branding
Zbavit se fyzických kopií není strategií Microsoftu

Spencer: Pracujeme na vlastním herním handheldu

Zařízení je prý ale ještě roky vzdálené. Šéf Xboxu chce další hry na PlayStationu a akvizice

Zdroj: Microsoft
13. 11. 2024

Agentura Bloomberg vyzpovídala generálního ředitele herní divize Microsoftu Phila Spencera a získala od něj vyjádření ke třem důležitým okruhům, týkajícím se strategie a budoucnosti Xboxu. Spencer v první řadě potvrdil dosavadní spekulace, že Microsoft usiluje o vytvoření vlastního herního handheldu. Dále se ale věnoval i otázkám dalších akvizic, kterým je Microsoft i on osobně nakloněný. A přirozeně došlo i na dotaz, týkající se vydávání her od studií Microsoftu na ostatních platformách, což je iniciativa, která bude podle Spencera v souvislosti s konzolemi od Sony a Nintenda pokračovat.

Jako první řešil Phil Spencer s novinářkou Dinou Bass otázku akvizic, s nimiž chce herní divize Microsoftu pokračovat i v blízké budoucnosti. Spencer mluvil o snaze ještě aktivněji vystupovat v prostoru mobilního a handheldového hraní, stejně jako o zájmu rozšířit portfolio herních studií a vývojářů také o studia z Číny. Zároveň ale vyvrátil, že by se k něčemu v tuto chvíli již schylovalo nebo že by mělo jít o další velký obchod, a to i z toho důvodu, že spojení s Activision Blizzard je časově velmi náročné a stále Microsoft zaměstnává. Přesto Spencer vypíchnul nedávnou spolupráci na mobilní verzi Age of Empires s Tencentem, a právě tímto směrem by chtěl v budoucnu Xbox směřovat.

Na konto vlastního herního handheldu pak Spencer uvedl, že vnímá očekávání stát se součástí tohoto segmentu videoher a potvrdil tedy, že interně skutečně vznikají prototypy takového zařízení. Tím se můžeme vrátit k předchozím spekulacím, které rozvířil například Jez Corden, byť nebyl příliš konkrétní. Aktuálně by přípravy handheldu měly být stále ve fázi konceptu a doslova rozmýšlení, co přesně vytvořit, podstatné pak je i to, že Spencer vidí případné uvedení takového zařízení až na mnohem vzdálenější dobu, nejméně jednotky let. Pokud jste tedy žhavili naději, že se handheld objeví už v nadcházejících měsících, takové očekávání není na místě.

Prohlášení o vydávání her na další platformy platí nejen pro PlayStation, ale také pro Switch a nepochybně tedy i pro nástupce, který v Nintendu vzniká.

Posledním důležitým bodem rozhovoru s Philem Spencerem byl přístup k vydávání vlastních her na ostatní herní platformy. I to je něco, v čem chce a bude Xbox pokračovat, už jen proto, že podle Spencera jsou všichni v Microsoftu spokojeni s dosavadními výsledky. Navíc prý skutečně neexistuje žádná hranice, za kterou by se schovávaly hry s potenciálním statutem nedotknutelnosti, Spencer nicméně připustil, že je v tuto chvíli příliš brzo přemýšlet, jak to bude například s dalším dílem série Halo, která je považovaná za ikonu Xboxu. Prohlášení o vydávání her na další platformy pak platí nejen pro PlayStation, ale také pro Switch, resp. pro jeho nástupce, který v Nintendu vzniká a jeho odhalení by už mělo být na spadnutí. Vše jde samozřejmě ruku v ruce se závazkem, že i konzole od Nintenda obdrží například Call of Duty, byť nebylo během uzavírání akvizice Activisionu upřesněno, jakou konzoli má Microsoft konkrétně na mysli.

V samém závěru už Spencer pouze zopakoval to, co hlásá delší dobu – je spokojen, jakým směrem se herní odvětví posouvá a věří, že cesta k novým zákazníkům vede přes kreativní přemýšlení, přizpůsobování se novým obchodním modelům a určitě ne přes budoucí konzoli za 1000 dolarů.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru