Milovníci japonské historie mají v poslední době docela žně. Hry inspirované dějinami země vycházejícího slunce a samuraji teď patří mezi ty nejvyhledávanější. Loni vyšlo Sekiro: Shadows Die Twice od studia FromSoftware, letos už jsme se dočkali Nioh 2 od Koei Tecmo a netrpělivě vyhlížíme Ghost of Tsushima od Sucker Punch Production.
Na podzim jsme vás upozornili hned na dva chystané projekty, které se inspirovaly skvělou bojovkou Bushido Blade z roku 1997 pro původní PlayStation. Na inovativní titul jsme vzpomínali ve Vortexu #45 a připomněli jsme si ho také v tématu věnovaném nejzajímavějším hrám inspirovaným japonskou historií. Jeho duchovním nástupcem se chce stát počin HATASHIAI: The Art of Samurai Swordsmanship a také bojovka Die by the Blade. Co jsme ovšem v září ještě netušili, že na druhé jmenované pracují kromě japonského studia Toko Midori také slovenští vývojáři z nezávislého košického týmu Triple Hill. (Díky za tip, Honzo)
V Bushido Blade mohl jediný dobře mířený zásah znamenat smrt. I když se hra dočkala pokračování a duchovních nástupců, ne všem se povedlo kouzlo originálu napodobit. V konkurenci klasických arkádových bojovek přitom může podobný koncept představovat stejné osvěžení dnes jako před lety. Die by the Blade se inspiruje podle autorů nejen zmíněnou klasikou, ale i hrami jako Way of the Samurai nebo Dark Souls.
Titul má spojit souboje jeden na jednoho s akční adventurou a stále pro něj platí, že smrt může přivodit jediný zásah. V souboji není prostor pro nepotrestané chyby, a proto klíčovou roli hraje obrana i rychlé protiútoky. V Die by the Blade se máme utkávat s ostatními hráči v multiplayeru i s počítačem řízenými protivníky v adventure módu. Za pozornost rozhodně stoj také skutečnost, že i když ve hře budeme bojovat chladnými zbraněmi, nepůjde o historický titul v pravém slova smyslu, jak dokládají obrázky i oznamovací trailer.
Hra byla představená loni na podzim při příležitosti Tokyo Game Show. Die by the Blade míří na PC i konzole PlayStation 4 a Xbox One. Hru pohání Unreal Engine 4 od Epicu a vyjít by měla ještě letos. Ještě před plnou verzí bychom se ale měli dočkat early accessu. Se slovenskými autory z košického studia Triple Hill jsme se spojili a díky tomu vám můžeme ukázat čerstvé screenshoty. Pokud vše klapne, brzy vám také přineseme rozhovor o Die by the Blade.
Je strašně zajímavé sledovat, že se na Slovensku rodí nějaký původem japonský projekt. Trochu to připomíná situaci brněnského týmu Vatra Games, který patřil Kuju a pro Konami vytvořil hry Rush’n Attack: Ex-Patriot a Silent Hill: Downpour. Na ně bohužel už další prací nemohl navázat, takže moc držíme palce, aby se Die by the Blade povedl a otevřel Triple Hill cestu k dalším zajímavým projektům.
Originální bojovka z roku 1997 od japonského studia Lightweight debutovala na původním PlayStationu a vynikala působivou estetikou a inovativní realistickou hratelností, v níž jediný zásah mohl vám či vašemu nepříteli způsobit smrt. Překvapila i volitelnou first person kamerou nebo možností vybrat si kromě postavy také zbraň. Na dva díly Bushido Blade navázala v letech 2000 až 2006 série Kengo, ale úspěch dodnes nepřekonaného originálu už zopakovat nedokázala.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.