Když jsme v před necelými dvěma lety recenzovali State of Decay 2, stěžovali jsme si zejména na chyby technického rázu, nejasný koncept celé hry a opakující se úkoly, které nedokázaly plně vytěžit potenciál otevřeného světa zmítaného zombie apokalypsou. Náš verdikt se v tomto ohledu shodoval s řadou dalších, vývojáři ze studia Undead Labs ale ke kritice přistoupili tím nejlepším možným způsobem a již 13. března vydají dramaticky vylepšenou verzi s označením Juggernaut Edition. Podobně jako v případě hry DayZ, která se během svého vývoje dočkala přepracování na zcela nový engine, nebo Anthem, jehož reboot byl nedávno oznámen, chtějí autoři State of Decay 2 dokázat, že má jejich hra na víc. A ještě než byste vtíravou, leč zcela pochopitelnou otázku položili – ano, dosud největší rozšíření, jak popisované vylepšení autoři nazývají, bude všem stávajícím hráčům (včetně verze na Xbox Game Pass) k dispozici zcela zdarma a co víc, jeho bezplatnou součástí bude i dříve vydaná kampaň Heartland. Nově si pak budou moci hráči koupit State of Decay 2 také na Steamu, kde bude hra i s aplikovaným vylepšením dostupná za 30 eur.
„Hráči měli velký problém pochopit rozsah našeho sandboxu a následně způsob, jak si jej užít,“ říkají vývojáři ve svém vyjádřen pro Polygon. Naráží tím na první sadu věcí, které se rozhodli v Juggernaut Edition změnit – tedy nabídnout hráčům propracovanější tutoriál a v jednotlivých misích jim názorněji ukázat, v čem spočívá síla State of Decay 2. „Máme spoustu dat, která ukazují, kolik lidí došlo do konkrétních částí našeho světa, kde trávili svůj čas, kde stříleli. Jednou z věcí, kterou tato data odhalila, je velmi rychlá ztráta zájmu a odliv hráčů,“ říkají zástupci Undead Labs otevřeně. Rozhodli se proto mírně potlačit důraz na stavbu základny a sběr surovin ve prospěch akce a větší volnosti, čemuž má v Juggernaut Edition sloužit i zcela nová open-world mapa, inspirovaná americkým severozápadem.
V boji bylo nutné často hledat zaseknuté zombie, které se ve zběsilé zteči zarazily třeba o dveře nebo regály v obchodech a odmítaly překážku obejít.
Dále se vývojáři zaměřili na plejádu bugů a oněch technických nedostatků, které činily i z tak základních věcí, jako je jízda autem či střílení zombíků, poměrně otravnou a nevyzpytatelnou záležitost. V základní verzi State of Decay 2 se mnohdy stačilo jen otřít autem o budovu a vozidlo začalo ihned hořet. V boji bylo nutné často hledat zaseknuté zombie, které se ve zběsilé zteči zarazily třeba o dveře nebo regály v obchodech a odmítaly překážku obejít. Tyto a další problémy měly logicky za následek neustálé narušování tempa a byly součástí toho, proč se ze hry nemohl stát hit. Další věcí pak bylo slabší grafické zpracování, které už v roce 2018 neodpovídalo nastaveným standardům a bez ohledu na velikost týmu i skutečnost, že nejde o žádnou nezávislou prvotinu, se stalo dalším bodem kritiky. I vizuální stránku věci však chtějí v Undead Labs vylepšit a v traileru výše v podstatě slibují remaster.
Nečekejte rapidní skok kupředu za použití zcela nových modelů nebo výrazně přepracovaných textur, vývojáři se stále museli držet v mantinelech mezí základního jádra hry. Na druhou stranu ale musíme uznat, že nové efekty počasí, vylepšený systém světla a hlavně nové animace mohou konečně povznést celkový zážitek a hráče jednoznačně potěšit. Ve videu jsou navíc k vidění nové těžké zbraně, které právě v kombinaci s přirozenějšími animacemi působí velmi dobře a mohly by se stát poznávacím znamením nově přepracovaného State of Decay 2. Také naznačená jízda autem, během které hráč kosí zástupy zombií, vypadá velmi obstojně a nedá se srovnat se zážitkem z předloňského května. Chybět by navíc neměly ani nové zvuky a hudba, která dotváří atmosféru a v původní verzi hry se jí příliš nedostávalo.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.