branding
Baldur’s Gate III, Larian Studios, Šéf Larian Studios už pracuje na další hře

Šéf Larian Studios už pracuje na další hře

Vývojáři se i nadále věnují Baldur's Gate III, Swen Vincke už se ale pustil do dalších plánů

Zdroj: Larian Studios
Název: Baldur’s Gate III Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:
Datum vydání:
3. 8. 2023
3. 8. 2023 (PC)
6. 9. 2023 (PlayStation 5)
8. 12. 2023 (Xbox Series S | X)

Zakladatel a šéf studia Larian Swen Vincke se svěřil, že pro něj už práce na letošním hitu Baldur’s Gate III skončila, a proto se sám začal věnovat něčemu dalšímu. Baldur’s Gate III zatím vyšlo 3. srpna na PC, kde už zaznamenalo mimořádný úspěch, jak jste si asi sami povšimli, přičemž dnes vychází i na PlayStationu 5. Do konce roku navíc vyjde i na Xboxu Series, kde však byl a nadále je v případě slabšího Xbox Series S problém se split-screenem, který bude prozatím vynechán, ale vývojáři to společně s Microsoftem nehodlají vzdát. Před pár dny navíc vývojáři z Larianu začali mluvit o možných rozšířeních, o nichž začali uvažovat, ale to už se přímo Swena Vinckeho netýká.

Vincke se rozpovídal v necelou hodinu dlouhém rozhovoru na tom nejpovolanějším místě, na kanálu Dungeons & Dragons, když od moderátora Todda Kenrecka obdržel otázku, jaká díla či literární fikce ho zrovna teď inspirují. Vincke to rázem vyhodnotil jako otázku na další plány, a proto se jí chtěl nejprve naoko vyhnout. „Jsem zaneprázdněn další hrou,“ potvrdil nakonec a uvedl, že verzí pro PS5 mířící k hráčům pro něj cesta „končí“, a proto se už přesouvá k novému projektu. „Tým bude nadále pracovat na opravách hry a tak podobně, ale pro mě osobně je tato kreativní cesta u konce. Uzavírám kapitolu,“ dodal Vincke. S ničím konkrétním se bohužel nesvěřil, kromě toho, že má vedle fantasy v oblibě i sci-fi, a nepochybně bude trvat ještě dlouho, než se dozvíme více. Sám navíc na Twitteru uvedl, že tento rozhovor bude patrně na nějaký čas jeho poslední.

Namísto toho jsme se však mohli dozvědět nějaké další zajímavosti o Baldur’s Gate III, když zmínil například obavy z přijetí ze strany hráčů, které ve studiu před vydáním hry panovaly. Jak v tuto chvíli už moc dobře víme, nemohli se vývojáři více mýlit. „Obávali jsme se toho, že budeme dostávat 6/10 nebo 7/10. Že tam budou bugy nebo že se to celé rozbije. Náš způsob myšlení byl takový, že hru budou všichni nenávidět, a báli jsme se toho,“ vysvětloval se smíchem Vincke. „Je to opravdu velká hra, tudíž jsme věděli, že se tam něco zkrátka může pokazit. Nečekali jsme, že to nakonec dopadne takhle dobře,“ dodal. Titul sbírá nadšené recenze i ohlasy od hráčů, ale je pravdou, že je zmiňován slabší technicky stav třetího aktu, který alespoň prozatím nijak úspěchu Baldur’s Gate III nebrání. Vincke si rovněž pochvaloval, jak hráči ke hře přistupují a oceňují odlišnost každého průchodu.

O budoucnosti a dalších projektech Larian Studios se každopádně mluvilo již dříve. Vincke například nezávazně zmiňoval, že by bylo fajn, kdyby mohlo studio pracovat na více věcích současně, ale na druhou stranu by každý z takových počinů nemohl být ani zdaleka tak obrovský jako právě Baldur’s Gate III. Uvidíme tedy, co Larian Studios vedle dalších aktualizací a možného dalšího obsahu časem nabídnou.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru