O plánech Amazonu na spuštění vlastní herní streamovací služby se mluvilo v uplynulých měsících opakovaně. První náznaky přišly už před rokem, konkrétnější pak loni v listopadu – shodou okolností v době, kdy se svého uvedení dočkala Stadia – a z tehdejších inzerátů na volná místa v Amazonu vyšlo mimo jiné najevo, že by mohla být nově vznikající služba přímo spojena se streamovací platformou Twitch. Ta poskytuje Amazonu spoustu důležitých dat, spojených se zájmem hráčů i důležitými trendy a mohla by se stát hlavní zbraní proti konkurenci. Na potvrzení těchto úvah jsme si ale museli počkat až do těchto dní, kdy Amazon konečně začíná mluvit o projektu s kódovým označením Tempo a zájmu pustit se ve velkém i do výroby vlastních her.
Začneme-li chystanou streamovací službou, Amazon o ní podle článku NY Times mluví jako o plnohodnotné a globální. Společnost Jeffa Bezose ale očividně ještě není připravena mluvit otevřeně o chystaných funkcích a hlavně partnerech z řad vydavatelů, kteří by platformu naplnili obsahem. Dosavadní informace tak v podstatě kopírují sliby Googlu v souvislosti se Stadii a zůstáváme k nim s ohledem na předchozí zkušenost rezervovaní. Devizou má být samozřejmě možnost zahrát si hardwarově náročné tituly na zařízení, které díky přenosu obrazu i impulzů ovládání plní pouze roli prohlížeče a nároky na jeho výkon jsou velmi malé. Ono propojení s Twitchem se jeví jako logický krok a otevření cesty k prvkům, které Stadia slibovala na své úvodní prezentaci, ale zatím je hráči nemohou plně využít. Řeč je samozřejmě možnost připojit se do hry oblíbeného streamera, sdílet hru prostřednictvím odkazu na video v ní natočené apod., nic z toho ale Amazon zatím neslibuje. Jediné, o čem lidé blízcí Projectu Tempo podle NY Times mluví, je možný termín uvedení, s nímž se ještě před pandemickou krizí počítalo na letošní rok. Odhad alespoň pro omezený výběr regionů stále platí, není prý ale vyloučeno, že bude launch odsunut až na rok 2021.
Crucible i New World, které vznikají ve studiích v Seattlu, resp. Irvinu, budou připraveny ke květnovému vydání a stanou se tak prvními vysokorozpočtovými tituly od Amazon Games Studio.
Citovaný článek se nicméně zabývá spíše aktivitami Amazonu na poli herního vývoje, které lze spojit s již známými informacemi nejen o založení labelu Amazon Game Studios v roce 2012, ale také první již vydanou hrou The Grand Tour Game, ale také oznámenými projekty Crucible, New World a hry ze světa Pána prstenů. V případě Grand Tour šlo o licencovaný závodní titul, který jsme vám ukazovali v živém vysílání a Petr o něm mluvil ve vidcastu. Z nových projektů pak připomínáme týmovou sci-fi střílečku Crucible, ambiciózní fantasy MMORPG New World a ještě jedno MMO – tentokrát ze světa Pána prstenů – na němž Amazon Games Studios spolupracují s vývojáři Leyou Technologies. Na všech projektech se podle aktuálních informací pilně pracuje, ale jak uvádí viceprezident herní divize Amazonu Mike Frazzini, všechno vyžadovalo a stále vyžaduje svůj čas.
Přesto ale Amazon jeho slovy oznamuje, že Crucible i New World, které vznikají ve studiích v Seattlu, resp. Irvinu, budou připraveny ke květnovému vydání a stanou se tak prvními vysokorozpočtovými tituly od Amazon Games Studio. V obou případech by měla ke slovu přijít integrace prvků z Twitche, konkrétní ale zatím byli vývojáři pouze u Crucible. Tam by měl do hry nad rámec 12 aktivních hráčů ve dvou šestičlenných týmech vstoupit ještě třináctý – streamer – který bude zápas sledovat a vstupovat do něj skrze nejrůznější modifikátory a instantní pravidla ovlivňující průběh hry. Co se týče fantasy MMORPG New World, nejzajímavější informací je slibovaná dubnová beta, do které se dostanou všichni, kdo si hru předobjednají, nebo budou mít štěstí a Amazon je vylosuje z došlých registrací.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.