branding
Concord, Sony Interactive Entertainment, Oficiálně: Sony uzavírá Firewalk Studios

Oficiálně: Sony uzavírá Firewalk Studios

S informací nejprve přišel Jason Schreier. Concord se již nevrátí, končí též studio Neon Koi

Zdroj: Sony
29. 10. 2024
Název: Concord Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 23. 8. 2024

Novinář Jason Schreier před malou chvíli přišel s informací, že se společnost Sony rozhodla uzavřít Firewalk Studios. To naposledy stálo za neúspěšnou hrou Concord, která vyšla v srpnu, ale byla ukončena hned po dvou týdnech, přičemž budoucnost a možný návrat titulu byly nejisté. Totéž nyní podle Schreirových informací platí i o samotném studiu. Schreier zatím nedodal žádné bližší informace, ovšem vzhledem k jeho reputaci zřejmě nebude trvat dlouho, než dorazí oficiální potvrzení ze strany vývojářů či Sony.

Aktualizace: Společnost Sony uzavření studia Firewalk již oficiálně potvrdila, kromě něj uzavírá i mobilní studio Neon Koi.

Oficiálně potvrzení a prohlášení nakonec přišlo nedlouho poté prostřednictvím zveřejnění e-mailu od Hermena Hulsta, generálního ředitele Studio Business Group, který původně zaslal zaměstnancům Sony Interactive Entertainment. V něm Hulst píše, že důsledně vyhodnocují portfolio her a stav projektů, načež se museli uchýlit k těžkému rozhodnutí, které se týkalo právě Firewalk Studios, ale také německo-finské studio Neon Koi (dříve Savage Game Studios) zaměřené na vývoj mobilních titulů. Akvizici Firewalk Studios společnost Sony dokončila loni v dubnu, přičemž mělo jít o další důležitý kup pro posílení v oblasti AAA live service titulů, což nakonec nedopadlo, jak už víme. Neon Koi bylo ještě pod původním názvem zakoupeno v roce 2022 a stalo se základem mobilní divize, k přejmenování pak došlo v roce 2023. Vývojáři zde pracovali na mobilní akční hře, rovněž live service AAA.

Co se týče Concordu, podle Hulsta byly některé jeho aspekty výjimečné, ale nesetkal se s dostatečným zájmem, což vedlo k jeho stažení. Od té doby se věnovali zkoumání možností souvisejících s tímto titulem. „Po dlouhém přemýšlení jsme se rozhodli, že nejlepší cestou bude definitivní ukončení hry a uzavření studia.   Chtěl bych poděkovat všem z Firewalku za jejich dovednosti, tvůrčího ducha a obětavost,“ píše Hulst v e-mailu. Dodává, že se tento žánr stále vyvíjí a je v něm silná konkurence, ovšem v Sony nedosáhli svých stanovených cílů. Z toho se však hodlají poučit, aby mohli pokračovat v „rozvíjení našich schopností v oblasti live service, abychom dokázali zajistit budoucí růst v této oblasti“. O obou nesnadných rozhodnutích se domnívá, že byla správná, ač těžká, a že společnost posílí. Dotčeným zaměstnancům se pak budou snažit pomoci a nalézt například místo v jiném studiu.

„Věřím v přínos kreativního experimentování a vývoje nových IP. Zásadní je však růst pomocí udržitelných financí, zejména v obtížném ekonomickém prostředí,“ vysvětlil Hulst. K tomu dodal, že navzdory tomuto náročnému dni se Studio Business Group a týmy PlayStationu mohou těšit v následujících měsících na mnoho úspěchů. „Jsem i nadále přesvědčen, že budujeme odolnou a schopnou společnost, jejímž hlavním cílem je vytvářet nezapomenutelné zážitky pro naše hráče. Děkuji vám za vaši trvající podporu,“ zakončil Hulst e-mail.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru