Ačkoliv je vydání Battlefieldu 2042 stále vzdálené ještě několik týdnů, vývojáři z DICE dali dohromady dlouhý příspěvek, ve kterém mluví o rozdílech, které budou finální verzi odlišovat od nedávno přístupné betaverze. Dáme-li stranu onu možnost konečně si zahrát nový Battlefield a nasát něco víc z atmosféry i samotných soubojů, hráči byli poměrně kritičtí, na což vývojáři reagovali už během testu tvrzením, že beta je několik měsíců stará a spoustu nahlašovaných problémů už bylo odstraněno. Lidé z DICE se ale o uklidnění fanoušků snaží i nadále a podrobně rozepisují, co se změní a co pro změnu nikoliv, protože i takové věci tu bez ohledu na kritiku jsou.
Pokud zrovna nefandíte specialistům – tedy náhradě za tradičnější třídy vojáků – pak pro vás nemáme dobrou zprávu. I když se zvedla vlna protestu a hráči vyslovili své přání, aby vývojáři systém změnili, je už tak nedílně spojen s designem hry že z něj nelze ustoupit. A to asi ani v případě, kdyby vývojáři chtěli. Na nic proto nehledí a odhalují zbylou pětici specialistů, kteří budou s vydáním hry dostupní a připomínají, že jde o pečlivě připravovanou evoluci celé série. „Specialisté s unikátními vlastnostmi a schopnostmi jsou dalším krokem ve vývoji systému tříd. Umožní mít hráčům větší vliv na hru a posune spolupráci v týmu na novou úroveň,“ říkají vývojáři. Nevyjadřují se však k tomu, zda alespoň připraví dva odlišné skiny pro obě bojující strany, aby nedocházelo ke střetům identických klonů, mezi kterými se navíc bylo velmi složité orientovat kvůli nedostatečně výraznému označení spolubojovníků a nepřátel.
Právě na tom ale vývojáři slíbili zapracovat a v jedné z částí blogového příspěvku mluví právě o herním rozhraní. Rozpoznání spoluhráčů by tak mělo být mnohem jasnější, stejně jako komunikace s týmem, orientace na mapě nebo pingování. Hráči se v plné verzi dostanou k celé mapě bojiště, což v betě nebylo možné. Dojde k reorganizaci některých prvků v průhledovém displeji specialisty – jinak řečeno v rozhraní na obrazovce, a dojde i na důležité zapnutí kompasu, který bude přítomen pořád, nikoliv jen během míření skrze vaší zbraň. Vývojáři přidají také upozornění na granát, který dopadl v těsné blízkosti a zapracovali rovněž na nastavení pro hráče s poruchami zraku a barvoslepostí. Co se týče pingovacího systému, měl by jasněji reagovat na to, co přesně označíte a dávat spoluhráčům přímočaré informace, což byl v betě značný problém. Posledním značným vylepšením pak je zapojení komunikačního menu Commorose, který bez nutnosti cokoliv říkat do mikrofonu, nebo mikrofon vůbec vlastnit, dává hráči možnost rychle a jasně říct, co dělá, kam běží, případně co od svých spoluhráčů potřebuje.
Nedílnou součástí zážitku tvoří v Battlefieldu 2042 také propracovaný systém správy hráčovy výbavy, v betě však byl podle vývojářů zpřístupněn hráčům trochu uměle. Lidé z DICE se rozhodli odemknout rychle větší část chystaného systému, aby mohli hráči otestovat i použití některých gadgetů, ke kterým se budou dostávat postupně, čímž mohla vzniknout mylná představa, jak bude systém fungovat. „Prvních 4-6 hodin v plné hře budete pracovat jen s omezenou nabídkou gadgetů a k dalším se dostávat plynule. Onen tradiční zážitek z Battlefieldu, kde hrají roli vybrané třídy, tak defacto absolvujete v prvních deseti úrovních,“ říkají vývojáři. Až později přijdou ke slovu dílčí specializace a možnost využívat univerzální vlastnosti v kombinaci s téměř jakýmkoliv specialistou. Přesto vývojáři ponechají ve hře dostupné šablony, které třídy jako medik, podpora, průzkumník či střelec zastupují. Aby hráči věděli, na co se mohou těšit, vydali vývojáři další názorné video, na kterém je jasně vidět správa zbraní, která také podléhala kritice, zejména kvůli nenadálému resetování celého nastavení, což vedlo k frustraci a nechuti na zbraně se zaměřovat.
Poslední velkou oblastí, které se autoři Battlefieldu 2042 věnují, je technické pozadí hry a fungování serverů, kam samozřejmě spadá i matchmaking a párování s boty. Vývojáře překvapilo, že docházelo k situacím, kdy bylo botů víc než živých hráčů a naznačují, že to určitě není záměr. Slibují problémy odstranit a zaručit, že boti budou pouze vyplňovat prostor a vždy připojujícím se živým hráčům ustoupí. Chyby v matchmakingu se týkaly také umisťování hráčů na servery v odlišných regionech, což se neblaze projevuje na odezvě a plynulosti celé hry. I tyto nedostatky se zavázali lidé z DICE odstranit a slibují bezproblémový chod. To by se mělo týkat i hry jako takové, která na konzolích i PC trpěla na velkou spoustu glitchů a dávala najevo, že ještě před několika měsíci na tom hra ve smyslu začištění a optimalizace nebyla zrovna dobře. V aktuální verzi hry, na které vývojáři pracují a z níž vzejde verze finální, je ale prý technický stav mnohem lepší a ve zbývajících týdnech budou vývojáři vše ještě vylepšovat. „Věděli jsme, že beta neukáže, jak jsme na tom s odlaďováním hry nyní a nebude těžit z práce, kterou jsme od srpna odvedli,“ vzkazují zástupci DICE a vysvětlují, co stálo za nepřesvědčivým výsledkem. Času na opravy jim ale každopádně začíná ubývat.