branding
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, S.T.A.L.K.E.R. 2 vyžaduje 32 GB paměti a 160 GB na SSD

S.T.A.L.K.E.R. 2 vyžaduje 32 GB paměti a 160 GB na SSD

GSC odhaluje finální hardwarové nároky. I pro střední detaily potřebujete RTX 4070

Zdroj: GSC Game World
13. 11. 2024
Název: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Vývojář: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 20. 11. 2024

Už jenom týden a fanoušci série S.T.A.L.K.E.R. budou moci zapomenout na strasti obyčejného života, aby mohli řešit ty, které sužují Zónu. Vývojáři z GSC Game World vydají 20. listopadu S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, a díky zařazení hry do nabídky Game Passu hned v den jejího uvedení si budou moci zahrát úplně všichni. Jeden limit tu ale stále existuje, tedy pokud budete chtít hrát na počítači, a jsou jím hardwarové nároky hry. Vývojáři už dřív odhalili a aktualizovali základní profily pro nejnižší a střední nastavení grafiky, v průběhu včerejšího večera ale sdíleli finální tabulku, která může potenciálně hráče trochu zabolet. Jistě, bavíme se o hře, která už od prvních videí působí jako grafický benchmark – i když kvalita tváří v tvář hratelné verzi třeba před dvěma lety na Gamescomu říkala něco jiného – na druhou stranu, grafická karta na úrovni RTX 4060/RX 5700 XT i pro střední nastavení grafiky není úplně běžným požadavkem.

Zdroj: GSC Game World

Tabulka hovoří za vše a sami se v ní jednoduše zorientujete, je tu ale několik bodů, které zasluhují vypíchnout. V první řadě je to fakt, že hra bude od startu podle očekávání podporovat upscalery od Nvidie i AMD. To je samozřejmě něco, co hrubé hardwarové nároky zjemňuje a je jasné, že každý si se svým hardwarem bude schopný najít průsečík možností a výsledné kvality. Přesto, s nároky na místo na disku a operační paměť se hýbat nedá, takže si připravte 160 GB prostoru, nejlépe na SSD, a počítejte s využitím až 32 GB RAM. I tento požadavek nebývá v prostoru doporučeného hardwaru zcela obvyklý a je samozřejmě otázkou, zda se vývojářům bude dařit v updatech po vydání optimalizaci vylepšit. Na každý pád máte ještě několik dní, abyste se připravili, samozřejmě za předpokladu, že nevyužijete možnosti zahrát si na Xboxu.

Ke grafickému výkonu a nárocích ještě připojujeme starší informaci, že hra nebude na startu využívat žádné hardwarově akcelerované efekty ray tracingu. Ačkoliv s nimi vývojáři počítají do budoucna – a právě odsud pramení naděje, že chod hry bude ve finále vylepšený i při hraní s nižšími grafickými presety – od 20. listopadu se bude hra zatím spoléhat na vyjádření světla pomocí technologie Lumen využitého Unreal Enginu 5. Až po vydání také budou vývojáři implementovat crossplatform modifikace a multiplayerové prvky, žádný konkrétní časový rámec ale pro implementaci všech těchto věcí ještě neexistuje.

Nahlásit chybu v článku

16

Napsat komentář

Další články
Nahoru