Před necelými dvěma lety začala švédská společnost Stabreeze klesat ke dnu a zřejmě nechybělo mnoho, aby se její osud naplnil. Po sérii úspěchů, spojených se značkami Chronicles of Riddick a především Payday vývojářů ze studia Overkill, přišel neřízený rozmach, ustavení pěti dceřinných společností, nepromyšlené investice do VR, následná snaha zbavit se vydavatelských závazků a dokonce i kriminální vyšetřování kvůli podezření z finančních machinací. Zdá se však, že i navzdory katastrofickým výsledkům Overkill’s The Walking Dead se podařilo společnosti ustát nepříjemnou etapu a díky zmiňované sérii Payday drží hlavu nad hlavou. Nebylo to však bez obětí, když Stabreeze zaveleli k obratu a oznámili, že se namísto vývoje dalšího dílu vrací k již uzavřenému Payday 2, které se rozhodli doplnit dalším obsahem a s vidinou předchozího masivního úspěchu znovu rozběhnout přísun financí. Nyní, o jedenáct měsíců později, začínají opatrně mluvit o tom, že se na Payday 3 stále pracuje a předprodukční fáze by měli vývojáři přistoupit k vlastní produkci.
ACCESS: PAYDAY TWITTER MAN
MEMBER COUNT: 100,000REQUEST RECEIVED, ACCESSING CRIMENET…
CONNECTING…
ONLINE.
TIME: 13:37
STATUS PAYDAY 3
☑️CONFIRMED
☑️DESIGN PHASE
☑️RELEASE DATE TBA
☑️UNREAL ENGINE pic.twitter.com/fqnWYEaCSg— PAYDAY 2 💰 (@PAYDAYGame) October 3, 2020
Zmínka o třetím díle zlodějské akce se objevila na twitterovém účtu hry a spíše než přísun konkrétních informací dává hráčům naději, že by v budoucnu mohlo být lépe. „Status Payday 3 – potvrzeno, fáze designu, datum vydání později, Unreal Engine,“ napsali vývojáři při dosažení mety 100 000 sledujících. Společně s tím připojili ke tweetu i obrázek, který lze s přimhouřením oka považovat za první ukázku z chystané hry, vzhledem k fázi předprodukce se ale zdráháme označit jej za screenshot. Tematicky nicméně odpovídá tomu, co si od Payday 3 zřejmě představujeme – tedy přípravu další loupeže, kterou následně provedou muži s maskami klaunů, a jak se zdá, fanouškům to stačí.
Dá se vlastně říct, že obnovením vývoje Payday 2 dokázali vývojáři vzbudit v hráčích pocit, že se jedná o novou hru, vzhledem k překvapivým reakcím, že „už“ vzniká další díl?! Na tomto místě je ale nutné připomenout, že Payday 2 vyšlo už v roce 2013 a nepočítáme-li zprovoznění VR režimu, od roku 2017 se nedočkalo žádného dalšího rozšíření. S vydáním tzv. Legacy Collection ale mohli i noví hráči naskočit do hry prostřednictvím veškerého dosud vydaného obsahu a těšit se na nová DLC, kterých od obnovení vývoje dorazilo dohromady deset. Ne vždy se jednalo o nové mise a prostředí, ale po malých částkách se zřejmě daří Starbreeze oslovovat dostatečně početnou skupinu zájemců, kteří ve výsledku konečně umožnili, přesunout se k pokračování.
Stále však platí, že se hrou můžeme počítat až za několik let, podle předchozích odhadů to nebude dříve než v roce 2022.
Také informace o Unreal Enginu je poměrně zajímavá, uvážíme-li, že dosud Payday běželo na vlastní technologii Diesel Engine. I na tomto místě ale došlo k určité konsolidaci nabytých vědomostí, protože engine od Epic Games využilo už The Walking Dead a jeho autoři z Overkill Software, kteří stojí rovněž za připravovaným Payday 3. Stále však platí, že se hrou můžeme počítat až za několik let, podle předchozích odhadů to nebude dříve než v roce 2022, obecně bychom ale nebyli překvapení, kdyby na vydání došlo ještě později. Nezbývá proto nic jiného, než držet lidem ze Starbreeze pěsti, a pravděpodobně kupovat nová DLC i pro sourozence a kamarády…
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.