Jako by nestačilo, že Overwatch 2 nemá kvůli nejrůznějším problémům a nedostatkům na růžích ustláno, vývojáři z Blizzardu i nadále pokouší své fanoušky. Se startem sedmé sezóny totiž hráči zjistili, že pokud chtějí získat poměrně hezké skiny pro Moiru a Pharah, které jsou inspirované Diablem a hrdinky takřka dokonale mění na Lilith, resp. Inaria, musí zaplatit. A v porovnání s obvyklou praxí opravdu hodně. Skiny, které navíc Blizzard hojně využíval v marketingové kampani pro zmiňovanou sedmou sezónu, jsou totiž zamknuté v Ultimate Battle Pass Bundle, který stojí 40 eur. Do balíčku samozřejmě nejsou zahrnuty jenom skiny – celkově jde o devět unikátních předmětů včetně nového intra pro Moiru, několik sprejů, herní měnu a celý prémiový battle pass s 20 přeskočenými úrovněmi – ale to je hráčům tváří v tvář skutečnosti tak trochu jedno, protože očekávali, že skiny budou dostupné obvyklým způsobem.
Abyste rozuměli, skiny bylo dříve možné získat zpravidla tím, že jste hru hráli a dostali se k nim jako k herní odměně, případně prostřednictvím placeného battle passu, který však stojí přibližně polovinu této částky. Ovšem z veřejně nekomunikovaných důvodů se Blizzard tentokrát rozhodl jinak a nedává hráčům jinou možnost, než koupit celý balíček, projeví-li o skiny zájem. Jistě, v očích hráčů, kteří Overwatch 2 nehrají pravidelně, může jít o marginálii – skiny nepřidávají nic funkčního, jde jen o jiný vzhled – ale pomineme-li princip, možnost odlišit se od ostatních nebo jen hrát s postavou, která se někomu líbí víc, je součástí celého zážitku. Princip je ale nakonec to, co Blizzard změnil bez upozornění a hráči dávají najevo svou frustraci.
Na Redditu se objevil příspěvek od uživatele se přezdívkou YayoProtocal, ve kterém na celou záležitost upozorňuje a diplomaticky vzkazuje Blizzardu, aby se šel vycpat. „Tohle je způsob, jak prokázat chamtivost a zničit veškerou radost,“ vzkazuje pak Blizzardu a ve více než dva tisíce komentářů s ním ve velké míře souhlasí. Hráči se ale shodují i na tom, že důvod, proč Blizzard přišel s tak vysokou cenou, je jednoduše skutečnost, že někteří za skiny přeci jen zaplatí a vývojáři tak dostávají signál, že takové kroky činit zkrátka mohou. Na celou situaci by se dalo hledět i zcela opačně – že právě díky nákupům takových balíčků, resp. lidem, kteří ochotně platí, mohou být free to play hry úspěšné – zdá se však, že tady už Blizzard překročil pomyslnou hranici a hráči se ozvali třeba i proto, že balíček nemohou koupit za herní měnu, kterou už třeba nastřádali. Zda to však na situaci něco změní, je nepravděpodobné…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nehovoriac o tom, že Blizzard si to pokazil s hráčmi Overwatchu už dávnejšie a takto si vzťah s nimi kazia ešte viac a úplne zbytočne 😀
A čo sa týka podobných vecí, tak napríklad v Lolku tiež sú skiny, ktoré si môžeš kúpiť len cez game passe (tam sa to volá inak) a musíš si to vygrindiť a dostaneš toho menej ako tu a nikto nehuláka Aj keď ten pass je zas lacnejší a vyjde ťa teraz asi na 25€. Treba si v prvom rade uvedomiť, že sú to kozmetické itemy, vďaka ktorým tá hra môže fungovať. F2P sa musí nejako zaplatiť, a aj napriek tomu, je to najlepší monetizačný prístup k MP hrám, pretože takto máš najlepší potenciál rozsrásť svoju hru do e-sportu, čo je neskôr motor týchto hier. Poviem to takto, ako človek, čo hráva Blizzard hry už 18r, ich komunita je najviac toxik herná komunita a často krát sa správajú sa ako deti.
Veď ale vtedy si za tú hru normálne zaplatil, takže je úplne jasné, že si mohol získavať skiny aj hraním len čisto. Lenže zjavne ste si nevšimli, že hra je F2P a je úplne logické, že aby prežila musí nastaviť monetizáciu agresívnejšie. A pokial to nie sú itemy/veci, ktoré ovplyňujú hru, tak koho to trápi ? Je to drahé ? Tak to nekúp, tak najlepšie vyjadríš názor, pretože len tvoja peňaženka rozhoduje.