Novinář Jason Schreier před malou chvíli přišel s informací, že se společnost Sony rozhodla uzavřít Firewalk Studios. To naposledy stálo za neúspěšnou hrou Concord, která vyšla v srpnu, ale byla ukončena hned po dvou týdnech, přičemž budoucnost a možný návrat titulu byly nejisté. Totéž nyní podle Schreirových informací platí i o samotném studiu. Schreier zatím nedodal žádné bližší informace, ovšem vzhledem k jeho reputaci zřejmě nebude trvat dlouho, než dorazí oficiální potvrzení ze strany vývojářů či Sony.
Aktualizace: Společnost Sony uzavření studia Firewalk již oficiálně potvrdila, kromě něj uzavírá i mobilní studio Neon Koi.
BREAKING: Sony is shutting down Firewalk Studios, the maker of the recent shooter Concord.
— Jason Schreier (@jasonschreier) October 29, 2024
Oficiálně potvrzení a prohlášení nakonec přišlo nedlouho poté prostřednictvím zveřejnění e-mailu od Hermena Hulsta, generálního ředitele Studio Business Group, který původně zaslal zaměstnancům Sony Interactive Entertainment. V něm Hulst píše, že důsledně vyhodnocují portfolio her a stav projektů, načež se museli uchýlit k těžkému rozhodnutí, které se týkalo právě Firewalk Studios, ale také německo-finské studio Neon Koi (dříve Savage Game Studios) zaměřené na vývoj mobilních titulů. Akvizici Firewalk Studios společnost Sony dokončila loni v dubnu, přičemž mělo jít o další důležitý kup pro posílení v oblasti AAA live service titulů, což nakonec nedopadlo, jak už víme. Neon Koi bylo ještě pod původním názvem zakoupeno v roce 2022 a stalo se základem mobilní divize, k přejmenování pak došlo v roce 2023. Vývojáři zde pracovali na mobilní akční hře, rovněž live service AAA.
Co se týče Concordu, podle Hulsta byly některé jeho aspekty výjimečné, ale nesetkal se s dostatečným zájmem, což vedlo k jeho stažení. Od té doby se věnovali zkoumání možností souvisejících s tímto titulem. „Po dlouhém přemýšlení jsme se rozhodli, že nejlepší cestou bude definitivní ukončení hry a uzavření studia. Chtěl bych poděkovat všem z Firewalku za jejich dovednosti, tvůrčího ducha a obětavost,“ píše Hulst v e-mailu. Dodává, že se tento žánr stále vyvíjí a je v něm silná konkurence, ovšem v Sony nedosáhli svých stanovených cílů. Z toho se však hodlají poučit, aby mohli pokračovat v „rozvíjení našich schopností v oblasti live service, abychom dokázali zajistit budoucí růst v této oblasti“. O obou nesnadných rozhodnutích se domnívá, že byla správná, ač těžká, a že společnost posílí. Dotčeným zaměstnancům se pak budou snažit pomoci a nalézt například místo v jiném studiu.
„Věřím v přínos kreativního experimentování a vývoje nových IP. Zásadní je však růst pomocí udržitelných financí, zejména v obtížném ekonomickém prostředí,“ vysvětlil Hulst. K tomu dodal, že navzdory tomuto náročnému dni se Studio Business Group a týmy PlayStationu mohou těšit v následujících měsících na mnoho úspěchů. „Jsem i nadále přesvědčen, že budujeme odolnou a schopnou společnost, jejímž hlavním cílem je vytvářet nezapomenutelné zážitky pro naše hráče. Děkuji vám za vaši trvající podporu,“ zakončil Hulst e-mail.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Aj keď by ma zaujímalo čo boli tie updaty na Steam Store stránke pre Concord ktore sme videli tých posledných pár týždňov.