I před koncem roku společnost Sony posiluje a rozšiřuje svůj tým interních videoherních studií o pátou letošní akvizici. Po Housemaque, Nixxes Software, Firesprite a Bluepoint Games přichází řada na Valkyrie Entertainment – podpůrný tým, který se podílel například na vývoji Halo Infinite, ale před tím také třeba na God of War z roku 2018. Akvizici na svém Twitteru komentoval prezident PlayStation Studios Hermen Hulst a nově získané studio tituluje neocenitelným pomocníkem při vývoji klíčových značek rodiny PlayStation.
Today we announce @valkyrieent will be joining the PlayStation Studios family. The studio will be making invaluable contributions to key PlayStation Studios franchises pic.twitter.com/sNTugminD5
— Hermen Hulst (@hermenhulst) December 10, 2021
Pokud bychom chtěli hledat hlubší důvody akvizice, nepochybně vychází z dlouholetého vztahu, který mezi Valkyrie a Sony v minulosti vznikl. Ačkoliv studio, které se nechávalo najímat externě pro práci na přidělené části vývoje konkrétních titulů, spolupracovalo také s Microsoftem, vazba na Japonsko je patrně silnější. Valkyrie se v průběhu své existence od založení v roce 2002 vedle zmiňovaného God of War podíleli například také na inFamous 2, Twisted Metal a otevřeně se mluví o tom, že ještě před oznámením akvizice vstoupili také do vývoje God of War: Ragnarök. Stranou pak samozřejmě nemůže zůstat i vlastní hra určená pro PlayStation – Gun Up! – která rovněž mohla pomoci při rozhodování, jestli investici učinit, nebo nikoliv.
Co se týče budoucnosti, není v tuto chvíli zřejmé, jestli chce Sony nechat Valkyrie pracovat i na vlastních hrách, nebo je nadále bude využívat jako podporu. Ze slov Hermena Hulsta se jako pravděpodobnější jeví druhá varianta, nic ale nemusí trvat věčně a cesta k vlastní velké hře může být podobná jako například z Asobi a jejich Astra, i když v tomto případě byla situace ještě speciálnější kvůli formálnímu konci Japan Studios. Bluepoint by se nicméně mohl také jevit jako vhodný příklad, kdy se po mnoha úspěšných portech dostali k remaku Demon’s Souls a v dalším rozletu jim zřejmě také nikdo příliš bránit nebude.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.