Společnost Sony spolu s vývojáři ze studia Media Molecule oznámila letos v lednu, že musí dočasně odstavit servery hry LittleBigPlanet 3. Šlo o krátkou a na pohled nepříliš závažnou zprávu, kterou vývojáři sdíleli na sociálních sítích, fanoušci ale už tehdy zavětřili větší problémy a bohužel se nemýlili. Podobně jako v případě serverů, které poháněly verzi hry pro PlayStation 3, se totiž z dočasné odstávky stalo definitivní zrušení fungování, což ve velké míře ovlivňuje možnosti, které titul hráčům nabízí. V roce 2021 vypnuli lidé z Media Molecule servery pro hráče na PS3 z důvodu množících se DDoS útoků, aby je v září vypnuli úplně. U serverů pro PS4 verzi se staly důvodem dočasného vypnutí nespecifikované chyby, které se pak vývojářům zřejmě nepodařilo odstranit a rozhodli se online podporu ukončit i na této konzoli.
An important message from us regarding the LittleBigPlanet servers and online features: pic.twitter.com/QLweKxvD3s
— Sackboy: A Big Adventure | LittleBigPlanet (@LittleBigPlanet) April 19, 2024
„Přetrvávající technické problémy, které vedly v lednu k dočasnému pozastavení serverů hry LittleBigPlanet 3 na PS4, nás přiměly k setrvalému zachování tohoto stavu. Všechny online služby včetně přístupu k výtvorům ostatních hráčů, už nejsou v LittleBigPlanet 3 dostupné,“ napsali vývojáři v krátkém vzkazu na Twitteru. Potvrdili nicméně, že veškerý obsah, který si hráči před pozastavením serverů stáhli do své konzole, zůstává stále k dispozici a zachována zůstává i možnost vytvářet nadále vlastní úrovně, ovšem bez možnosti je sdílet s ostatními. Všechny offline funkce, jako je například kampaň, pak zůstávají i nadále hratelné. Zřejmě i proto, že ve vzkazu nezaní ani jedna omluva a někteří hráči poukázali na značnou strohost a přímočarost sdělení, dodali pak vývojáři v navazujícím tweetu, že zprávu samozřejmě sdílí s těžkým srdcem a děkují za podporu a lásku, kterou hráči v průběhu let hře i studiu vyjádřili.
Přesto ale celý incident zanechává hořkou pachuť, zejména pak s výše uvedenou připomínkou, jak to se hrou bylo na PS3. Někteří hráči nejsou zcela přesvědčení o tom, že by za vypnutím serverů skutečně stály „nějaké problémy“ a v komentářích podezírají vývojáře, ale především samotnou Sony, že šlo o kalkul a záměr. To je samozřejmě něco, co nelze jakkoliv ověřit ani blíže komentovat, nicméně právě proto, že se tak stalo už v minulosti, pochyby v řadách fanoušků zůstávají.
Ať už ale za odpojením hry od online funkcí stálo cokoliv, bavíme se o titulu z listopadu 2014, který navíc nepřestává fungovat jako v jiných podobných případech z nedávné doby. Alespoň tohle může být pro fanoušky uklidněním a receptem, jak bolestivost situace zmírnit. Můžeme rovněž připomenout, že se ve studiu Media Molecule mělo začátkem roku propouštět a o místo mohlo přijít až 20 lidí z celkového počtu 135 zaměstnanců. I to mohlo sehrát svou roli v rozhodnutí, jak se servery naložit, pokud se už na podporu nedostávalo kvůli kapacitním důvodům. Do bližšího vysvětlení ze strany vývojářů či Sony však přirozeně jde pouze o spekulace.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.