branding
Sony: Dávat naše hry na Day 1 do PS Plus by jim mohlo uškodit

Sony: Dávat naše hry na Day 1 do PS Plus by jim uškodilo

Jim Ryan z PlayStationu říká, že vydávat first party hry rovnou v předplatném by byla chyba

Zdroj: Sony
29. 3. 2022

Prezident Sony Interactive Entertainment Jim Ryan potvrdil při oznámení inovované služby PlayStation Now vše, co padlo už dříve nejen z jeho úst, pokud jde o předplatné a first party novinky. Na Day 1 exkluzivity od Sony v této službě na rozdíl od Game Passu v podání Microsoftu nenajdete. V rozhovoru pro magazín GamesIndustry.biz Ryan prohlásil, že kdyby to udělali, v samém důsledku by to vedlo nakonec k menším investicím do studií a to by zase mohlo vést k horším hrám.

Ryan připouští, že tohle odvětví se rychle mění, a v budoucnu se mohou změnit i parametry nového PlayStation Plus. Nic podle něj není vytesáno do kamene.

Podle Ryana by se tím poškodil zaběhnutý fungující cyklus, nemohli by dávat tolik peněz na vývoj, podepsalo by se to na výsledcích a to je podle Sony něco, o co hráči určitě nestojí. Tohle je přirozeně oblast a téma, kde se Sony a Microsoft neshodnou. Nejde ale o žádnou novinku. Zástupci PlayStationu komunikovali tento postoj v uplynulých měsících opakovaně. A bylo zjevné, že minimálně z jejich pohledu nové exkluzivity a předplatné nejdou dohromady. Dopředu jsme upozorňovali, že v tomto ohledu nečekáme, že Sony půjde úplně stejnou cestou jako MS u Game Passu.

Na druhé straně ale Ryan připouští, že tohle odvětví se rychle mění, a v budoucnu se mohou změnit i parametry nového PlayStation Plus. Nic podle něj není vytesáno do kamene. Pokud jde o změny, odvolává se přitom na nedávný příchod AAA značek od PlayStationu na PC a celou situaci. Ryan si pochvaluje vydání a kritický i komerční úspěch prvních portů od Sony na PC, což je podle něj samotného něco, co by ještě před několika málo lety nikdo nečekal. Možná se tak nakonec jednou dočkáme i novinek od Sony v předplatném.

Většina lidí sahá po dvanáctiměsíčním předplatném

Ale zpátky k aktuálním zprávám. Sony samozřejmě doufá, že nové spojené předplatné naláká ještě víc uživatelů. Podle Ryana si většina lidí služby od Sony platí na 12 měsíců. Po dvanáctiměsíčním předplatném sahají prý dvě třetiny jejich uživatelů. Cílem je nabídnout stávajícím předplatitelům něco navíc a ty, kteří si dosud nic nepředplácí, nalákat na ještě zajímavější nabídku. Prostě jim ukázat větší lákadlo. PS Plus si podle Ryana platí 48 milionů hráčů, kteří teď mohou snáz přejít na úroveň Extra nebo Premium.

Microsoft se v lednu pochlubil, že jen na Game Pass už nalákal 25 milionů předplatitelů a toto číslo stále roste. Sony zjevně doufá, že existující předplatitelé PS Plus mu poslouží jako odrazový můstek k tomu, aby měli větší motivaci upgradovat na vyšší stupně. Hry jako médium jsou ale podle Ryana jiné než hudba nebo filmy, takže neočekává obecně u herních služeb takový růst jako u Netflixu nebo Spotify.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru