Bez hlubšího kontextu proběhla herními diskuzemi, jako je například Resetera, zpráva o vývoji nové hry ve studiu Sony Santa Monica. Autoři God of War mají podle Glauca Longhiho, který ve studiu dohlíží na výrobu modelů postav, pracovat na titulu vycházejícím z úplně nové značky. „Studio Sony Santa Monica mi nabídlo možnost, vrátit se jako Character Supervisor a dohlížet na celý proces výroby modelů postav pro jejich novou IP. Jsem nadšený, že mohu být zpět a znovu pracovat s tímto týmem,“ uvádí Longhi poměrně jasně v krátkém popisu svých pracovních zkušeností na síti LinkedIn. Zaznít by samozřejmě mělo, že v Santa Monice pracoval před lety jako vedoucí grafik postav na God of War Ragnarök, ale pak odešel do Striking Distance za prací na The Callisto Protocol a před svým opětovným návratem do Santa Monicy ještě strávil 10 měsíců v Unknown Worlds, kde pomáhal s druhou Subnauticou.
Cory Barlog vývoj Ragnaröku nevedl, a i když nebyl nikdy příliš adresný, otevřeně mluvil, že pracuje na další velké „věci“ uvnitř Sony Santa Monica.
Vraťme se ale k poznámce o vývoji nové značky, která se stala předmětem diskuzí a pro někoho i zajímavým odhalením. Faktem ovšem je, že vývoj čehokoliv jiného, než je God of War, je v souvislosti s týmem kolem Coryho Barloga a Erica Williamse všechno, jen ne překvapivý. Jednak už v éře PlayStationu 4 studio pracovalo na sci-fi projektu, který však byl zrušen nebo uložen k ledu kvůli tehdejšímu propouštění a jednak už několik pozdějších náznaků dokazovalo, že myšlenky na vlastní hru – a patrně stále ze sci-fi prostředí – Kratos svou velkou nohou do bahna nezašlápl. Ostatně, Cory Barlog vývoj Ragnaröku nevedl, a i když nebyl nikdy příliš adresný, otevřeně mluvil, že pracuje na další velké „věci“ uvnitř Sony Santa Monica a není rozhodně vyloučeno, že se netýká God of War.
S odkazem na historický kontext se tedy můžeme podívat, o co by mohlo jít, upozorňujeme ale samozřejmě, že nejde o nic oficiálního a jednotlivé konce nejrůznějších indicií můžeme přirozeně spojovat špatně. Pokud se vrátíme až ke zmíněnému zrušenému sci-fi projektu pro PlayStation 4, výchozím bodem všech informací může být jedna z diskuzí na Redditu. Ano, bavíme se o historii staré více než 10 let, ale vše nasvědčovalo tomu, že kdyby k propouštění v roce 2014 nedošlo, sci-fi projekt by spatřil světlo světa.
Z nejrůznějších tweetů pak vyšlo najevo, že šlo s největší pravděpodobností o projekt Stiga Asmussena, který tehdy v Santa Monice pracoval, než odešel do Respawnu pracovat na Star Wars Jedi. To však pro zrušenou hru od Santa Monicy není příliš podstatné, mnohem zajímavější bylo odhalení několika artworků a následných informací o zapojení scenáristy Battlestar Galacticy Michaela Angeliho nebo o otevřeném světě, který měla hra nabídnout.
Mike Blithell řekl, že Cory Barlog pracuje na hře vycházející z nejmenované sci-fi série, k čemuž Alanah Pearce ve smíchu uvedla jen to, že slyšela to samé.
Férově je ale důležité podotknout, že takhle starý projekt, o kterém se mluví například v oficiálním making-of God of War, skutečně nemusel být resuscitován, zvlášť, když nemělo jít o titul, jehož hybatelem měl být Cory Barlog. Je nicméně možné, že byly použity některé z aspektů, na nichž už několik let nová hra vzniká, a že se má jednat o sci-fi, naznačila už loni scenáristka Alanah Pearce, která v Sony Santa Monica pracuje od roku 2020. Ve 134. epizodě svého videoherního podcastu Play, Watch, Listen v červnu 2023 reagovala na poznámku svého kolegy moderátora a herního vývojáře Mikea Blithella, který uvedl, že Cory Barlog pracuje na hře vycházející z nejmenované sci-fi série, k čemuž Pearce ve smíchu uvedla jen to, že slyšela to samé.
Není navíc vyloučeno, že ona sama na projektu rovněž pracuje, takže minimálně v tomto ohledu to lze chápat jako opatrné potvrzení. A pak je tu poslední věc, byť nás nezavede nikam daleko, a sice registrace ochranné známky na název Intergalactic: The Heretic Prophet, kterou Sony provedla v únoru letošního roku ve Spojených státech. Co z toho bude, těžko říct, ale s přihlédnutím k tomu, že hra vzniká nepochybně už několik let, nemuseli bychom vlastně čekat příliš dlouho. Alespoň na oznámení hry, vývoj a vydání jsou vždy trochu nepředvídatelné záležitosti.