punch. Podle náznaků už bylo delší dobu zjevné, že se na nové hře pracuje, podařilo se ji však dokonale utajit a oznámení hry tak bylo po dlouhé době opravdu nečekané. Krátce po zveřejnění prvního traileru se navíc na blogu PlayStationu objevil kratší článek s prvními detaily, o které vás samozřejmě nemůžeme připravit.
Jak už odhalují první sekundy traileru, děj se odehrává necelých 300 let po událostech první hry, konkrétně v roce 1603. Název hry pak odkazuje na nové místo – okolí sopky Jótei, která leží na ostrově Hokkaidó a na první pohled byste si ji klidně mohli splést se sopkou Fudži. A aby změn nebylo málo, do hry už přirozeně nezasáhne Džin Sakai, ale bojovnice jménem Acu. To jsou základní stavební kameny očekávaného zážitku ze hry, která dorazí v zatím blíže nespecifikovaném termínu příští rok.
Vývojáři ústy komunitního manažera Andrewa Goldfarba dále uvedli, že rozhodně nechtěli zůstat stát na místě a hratelnost přirozeně posouvají novým směrem. „Abychom vytvořili něco nového, ale současně povědomého, zahleděli jsme se až za příběh Džina Sakaie a ostrova Cušima. Namísto toho jsme se soustředili na koncept ducha,“ uvádí zástupce Sucker Punch. Odkazuje tím na převážně záškodnický boj proti přesile na území, které je onomu duchovi důvěrně známo, což mu poskytuje výhodu a za určité konstelace se nepříteli může zdát jako něco nadpřirozeného.
Co se týče zmiňované lokace kolem sopky Jótei, vývojáři vysvětlili, že v roce 1603 šlo o území, které nebylo pod nadvládou Japonska, což by mohlo základem konfliktu. Komunitní manažer ale přirozeně nechtěl prozrazovat příliš, takže na důvody, proč o život hlavní hrdinky usiluje mnoho róninů, si musíme zkrátka počkat. Už nyní ale vývojáři potvrdili, že do hry zpracovaná oblast zahrnuje travnaté pláně, zasněžené tundry a mnohá nečekaná nebezpečí, kterým se budou muset hráči v kůži Acu postavit. Zapomenout prý ale máme na organizované samurajské klany z Cušimy, čeká nás patrně víc chaosu a o to větší nebezpečí.
Hra by měla excelovat i po technické stránce, protože podle zástupce studia jde o první hru od Sucker Punch, která vznikala přímo pro PlayStation 5. Svět by měl působit ještě živěji, dohlédneme v něm dál než v případě první hry a došlo například na kompletní přepracování denní i noční oblohy. Speciálně si pak lidé ze Sucker Punch dali záležet na animaci trávy a vegetace celkově, což podtrhují i záběry z výše přiloženého traileru. Na informace o nových herních mechanismech, vylepšení hratelnosti, zvířatech, která mají sehrát důležitou roli, nebo nových zbraní, prý ale bude dostatek času později.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Obzvláště v této Sony (herně) mrtvé generaci (zatím) (Samé remastery, remaky…) je to něco, na co se opravdu těším.
A to už by mělo být všechno. Všude jinde už jsou ženští protagonisté nebo výběr/tvorba postavy.
No a pokud se některá z hlavních či vedlejších ženských postav pomazlí s jinou ženou, tak bude dílo dokonáno. Ale to jsem již malinko jízlivý. Nic proti lezbičkám nemám;o)
Ďalej ako vidím, mal som pravdu aj ohľadom týpkov, čo nemajú radi „woke“ hry a že je hrdinkou žena. Vraj je to všade. Okej, a keď boli všade len muži ako tí hlavní? Toho nebolo už veľa, za tých posledných 30-40 rokov? Ja som práveže rád, že budeme hrať za nejakú tajomnú badass bojovníčku. Nehovoriac o tom, že ženy sa v tomto období čiastočne do bojov aj reálne zapojili (súdiac podľa Wikipédie).
Na druhej strane, keď neriešim moje sklamanie z nepokračovania Jinovho príbehu, sa na Ghost of Yotei veľmi teším. A očividne prídu v gameplayi dosť príjemné zmeny a vylepšenia. Som zvedavý čo znamenajú tie vlky a či budú naši spoločníci; aké nové zbrane a typ boja nás čakajú a kto je Acu zač a prečo po nej všetci idú.
Je toho všeho ale už všude nějak moc… (Od Tomb Raider, přes TLoU, Horizon, až po Avatar či AC Shadows.)
Suma sumárum mi malinko vadí, že hlavní postava bude opět a zase žena.
Nicméně to není důvodem hru nepořídit. Naopak se nemůžu dočkat, až se spustí předobjednávky (a snad se na mě dostane nějaká special edition).
Ghost je pro mě jedna z nej her se skvělým soubojovým systémem…
Ale jo, když jsi u toho lepšího koukání, doufám, že zachovají „horká jezírka“…😜
In the 16th century, there were combat units consisting only of women, as was the case of Ikeda Sen, who led 200 women musketeers (Teppo unit) in the Battle of Shizugatake and Battle of Komaki-Nagakute.[23] Otazu no kata fought alongside 18 armed maids against Tokugawa Ieyasu’s troops.[24] Ueno Tsuruhime led thirty-four women in a suicidal charge against the Mōri army.[25] Tachibana Ginchiyo, leader of the Tachibana clan, fought with her female troops in the Kyushu Campaign (1586), and in the siege of Yanagawa (1600) she organized a resistance formed by nuns against the advance of the Eastern Army.[26]
Člověk by čekal, že dostane něco na motivy Yoshikavi, či Kobajasijo a ne další EA/Ubisoft fantasy.
Co jsem koukal, tak už si pár lidí zjistilo, že protagonistka, která hrdinku hraje, je feministka, bojovnice za práva +-/* komunity ačlenka nějaké šílené organizace, navíc je SP studio na porfoliu Sweet baby. Takže obavy jsou velké
@hladys No ta portfoliu Sweet Baby Inc. jsou taky Helldivers 2. Je to jenom malá konzultační firma nic víc.