branding
Sarah Bond: Všechny naše hry vyjdou v Game Passu

Sarah Bond: Všechny naše hry vyjdou v Game Passu

Prezidentka Xboxu alespoň prozatím ukončila spekulace o přístupu Microsoftu ke své službě

Zdroj: Bloomberg
10. 5. 2024

Neudržitelnost Game Passu je další z témat, které se kolem Microsoftu v posledních dnech a hodinách točí. Poté, kdy společnost ukončila fungování čtyř studií, včetně Arkane Austin nebo Tango Gameworks, se začala na základě zákulisních informací renomovaných insiderů přetřásat otázka možného zdražení Game Passu, případně i výjimek z dříve stanoveného slibu, že všechny first party hry od Microsoftu do nabídky služby dorazí v den vydání. Podle novináře Toma Warrena a jeho článku na stránkách magazínu The Verge měl Microsoft řešit, zda do Game Passu uvádět hned s vydáním nové Call of Duty, přirozeně kvůli obavám, že přijde o očekávané tržby, které standardní vydávání napříč širokým portfoliem platforem dlouhodobě přináší. Nic z toho ale ve finále nemá platit a podle prezidentky Xboxu Sarah Bond Microsoft i nadále počítá s tím, že svůj slib bude plnit. Bez výjimek a přesně tak, jak bylo v rámci fungování Game Passu komunikováno dříve.

Bond o Game Passu promluvila v novém rozhovoru s novinářkou Dinou Bass pro Bloomberg, ve kterém dostala jednoznačnou otázku: „Budou všechny first party hry od Xboxu i nadále vycházet také rovnou v Game Passu?“ Odpověď jsme už předeslali výše, Bond ovšem podrobněji vysvětlila, že přesně takový přístup Microsoftu hráči očekávají a je klíčovým příslibem pro Game Pass jako takový. Bond rovněž uvedla, že kvalita nabízených her v Game Passu neustále roste a slíbila, že v průběhu roku 2024 se hráči dočkají dalších velkých úlovků. Tady je samozřejmě nasnadě ptát se přímo na Call of Duty, což novinářka obešla jen obecným dotazem, zda tím má Bond na mysli portfolio Activisionu. „Ano, napříč celou nabídkou, chystejte se na opravdu úžasné věci. Pro nás je důležité, aby to bylo z pohledu hráčů na Xboxu něco opravdu výjimečného,“ dodala prezidentka herní divize.

Co řekla Sarah Bond na konto uzavřených studií

Během rozhovoru padla také pochopitelná otázka na celou situaci kolem uzavřených studií s žádostí o komentář, jak mají hráči tento krok chápat a co to znamená pro strategii Xboxu. Na tomto místě je nutné upozornit, že Sarah Bond není ředitelkou studií – tím je Matt Booty – přesto ale ze své pozice prezidentky přinesla alespoň obecnou odpověď, která však může působit jako snaha tématu se vyhnout. „Je vždy mimořádně těžké, když musíte učinit taková rozhodnutí,“ řekla Bond a dodala, že vedení Xboxu cítí hlubokou odpovědnost za to, aby hry, na kterých jednotlivá studia pracují, spolu s hardwarem a službami, byly neustále k dispozici v co nejvyšší kvalitě. „I když odvětví neroste, i když procházíte těžkým obdobím. Zprávy, které jsme oznámili na začátku týdne, jsou výsledkem závazku, aby bylo naše podnikání dlouhodobě udržitelné,“ uzavřela Bond. Ve skutečnosti ale Microsoft stále oficiálně a sám za sebe neoznámil, komentář Sarah Bond je první přímou reakcí ze strany vedení Xboxu k této situaci a vše zatím zůstává jen dílem přepisů toho, co zaznělo během schůzek či konferenčních hovorů se zaměstnanci. K situaci se přímo nevyjádřil ani zmíněný Matt Booty, ale ani nejvýše postavený muž Xboxu Phil Spencer.

Novináře i hráče nicméně zaujala odpověď Sarah Bond na otázku, která se konkrétně týkala zavření Tango Gameworks. Zvlášť, když Matt Booty interně vychvaloval poslední hru studia – Hi-Fi Rush – a dokonce uvedl, že Microsoft potřebuje přesně takové hry. Menší, s ambicemi uspět a přinést do portfolia určitou prestiž. Proč tedy Microsoft zavřel právě Tango Gameworks? „Na herním odvětví se mi líbí mimo jiné to, že je to kreativní forma umění, což znamená, že situace a úspěchy jednotlivých her i studií bývají vskutku jedinečné,“ začala Bond svoji (ne)odpověď. Vysvětlila nicméně, že Microsoft nehledí pouze na velikost daného studia, ale ohlíží se za celou řadou dalších faktorů, které ve finále rozhodnou, zda těžký krok v podobě uzavření či restrukturalizace učinit, nebo ne.

Microsoft spustí v červenci svůj mobilní obchod

Mimo aktuální dění v Xbox Game Studios a divizi ZeniMaxu nicméně prozradila Sarah Bond ještě jednu poměrně důležitou věc. Už dříve avizovaný vlastní obchod s mobilními aplikacemi a hrami přinese Microsoft v průběhu července. Ve smyslu her se chce zaměřit na plnohodnotný přístup k first party portfoliu titulů, jakými jsou například Candy Crush nebo Minecraft. Obchod bude v první vlně dostupný jen přes webové rozhraní, ale dá se očekávat, že postupem doby dojde na vlastní aplikaci určenou jak pro Android tak Apple. Microsoft rovněž počítá s tím, že pouze first party nabídka nebude konečná a jedná už nyní s partnery třetích stran o distribuci jejich her. Vůči App Storu a Google Play se chce patrně vymezit výhodnějšími podmínkami pro vydavatele a vývojáře, detaily ale bude Microsoft zveřejňovat později.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru