Vyhledávání různých méně známých, ale zajímavých her se pro mě v poslední době stalo prostředkem, jak uniknout skutečnosti, že herní průmysl je z pohledu novinek poněkud v útlumu. Při svém putování internetem jsem narazil i na slibnou připravovanou hru On Air zasazenou do Spojených států v roce 1969 během hurikánu Camilla. Hlavním hrdinou je bývalý agent CIA Ray Smith, který spěchá na důležitou schůzku se svým informátorem. Jde o zaměstnance technologické společnosti Anchor, která vlastní hotel Algol v bažinách Louisiany.
„Po dlouhém hledání, odkud pocházíme a kam směřujeme, budeme ochotní přijmout pravdu?“
Ray vyšetřuje záhadná zmizení lidí a zdá se, že vše má něco společného s tímto místem. Když však dorazí na místo setkání, padne do pasti. Probouzí se v hotelovém pokoji a sám se ocitá ve smrtelném nebezpečí. Musí se odsud dostat, ale nebude to vůbec snadné. Samotní vývojáři k premise podotýkají: “Po dlouhém hledání, odkud pocházíme a kam směřujeme, budeme ochotní přijmout pravdu?”
On Air je first person survival horor se sci-fi prvky. Vypravíme se do hotelu Algol, jehož tajemství musíme rozluštit. Tohle místo není tím, čím se zdá být, varují autoři. Ostatně podívejte se na ukázky ze hry. Ray se musí schovávat před nebezpečím, najít svého informátora a zjistit, co se tady stalo. Jde prý o nějakou konspiraci velmi mocných lidí.
Do rukou se vám dostane i záhadná technologie, s jejíž pomocí snad uniknete smrti. Proti vám budou stát různorodí nepřátelé, přičemž na každého z nich bude platit podle vývojářů jiná taktika. Jinak budeme hledat užitečné předměty, řešit hádanky i plnit vedlejší nepovinné úkoly.
Je přitom docela zajímavé, že ještě v roce 2019 autoři popisovali zápletku trochu jinak. Tehdy měl být hlavním hrdinou bioinženýr, který spěchá za svou rodinou. Kvůli nepřízni počasí je ale nucen přenocovat ve starém hotelu, který se zdá být příjemným místem. Na první pohled. Nebylo by pochopitelně překvapením, pokud by se příběh během let trochu pozměnil. Ostatně ještě dřív měla být hra zasazena do osmdesátých let.
Jde o nezávislý titul, na němž pracuje studio RainStyle, které bylo založené v roce 2014. Dlouho se specializovalo na vytváření videí a speciálních efektů, přičemž jeho autoři pomáhali dalším vývojářům. V roce 2017 ale začal tým pracovat na vlastním titulu On Air a samotní autoři říkají, že je inspiroval Howard Phillips Lovecraft, Stephen King, Edgar Allan Poe i jejich vlastní strachy z dětství.
On Air pohání technologie Unreal Engine 4 od Epicu a jak vyplynulo z posledního videa, bude využívat i ray tracing. Hra míří na PC, Xbox i PlayStation. S ohledem na aktuální situaci ve světe zatím nechce studio prozradit datum vydání, protože jejich plány se poněkud rozrostly. Na hře ale podle svých slov usilovně pracují. Ještě před vydáním plné verze by mělo být k dispozici demo.