Magazín IGN zveřejnil kompletní rozhovor s Gabem Newellem o handheldu Steam Deck, ze kterého jsme dosud četli pouze krátké citace. Video má bezmála půl hodiny a značnou část prezident Valve věnuje právě připravovanému zařízení. Dotazy i odpovědi se nesly ve značně uvolněném duchu a Newell musel několikrát vysvětlovat, že se na danou věc může dívat odlišně coby hráč a jinak coby prezident velké společnosti, která za zařízením stojí. Zaznělo tak například, že si Valve neklade žádnou metu, po jejímž dosažení by označili zařízení za úspěšné, ale současně si Newell myslí, že má potenciál zaujmout miliony hráčů. Zmínil také, že na Steam Decku hraje Dotu 2 a naznačil, že největší silou celého zařízení je jeho otevřenost.
Newell se nebál zmínit, že si na zařízení mohou hráči nainstalovat třeba Epic Games Store. „To je něco, co bych jako hráč chtěl slyšet,“ řekl Newell a poznamenal, že by se mu určitě coby hráči nelíbilo, kdyby mu někdo na herním počítači něco upíral. Právě jako mobilní herní PC pak Gabe Newell na Steam Deck nahlíží a věří, že bude zařízení schopné dělat s ohledem na určité kompromisy vše, na co jsou hráči zvyklí. A to podle prezidenta Valve zahrnuje také připojení headsetu pro virtuální realitu. V tomto ohledu nebyl sice Newell úplně konkrétní, ale zcela explicitně zmínil Oculus Quest, který nabízí propojení s počítačem pomocí kabelu a nově i bezdrátově pro obě generace zařízení.
Možná to zní jako přehnaný slib, s přihlédnutím na hardwarovou výbavu Steam Decku, faktem ovšem zůstává, že kromě velmi náročných her, jakým by mohl být ve VR třeba Flight Simulator, existuje spoustu menších, na hardware mnohem méně náročných kousků. Za všechny můžeme jmenovat například Keep Talking and Nobody Explodes, určitě sem můžeme zařadit třeba Skyrim ve VR, případně střílečku Pavlov VR. Propojení s headsetem ale může někomu postačit třeba jen s ohledem na možnost sledovat film ve VR, případně ve virtuální realitě pořádat schůzku. Možnosti použití budou jistě omezené, ale stále jde o náznak, kam by se díky vývoji hardwaru a technologií mohl potenciál přenosných PC dostat.
Ostatně, jak Newell v úvodu tvrdí, nápad na Steam Deck přišel přirozeně proto, že současný hardware umožňuje při udržení kompaktní velkosti využít poměrně vysokého výkonu a je přesvědčen, že se myšlenka přenosného hraní musí líbit všem. Newell říká, že kdyby s takovým nápadem přišel někdo před dvaceti lety, přijetí by bylo stejně nadšené, jen to zkrátka na začátku tisíciletí nebylo možné, což pro současnost neplatí. Jediné, co hráči opakovaně vznášejí jako určitou obavu, je fungování her s kompetitivním multiplayerem, který coby ochranu proti podvodníkům používá vlastní anti-cheatovací nástroje. Takové na linuxovém jádru SteamOS nemusí fungovat a pro hraní těchto her bude zřejmě nezbytné instalovat Windows.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.