Po Xbox Games Showcase, dále skutečně vydatné samostatné prezentaci Starfield Direct a také s ohledem na fakt, že se datum vydání hry nezadržitelně blíží, se nelze divit, že se bude Starfield v dohledné době ještě hodně řešit. Ačkoli mnoho nových informací přinesl Direct, nad rámec toho se začaly samozřejmě objevovat další rozhovory, které s sebou přináší další spoustu zajímavostí a detailů. Zmínit můžete například rozhovor s tím nejpovolanějším, tedy Toddem Howardem, jenž ovšem rozvířil debatu spíše v negativním slova smyslu, když potvrdil, že Starfield na konzolích poběží pouze v 30 fps. Zajímavě ovšem působí i povídání s Mattem Bootym, šéfem Xbox Games Studio, který prohlásil, že Starfield má a bude mít nejméně bugů ze všech her, jež má studio Bethesda na svém kontě.
Xbox Game Studios head Matt Booty says if Starfield shipped today it’d have the fewest bugs of any Bethesda game that’s ever shipped pic.twitter.com/nLRQfan1py
— Giant Bomb is at Summer Games Fest (@giantbomb) June 12, 2023
Hry od Bethesdy bývají přes svou oblibu tradičně terčem posměchu kvůli technickému stavu a bugům, nejen těsně po vydání. Jedna z takových oblíbených výtek například je, že hry poté opravují spíše sami fanoušci a komunita prostřednictvím modů. Vzhledem k velikosti a ambicím hry se proto mnoho lidí děsí, v jakém stavu bude při vydání právě Starfield, ale těmto nepříjemnostem bychom se snad mohli tentokrát vyhnout. Matt Booty své přesvědčení o technické bezúhonnosti vyjádřil v rozhovoru pro magazín Giant Bomb s tím, že už nyní je na tom Starfield dobře, ačkoli má ještě pár měsíců do vydání. „Máme strašně moc lidí, kteří interně hrají Starfield a spolupracují s Toddem [Howardem] a celým týmem. Vidím počty chyb a jen podle čísel by měl Starfield mít nejméně chyb ze všech her, kdyby vyšel teď,“ řekl Booty.
Odklady hru značně posunuly, což potvrdil i sám Phil Spencer, jelikož měl Starfield před akvizicí ze strany Microsoftu vyjít mnohem dříve, než jaké datum bylo nakonec stanoveno coby první. Vývojářům byl nicméně dán čas navíc, aby mohli vše doladit. Kromě toho potvrdil Spencer i Bootyho slova ohledně toho, že každý z QA teď hru hraje a pečlivě se sleduje počet chyb. Můžeme si však klást otázku, zda je v tomto případě brána v potaz závažnost chyb, nebo jde pouze o čísla. V souvislosti s minulostí studia je tvrzení s „nejméně bugy“ odvážné, na druhou stranu někteří hráči poukazují, že to ještě nemusí na poměry Bethesdy nic znamenat a celkově by hra mohla být stále značně rozbitá. Jak to nakonec skutečně dopadne, to se dozvíme již 6. září 2023. Další novinky o hře naleznete v našem archivu.
Starfield poběží na konzolích jen ve 30 fps. Todd Howard potvrdil, že hru hraje převážně na Series S. Venku jsou i nároky PC verze https://t.co/2mpzFeHQ7Z pic.twitter.com/Dv8mP1LrN8
— Vortex (@vortexczech) June 12, 2023
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A stěžovat si na bugy u společnosti, která přináší svým rozsahem a možnostmi ty zcela největší herní světy vůbec… to je trochu trapné. Stačí se podívat, kolik dostal takový Zaklínač 3 patchů a opravných dat. To jsou od vydání doposud už stovky GB dat oprav. Bez legrace. A to je Zaklínač 3 všeobecně od vydání všemi milován. A ani ten se nevyhnul stovkám GB patchů. Open world rpg NIKDY nebude bez chyb. Není to totiž prostě možné. Čili zatímco hrstka lidí bude na fórech trolit jak je Starfiled hroznej (a přitom hru budou doma pěkně hrát, jako všichni ostatní), my, fanoušci sci-fi a Bethesdy si Starfield pěkně vychutnáme na plnej céres.