Francouzské studio Spiders včera v rámci akce Nacon Connect představilo svou novou hru Steelrising. Sympatičtí vývojáři akčních RPG, které loni koupil Nacon, mají na kontě tituly jako Mars: War Logs, Bound by Flame nebo The Technomancer a naposledy nás příjemně překvapili mixem historické a fantasy hry GreedFall. Do atypické alternativní historie se vypravíme i tentokrát, ale Steelrising se spíš než o fantasy opírá o sci-fi. Prožijeme události francouzské revoluce v podání robotů. Atmosférický první teaser a samotný námět mě tak zaujal, že jsem se rozhodl k tomuto titulu ještě jednou vrátit a věnovat mu víc pozornosti nad rámec včerejšího shrnutí.
Zatímco GreedFall se inspiroval 17. stoletím, Steelrising vychází z událostí konce 18. století. Armáda robotů Ludvíka XVI. terorizuje obyvatele Paříže. My se připojíme k revoluci jako mechanická hrdinka Aegis, která má bojovat proti útlaku a zkusit pootočit kormidlem dějin. Slouží jako osobní stráž královny Marie Antoinetty a má pátrat po svém stvořiteli. Král zřejmě zešílel a bude na hráči, aby jeho běsnění zastavil. Spiders podle šéfky studia Jehanne Rousseau vytvořili pro hru nový originální svět a tvrdí, že titul bude akčnější než jejich předchozí počiny.
Vývojáři si kladou otázku, co by se stalo, kdyby byl Ludvík XVI. tyran a mohl svou vášeň pro stroje a automaty využít k zastavení revoluce hned na jejím počátku.
Vypravíme se do Paříže, která nám bude povědomá, ale ne úplně identická. Najdeme tu třeba zničené dominanty jako Grand Châtelet nebo Templ. Vývojáři si kladou otázku, co by se stalo, kdyby byl Ludvík XVI. tyran a mohl svou vášeň pro stroje a automaty využít k zastavení revoluce hned na jejím počátku. To samo o sobě mi přijde jako nesmírně zajímavá a provokativní premisa. Proměnou má ale projít i hratelnost.
Do průzkumu prostředí chtěli autoři vetknout více vertikality. Když se budeme pohybovat pařížskými ulicemi, nezůstaneme jen na zemi. Máme šplhat, objevovat tajné průchody a podobné věci. Při zmínce o šplhání a zkoumání Paříže z výšky se člověku prostě nemůže nevybavit Assassin’s Creed Unity. Stejně tak má být mnohem plynulejší a přirozenější přechod mezi cestováním a akcí, respektive soubojem. Vše má spolu víc zapadat dohromady a nekazit tempo. Faktem je, že v minulosti hry od Spiders skutečně působily jako jedny z těch, které souboje trochu “izolovaly” od ostatních aktivit.
Protože je hlavní hrdinka Aegis robot, své zbraně má integrovány do vlastního těla. Během hry se budou její schopnosti neustále vyvíjet, takže bude časem silnější, pohyblivější i odolnější. Vývojáři vytvořili víc než sedm základních druhů zbraní, které existují v mnoha modifikacích, a každá má vlastní unikátní charakteristiky. K dispozici budou prostředky pro boj na blízko i na dálku, tedy nejen chladné zbraně, ale i ty střelné.
Jehanne Rousseau doufá, že hráči se skutečně ponoří do světa Steelrising. Autoři také vložili spoustu úsilí do tvorby mnoha vedlejších úkolů, které zážitek z prostředí umocní. V těchto misích můžeme získat jedinečné výbavu a předměty, slibuje tým.
Steelrising míří na PC i next-gen konzole a vyjít by měl snad příští rok. Nevím jak vy, ale já už se moc těším na další informace a ukázku ze hry.