Junxions, CyberStorm Games, Slovenská strategie Junxions vyzývá na souboj Cities: Skylines

Slovenská strategie Junxions vyzývá na souboj Cities

Specificky se ale zaměřuje na propracovanou a svobodnou stavbu silnic. Provoz řídí AI

Zdroj: CyberStorm Games
29. 5. 2024
Název: Junxions Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,
Junxions

Slovenští vývojáři z bratislavského studia CyberStorm Games se pustili do vývoje sandboxové strategie, ve které se úzce zaměřují na stavbu silniční sítě. Novinka nese název Junxions, je tedy přesmyčkou anglického junctions – křižovatky, a dočkat bychom se jí měli v průběhu příštího roku na PC. Právě dnes vývojáři spouští prezentaci na Steamu a přináší první detaily, které musí zákonitě zaujmout všechny hráče budovatelských strategií či sandboxů, potýkající se v minulosti s limity spojenými právě se stavbou silnic. Vývojáři ze CyberStorm na to jdou chytře, když tvrdí, že vás v Junxions v podstatě žádná omezení nečekají, aby představení hry ještě doplnili informacemi o umělé inteligenci, která může mnoho věcí vyřešit za vás, nebudete-li se chtít piplat s připojovacími pruhy nebo velkými křižovatkami.

Jak vývojáři vysvětlují, snažili se k budování silniční sítě přistoupit jinak, než je tomu zvykem v jiných podobných titulech. V Junxions tak sice jsou k výběru předem definované dlaždice, resp. typy silnic, ale hráči jednoduchými zásahy – například určováním hlavní a vedlejší silnice – budou moci změnit některé detaily, s nimiž by tak museli v jiných hrách hýbat ručně. Snadno také bude možné určit šířku silnice, počet jízdních pruhů, speciální pruhy pro tramvaje či další prostředky hromadné dopravy, vyznačit parkování a samozřejmě se zabývat i značením a dopravními omezeními. Hráči určí maximální povolenou rychlost, mohou rovněž z některého z pruhů vyloučit konkrétní vozidla a připravit vše tak, jako tomu bývá ve skutečnosti. Tedy s ohledem na dostupné místo, stejně jako dopravní zátěž či situaci dané části města. Ani tady ale výčet možností nekončí, takže můžete samozřejmě počítat s kruhovými objezdy, pruhy pro cyklisty, přechody, křížením silnic s kolejemi, umisťováním semaforů a spoustu dalšího.

Co se týče křižovatek, které bývají v budovatelských či dopravních strategiích vždy určitým problémem, lidé ze CyberStorm se ani této části hry nezalekli. Ostatně, po křižovatkách svou hru i pojmenovali, takže není překvapením, že se na ně zaměřili. „Na místech, kde se kříží cesty, můžete nechat algoritmus udělat práci za vás. Nebo si navrhnout křižovatku podle svého,“ uvádí vývojáři a i na tomto místě slibují maximální volnost a „procedurální“ přístup k vaší práci. Asi vás pak nepřekvapí, že křižovatky se umí „dopočítat“ automaticky, pokud pohnete s připojenou silnicí nebo celou křižovatkou na jiné místo, což s sebou přináší možnost rychlých a efektivních změn na několik kliknutí. Samozřejmostí celé stavby silniční sítě pak je i dekorování pomocí pouličních lamp, stromů nebo třeba protihlukových zdí. Na dostupných obrázcích vypadá vše poměrně hezky a s trochou představivosti i úsilí byste mohli dojít k realistickým výsledkům, což v mnoha hrách možné nebývá.

Aby to ale byla zábava a hra nabízela i nějakou výzvu, samozřejmě vás čeká nutnost poprat se provozem a stanovenými úkoly v režimu výzev. V něm bude vždy stanoveno, jaký máte finanční limit, kolik silnici můžete postavit nebo kolik emisí mohou agenti umělé inteligence zastoupení jednotlivými vozidly moci vyprodukovat, abyste se ještě vešli do limitů a výzvu splnili. Provoz bude zahrnovat osobní automobily, nákladní automobily, autobusy, tramvaje, vlaky, ale také cyklisty nebo chodce, kteří budou na mapu vstupovat z definovaných bodů pro spawnování. Situaci budete pak moci vyhodnocovat nejen vizuálně, pohledem na své město, ale také pomocí podrobných statistik, které rozhodnou o tom, zda jste na správné cestě za splněním stanoveného úkolu.

Pokud se ptáte, jak to bude s budováním města, tím se autoři Junxions příliš nezabývají. Veškeré soustředění je nasměrování k dopravě a dopravní síti, takže v režimu výzev je vše již připraveno automaticky a v případě sandboxového režimu si můžete naimportovat vlastní mapu, například skutečného města, ve kterém pak na hráči bude, aby již navrženou síť a dopravu na ní zkrotil svými pečlivými zásahy. Ostatně, sami lidé z CyberStorm vyzývají hráče, aby zastupitelům svého města ukázali, že jsou schopnější v plánování a navrhování silnic, a vyřešili například situaci u některého z kritických bodů, kde se ve skutečnosti každý den potkává mnoho aut a tvoří zácpy. V rámci sandboxové hry je nicméně možné jednoduchým nástrojem také upravovat terén a přidávat budovy, ovšem bez jakýchkoliv detailů a v duchu budov z režimu výzev.

Celkově se tedy zdá, že Junxions má potenciál oslovit ty hráče, kteří by rádi řešili dopravní situaci, ale v budovatelských strategiích se musí zabývat i jinými věcmi, které jim tolik zábavné nepřijdou. Nápad se nám proto velmi zamlouvá a je skutečně vidět, že autoři hry už patrně narazili na všechny možné problémy v jiných titulech, aby je v tom svém vyřešili a připravili pro hráče bezchybný zážitek. Že jde o výrazně technicistní hru, není zřejmě nutné jakkoliv připomínat, přesto by mohla svým specifickým záběrem uspět a rozhodně ji budeme v nadcházejících měsících pečlivě sledovat.

# budovatelská # logická # sandbox # slovenská # strategie

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru