Už přes dva roky píšeme o hře Skate, kterou společnost Electronic Arts oznámila po dlouhých spekulacích a naléhání fanoušků v červnu 2020. Dosud se ovšem vývojáři ze studia Full Circle příliš nepohnuli z místa, máme-li vycházet z toho, jak doposud označují všechny uvolněné záběry ze hry. Nový Skate je i na konci roku 2022 v „pre pre alfaverzi“, což má značit stále velmi ranou fázi vývoje, ve které se lidé kolem designérů Derana Chunga a Chrise Parryho nachází. Potvrdili to i v nejnovějším vývojářském deníčku, ve kterém rozebírali aktuální stav vývoje a prozradili několik nových detailů.
Hned na úvod začněme městem, ve kterém se bude Skate odehrávat. Ačkoliv jsme dosud mluvili o Fun City, což byla lokace, kterou mohli testovat vybraní hráči a o níž jsme se dozvěděli prostřednictvím úniků, nejde o místo, které se dostane do finální hry. Tím bude San Vansterdan, který ovšem vývojáři nezmínili poprvé. Už ve videu z letošního června uvedli, že ani San Vansterdam nebyl postaven za jediný den, což naznačovalo, že Fun City je jen jeho menší součástí, ale to podle aktuálního vyjádření vývojářů neplatí. S Fun City se podle svých loučí a zdá se tedy, že zůstane ve vzpomínkách jen jako lokace, na které si všechno zkoušeli pro ostré použití ve finální podobě hry.
Co se týče hratelnosti, viděli jsme řadu nových záběrů, byť stále bez detailního grafického kabátku. Vývojáři se zaměřují na ovládání, animace, provádění triků a také prozkoumávání bez prkna, které má hrát ve Skate důležitou roli. Lidé z Full Circle jednoduše nechtějí, aby se hráči na zajímavá místa dostávali pomocí glitchů, ale aby mohli sami vyšplhat, kam chtějí, i když to bude vyžadovat trochu přemýšlení. Zároveň chtějí podpořit hru v tom ohledu, že bude možné plynuleji seskakovat ze skateboardu a zase na něj dopadat, třeba poté, co předvedete trik na příhodně postavené hrazdě.
Zajímavě zněla také poznámka, že bez ohledu na dráhy v oblacích nemá San Vansterdam působit jako skate park, ale jako skutečné město.
Další důležitou součástí celého zážitku bude vlastní stavba překážek, která bude probíhat online při zapojení vícero hráčů. Budou díky tomu moci vznikat opravdu divoké kreace vysoko nad městem, jak je ostatně v nových záběrech jasně patrné. Na tomto místě se nabízí připomenout, o čem mluvili vývojáři z EA na začátku měsíce, když oznámili ukončení vývoje série Project CARS. Uvedli, že v dnešní době nestačí k úspěchu jen dobrá hratelnost, ale že hry od EA stojí na několika pilířích, mezi nimiž je i vytváření vlastního obsahu. Přesně takhle se zařídil například nový díl The Sims a očividně také Skate.
Zástupci Full Circle rozebírali také detaily, jako je provádění jednotlivých triků, animace, přepracovaný motion-capture nebo celkovou pohodovou atmosféru, která má podporovat zábavu a chuť hrát Skate stále dál. Tedy objevovat nová místa, přicházet s nápady na provedení konkrétního triku a hlavně si vše užít s ostatními, jako kdybyste jezdili ve skutečnosti. Zajímavě zněla také poznámka, že bez ohledu na dráhy v oblacích nemá San Vansterdam působit jako skate park, ale jako skutečné město, ve kterém se komunita skateboardistů jen snaží najít místo k ukojení svých tužeb. To všechno je ale pořád ještě hodně daleko a zůstává otázkou, do kdy chtějí mít lidé z Full Circle hotovo. Jak už jsme uvedli výše, hra je stále ve velmi rané alfaverzi a může trvat ještě hodně dlouho, než ji plně odladí a dokončí všechny důležité součásti.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.