Výprodejový den v herním odvětví pokračuje. Po vcelku očekávané zprávě, že majitele mění studio Gearbox, přichází podobná novina také od japonské společnosti Sega. Ta se totiž naopak bez předchozích náznaků zbavuje studia Relic Entertainment, které se proslavilo díky hrám jako Company of Heroes, Dawn of War nebo naposledy Age of Empires, na kterém pracovalo pro Microsoft. V případě Relicu navíc nejde o odprodej některému jinému subjektu, ale osamostatnění, což s sebou může přirozeně nést i dávku nejistoty.
Important Update from Relic Entertainment pic.twitter.com/nCcF8olDaC
— Relic Entertainment (@relicgames) March 28, 2024
Relic o změně svého statusu informoval na sociálních sítích v průběhu čtvrtečního rána. Vývojáři uvádí, že zajistili externího investora, díky kterému může studio fungovat nezávisle na vydavateli. „Je to pro nás obrovská změna, ale jedna věc zůstává stejná: chceme vytvářet pro hráče skvělé herní zážitky,“ uvádí vývojáři ve svém vzkazu. Dále ubezpečují hráče, že Relic bude pokračovat v podpoře Company of Heroes 3, do kterého v dubnu dorazí velký update na verzi 1.6 s novým obsahem a prvky, po kterých komunita volala. V závěru pak Relic děkuje společnosti Sega za mnohaletou podporu a podtrhuje, že vztahy mezi společnostmi zůstávají přátelské. „Těšíme se na novou kapitolu Relicu a doufáme, že se k nám připojíte při tvorbě her pro naše fanoušky po celém světě,“ uzavírá studio.
Magazín Games Industry přináší také vyjádření nedávno nově zvoleného ředitele evropské centrály Segy Jurgena Posta, který obdrželi zaměstnanci dnes ráno e-mailem. Post se omlouvá za vzniklou situaci, zejména těm, koho se přímo dotýká a odhaluje, že kromě záležitosti kolem Relic Entertainment se musí zaměstnanci Segy v jednotlivých evropských studiích vypořádat také s propouštěním. Konkrétně o své místo přijde 240 lidí napříč studiem Creative Assembly, samotnou centrálou Sega Europe a malé množství lidí bude muset odejít také ze studia HARDLight. Týmů v Two Point Studios nebo Sports Interactive by se propouštění týkat nemělo.
Jurgen Post v komentáři k propouštění opakuje slova svých kolegů z vedení jiných společností, které prošly stejným procesem v nedávné minulosti. Rozhodnutí Segy nebyly brány na lehkou váhu, společnost přistupuje k propouštění proto, aby zajistila svoji budoucnost i udržitelnost jednotlivých projektů a zaručila se o setrvalý vývoj skvělých her pro své zákazníky. „Musíme zefektivnit svůj přístup, soustředit se na to, v čem jsme dobří, a co nejlépe se připravit na další cestu,“ vysvětluje Jurgen Post. Zmiňuje nicméně také „měnící se ekonomické prostředí“ a blíže nepopsané výzvy, kterým Sega – ale pravděpodobně i všichni ostatní – v těchto měsících čelí při vývoji her a uvádění je na trh. Na závěr se pak ještě jednou omluvil zaměstnancům, kteří dnes dostali informaci o propuštění, že se o všem dozvěděli ze zpravodajských webů a sociálních sítích. Důvodem podle Posta je závazek Segy informovat nejdříve Tokijsou burzu cenných papírů, odkud však informace rychle utekla na svět.