Ačkoliv společnost Sony vývoj druhé generace zařízení PlayStation VR dosud oficiálně nepotvrdila, z nejrůznějších indicií je čím dál tím patrnější, že se PSVR 2 po uvedení konzole PlayStation 5 skutečně dočkáme. Naznačují to také prototypy nejrůznějších zařízení, která jsou buďto přímo spojená s virtuální realitou, nebo její možnosti rozšiřují, a takových patentů má Sony přihlášených hned několik. Ten aktuální se zabývá jedním z nejpalčivějších problémů aktuální generace virtuální reality od Sony – zastaralými ovladači Move – které nenabízí v porovnání s konkurencí ani požadovaný komfort, ani očekávané vlastnosti. Není se proto čemu divit, že chce Sony posunout vpřed a půjde ruku v ruce s trendem, který momentálně udávají ovladače schopné v reálném čase sledovat individuální pohyb všech prstů, jako to umí například ovladače Knuckles pro Valve Index. Právě to by mohlo definovat druhou generaci PSVR a podle videa, kterým byla doplněna prezentace Sony na konferenci CHI 20 a které zveřejnil magazín UploadVR.
Na přibližně šestiminutovém videu představuje tým designérů Hidekiho Mori a Kazujukiho Arimacu ze Sony Interactive Entertainment funkčnost prototypů, které poměrně přesně snímají i malé pohyby jednotlivých prstů. Video je studií, jak celá technologie v podání Sony funguje a je doprovázena krátkými komentáři, které popisují, kterak senzory ovladače přenáší pohyb do virtuálního prostoru. Asi nejpůsobivější je prezentace přibližně v polovině videa, kdy vývojář pomocí ovladačů úspěšně skládá věž z kostek různých velikostí a tvarů, které bere mnohdy jen do dvou tří prstů. Ke kolizím v podstatě nedochází a některé z pohybů skutečně věrně napodobují, jak by daný člověk bral do rukou předměty ve skutečném světě. Podstatné je rovněž dodat, že snímání neprobíhá externí kamerou na headsetu, jako činí například Oculus Quest při trackování rukou, ale jednotlivými senzory na těle ovladače, který hráči drží v dlani. Podobně jako u Knuckles se proto dá očekávat, že ovladač bude k ruce hráče uchycen pomocí pásky, aby umožnil volný pohyb prstů i upuštění předmětu.
Podstatné je rovněž dodat, že snímání neprobíhá externí kamerou na headsetu, jako činí například Oculus Quest při trackování rukou, ale jednotlivými senzory na těle ovladače.
Sony se v prezentaci zabývá také rozdílnou velikostí rukou, případně pocením dlaně či přítomnosti hodinek a prstenů. Umělá inteligence, která vychází i z drobného pohybu ruky při ohýbání konkrétních prstů, si však s těmito překážkami umí poradit a jediné, co momentálně technologie nezvládá, je křížení prstů, případně přesné snímání jejich konečků. Chce-li hráč udělat gesto „OK“, tedy spojit ukazováček s palcem, ve virtuálním prostoru k jejich spojení nedojde. Nezdá se však, že by to měl být v tuto chvíli problém a Sony má dostatek prostoru na to problémy odladit. Ostatně, podle naznačených spekulací v úvodu by mělo PSVR 2 přijít ke slovu až s odstupem od vydání PS5, což ve článku potvrzují i redaktoři UploadVR. Odkazují se přitom na slova Dominica Mallinsona ze Sony, který už před rokem mluvil o tom, že není perspektivní zákazníky zahltit novinkami a nechat je pořizovat si jednotlivé výrobky postupně.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.