branding
Stadia končí s vývojem vlastních her a zavírá svá studia

Stadia končí s vývojem vlastních her a zavírá svá studia

Dva roky práce nepřinesly vůbec nic. Jade Raymond odchází a spolu s ní dalších 150 lidí

Zdroj: Google
2. 2. 2021

Když Google představoval na GDC 2019 streamovací platformu Stadia, její ředitel Phil Harrison nešetřil superlativy. Mluvil o zhmotnělé budoucnosti hraní, vzletně popisoval, jaké benefity hráčům přinese a nezapomněl zmínit, že Google pochopitelně začne s vývojem vlastních báječných her v divizi Stadia Games and Entertainment, kterou povede producentka Jade Raymond. O dva roky později ten stejný člověk informuje, že interní vývoj končí, dvojice studií v Los Angeles a Montrealu se zavírají a Jade Raymond opouští Google, aniž by si do portfolia mohla od roku 2013 připsat byť jen jedinou novou hru.

Společně s Raymond, která se naposledy podepsala pod Splinter Cell: Blacklist a následně vedla již zrušená studia Motive a Visceral pod hlavičkou EA, odchází z vývojářské divize dalších přibližně 150 lidí.

„Vytvářet ty nejlepší hry trvá mnoho let a vyžaduje nemalé investice, které navíc exponenciálně rostou. Se zaměřením na další vývoj prověřené technologie Google Stadia a navazování obchodních partnerství [s third party vývojáři] jsme se rozhodli financování vlastního exkluzivního obsahu od Stadia Games and Entertainment ukončit,“ uvádí Phil Harrison ve svém příspěvku na blogu Googlu. Vysvětluje také, že zvýšený zájem nabízet platformu k využití třetím stranám přiměl producentku Jade Raymond po dohledu nad vydáním tří her – Outcasters, Orcs Must Die! a Submerged – k odchodu a hledání nových příležitostí. Řediteli Google Stadia nezbylo nic jiného, než ji poděkovat za odvedenou práci a popřát ji mnoho štěstí v dalších kapitolách její kariéry.

Zdroj: Google

Společně s Raymond, která se naposledy podepsala pod Splinter Cell: Blacklist a následně vedla již zrušená studia Motive a Visceral pod hlavičkou EA, odchází z vývojářské divize dalších přibližně 150 lidí, jak poukazuje Kotaku. Všem by ale měla být dle prohlášení Phila Harrisona nabídnuta možnost ucházet se o jinou pozici uvnitř Googlu, byť není v tuto chvíli zřejmé, kolik procent zaměstnanců ji využije. Z dvojice zmiňovaných studií je ukončení vývojářských aktivit pod střechou herní divize Googlu větší ranou pro Typhoon Studios sídlící v Montrealu – nešlo totiž o nový tým, který by vznikl jen za účelem tvorby her pro Stadii, ale o nezávislý tým, po kterém Google skrze akvizici sáhl až na konci roku 2019. Historie Typhoon Studios, jejichž prvotinou byla povedená first person adventura Journey to the Savage Planet, tak končí po čtyřech letech, a ani na tomto místě není momentálně jasné, jak, případně zda bude chtít tým vedeným Alexem Hutchinsonem dále pokračovat.

Ukončení interního vývoje her by se nicméně nemělo žádným způsobem dotknout fungování samotné služby. Phil Harrison ujišťuje, že hráči mohou pokračovat v hraní, ať už využívají bezplatnou edici, nebo předplatné Stadia Pro a mohou prý očekávat další přírůstky titulů do knihovny. „Jsme oddaní budoucnosti cloudového hraní a budeme i nadále pohánět odvětví kupředu. Naším cílem zůstává vytváření té nejlepší možné platformy pro hry a technologie našich partnerů,“ uzavírá ředitel Stadie. Zda jim lze věřit, je momentálně těžké odhadnout, tváří v tvář obecnému přijetí služby ze strany fanoušků a finančnímu modelu, který se dramaticky odklání od aktuálně zřejmě nejúspěšnějšího Game Passu, ale zůstáváme ve střehu a nebyli bychom překvapení z případných změn celého fungování.

Ostatně, Google má pověst společnosti, která rozhodně neváhá rušit své služby v momentě, kdy se nezdají být finančně či uživatelsky přínosné, což skvěle podtrhuje portál KilledByGoogle. Sdružuje momentálně 224 aplikací, služeb a hardwaru, který Google zabil v uplynulých letech, vždy s trefným popisem a připomenutím okolností. A nezřídka zápisu do tohoto seznamu předcházely změny, ne nepodobné těm, které popisujeme výše. Přidat k nim můžeme samozřejmě i snižování ceny za předplatné Stadie, které přišlo přibližně po sedmi měsících od spuštění a řadu dosud spíše nenaplněných slibů o přímém propojení streamovaných her s videi na YouTube či sdílení odkazu pro rychlý vstup do konkrétního titulu v požadovaném místě. Na druhou stranu se ale nedá Stadii upřít, že po technologické stránce funguje a nabízí alternativu v přístupu ke hrám i zájemcům v České republice.

 

Nahlásit chybu v článku

12

Napsat komentář

Další články
Nahoru