Microsoft dokončil na konci minulého týdne historický obchod – za necelých 70 miliard dolarů získal společnost Activision Blizzard – takže se může začít plně soustředit na jednotlivé hry a informovat hráče, na co a v jaké podobě se mohou těšit. Pravděpodobně vás proto nepřekvapí, že jako jedno z prvních témat zvolil šéf Xboxu Phil Spencer sérii Call of Duty a definitivně potvrdil to, co už zaznívalo během vyjednávání o akvizici. Call of Duty bude od příštího roku na všech platformách stejné, hráči na Xboxu nezískají žádné výhody a na své zapojení se výhledově mohou těšit také hráči na konzoli od Nintenda.
Jak se dalo očekávat, Microsoft k dokončení akvizice připravil vlastní vystoupení, a to v podobě 40 minutového rozhovoru s Philem Spencerem v rámci oficiálního podcastu Xboxu. Na úvod části, v níž Spencer rozebíral akvizici, zaznělo například to, že celý proces schvalování přišel vedení Microsoftu jako vývoj nějaké hry. Trvalo to dlouho, ale Spencer potvrdil, že úspěšným uzavřením celého obchodu vše teprve začíná a rozhodně nic nekončí, jak se podle něj objevuje v titulcích zpráv a názvech videí nejrůznějších komentátorů a tvůrců obsahu.
Dále Spencer jen v rychlosti zopakoval, co už zaznělo například přímo od Activisionu, že hry z nově získaného portfolia se na Game Passu v letošním roce ještě neobjeví, aby se ve svém povídání stočil právě ke Call of Duty. Phil Spencer v první řadě uvedl, že chce, aby se hráči na ostatních platformách cítili jako stoprocentními členy komunity, resp. Call of Duty nation, jak Spencer skupinu hráčů jedné z nejslavnějších stříleček nazývá. „Nechci, aby měli pocit, že přichází o nějaký obsah, skiny, načasování [nějakých událostí], to není náš cíl. Naším cílem je 100% parita na všech platformách,“ řekl Spencer. Konkrétně tím samozřejmě myslel PlayStation, ale co se týče Nintenda, zmínil, že tomu tak – doufá – bude „v budoucnu“. Zdá se tedy, že slib, přivést Call of Duty na konzoli od Nintenda, zřejmě půjde ruku v ruce s uvedením nástupce Switche, čímž by se studia Activisionu samozřejmě vyhnuli nutnosti opravdu výrazně optimalizovat chod hry na výkonnostně již zaostávající konzoli.
Spencer nicméně ještě úvahy o Call of Duty na konzoli od Nintenda či starších konzolích od Microsoftu či Sony pojistil tím, že se budou o zmiňovanou paritu snažit tam, kde to půjde, protože jednoduše musí brát v potaz omezení stran rozlišení či odlišné frekvence snímků, navázané na výkon dané platformy, nezdá se ale, že by Microsoft či Activision počítal s vydáváním dvou odlišných verzí Call of Duty, takže slib zmíněný už během vyjednávání o akvizici nadále platí. „Nechceme žádným způsobem využívat Call of Duty k tomu, abychom vás přiměli koupit Xbox,“ dodal pak Spencer a naznačil, že dlouhé roky na situaci hleděli právě z pohledu těch, kdo se mohou cítit o něco ochuzení. Narážel tím samozřejmě na skutečnost, že PlayStation měl s Activisionem sjednané exkluzivní partnerství, díky kterému se ještě letos například dostali hráči dříve do betatestu. Tohle období ale s dílem Modern Warfare III končí a do budoucna by už žádné omezení platforem přijít nemělo.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nechci být rýpal, ale Sony má „exkluzívne“ hry roky a svět se nezbořil. Teď to vypadá, že po čtyřech generacích konzolí se MS snaží, aby taky měl nějaký „svůj“ obsah..
A že nějaká značka, co vycházela „všude“, bude v budoucnu (možná) jen v portfoliu MS? – opět – se svět nezboří. Navíc to nebude tak horké, jak tvůj bědující příspěvek naznačuje.
Přece když si chci zahrát Maria, koupím si věc od Nintenda. Když si chci zahrát Last of Us, koupím si věc od Sony. A když si budu chtít zahrát Elder Scrolls 6, tak si asi koupím věc od MS.. v čem je najednou problém?
To je pravda, ale Sony nevlastní niekoľkomiliardové štúdiá s tisíckami zamestnancov typu Activision/Blizzard. MS len kupuje, ale ešte nič poriadne nepredviedli. Štúdiá nestačí len vlastniť.
Svet sa nezrúti, ale mnohí už nebudú môcť hrať to, na čo sa tešia. Ja osobne by som ten koncept hlúpych exkluzivít zrušil. Nech Sony aj MS vydavajú hry všade. Aj keď mnohé štúdiá vlastnia. Nikde nie je napísané, že sa s hrami z ich produkcie nemôžu podeliť zo všetkými bez ohľadu na platformu. Nehovoriac o tom, že je to pre nich tým pádom aj viac peňazí do kasy.
Na otázku v čom je problém, si si práve odpovedal. Keď si niekto chce zahrať všetky 3 hry, tak si musí kúpiť 3 konzoly namiesto jednej. Keby sa vykašľali na exkluzivity, tak by si stačilo vybrať tú tvoju obľúbenú.