Už jenom týden a fanoušci série S.T.A.L.K.E.R. budou moci zapomenout na strasti obyčejného života, aby mohli řešit ty, které sužují Zónu. Vývojáři z GSC Game World vydají 20. listopadu S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, a díky zařazení hry do nabídky Game Passu hned v den jejího uvedení si budou moci zahrát úplně všichni. Jeden limit tu ale stále existuje, tedy pokud budete chtít hrát na počítači, a jsou jím hardwarové nároky hry. Vývojáři už dřív odhalili a aktualizovali základní profily pro nejnižší a střední nastavení grafiky, v průběhu včerejšího večera ale sdíleli finální tabulku, která může potenciálně hráče trochu zabolet. Jistě, bavíme se o hře, která už od prvních videí působí jako grafický benchmark – i když kvalita tváří v tvář hratelné verzi třeba před dvěma lety na Gamescomu říkala něco jiného – na druhou stranu, grafická karta na úrovni RTX 4060/RX 5700 XT i pro střední nastavení grafiky není úplně běžným požadavkem.
Tabulka hovoří za vše a sami se v ní jednoduše zorientujete, je tu ale několik bodů, které zasluhují vypíchnout. V první řadě je to fakt, že hra bude od startu podle očekávání podporovat upscalery od Nvidie i AMD. To je samozřejmě něco, co hrubé hardwarové nároky zjemňuje a je jasné, že každý si se svým hardwarem bude schopný najít průsečík možností a výsledné kvality. Přesto, s nároky na místo na disku a operační paměť se hýbat nedá, takže si připravte 160 GB prostoru, nejlépe na SSD, a počítejte s využitím až 32 GB RAM. I tento požadavek nebývá v prostoru doporučeného hardwaru zcela obvyklý a je samozřejmě otázkou, zda se vývojářům bude dařit v updatech po vydání optimalizaci vylepšit. Na každý pád máte ještě několik dní, abyste se připravili, samozřejmě za předpokladu, že nevyužijete možnosti zahrát si na Xboxu.
Ke grafickému výkonu a nárocích ještě připojujeme starší informaci, že hra nebude na startu využívat žádné hardwarově akcelerované efekty ray tracingu. Ačkoliv s nimi vývojáři počítají do budoucna – a právě odsud pramení naděje, že chod hry bude ve finále vylepšený i při hraní s nižšími grafickými presety – od 20. listopadu se bude hra zatím spoléhat na vyjádření světla pomocí technologie Lumen využitého Unreal Enginu 5. Až po vydání také budou vývojáři implementovat crossplatform modifikace a multiplayerové prvky, žádný konkrétní časový rámec ale pro implementaci všech těchto věcí ještě neexistuje.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
1. Možno keby si vyliezol zo zadku Phila Spancera, tak by si vedel, čo píšem a ako to myslím. Ja beriem každú platformu tak ako je. Takže neviem či ty ako XBox fanboy by si mal niečo o tom hovoriť. Keby si všímaš komentáre, aktuálne kroky Sony vo viacerých oblastiach sa mi nepáčia. Ale okej.
2. V dohode o exkluzivite na XBox sa píše o 3 mesiacoch, ale GSC sa zatiaľ vyjadrilo tak, že PS verziu nepripravujú. Z toho sa logicky dá usúdiť, že buď ešte o tom nemôžu hovoriť a je to v pláne a otázkou je kedy (ako sám hovoríš). Alebo to naozaj na PS nebude. Čo by však bolo divné po nedávnom vydaní portu starších STALKEROV na PS4.
3. Ja neviem či si slepý, ale sám píšem, že radšej si mali dať viac času na optimalizáciu. Pochopiteľne to časom bude lepšie. Len hovorím, že som zvedavý na konzolové verzie, keďže tie zďaleka taký výkon ako sú PC nároky, nemajú.
4. Nie, ja som písal, že primárne RTX 4080 by som ešte tak u Ultra videl, ale aj 4070. Alebo že stačí (zatiaľ) 16GB RAM a nie 32 (u väčšiny dnešných hier). Alebo že stačí i7 11. až 12. generácie, nie až 13.-tej. Neboj, ja si tie nároky na dnešné hry sem tam čítam, aby som mal prehľad. A keby si sa, hlupáčik, naučil čítať, tak ja Call of Duty uvádzam ako príklad veľkej 150GB+ hry a nie náročnej na HW.
Ak vedeli, že to bude takto zle optimalizované, mali to odložiť rovno o 1 a pol roka a dokončiť. Radšej by som si počkal, ako vydal toto :/
Vychází to na xbox/game pass, protože Microsoft do vývoje asi nějaké nemalé peníze vrazil, že.. Případná časová exkluzivita je zatím stále předmětem debat. Já jsem přesvědčen, že to na jiné platformy vyjde, otázka je kdy.
Ad optimalizace: stačilo se zamyslet – vzhledem k tomu, že to má běhat i na XSX, tak tam určitě prostor pro optimalizaci bude. Také mají později dodat RTX a další věci/funkce, takže je jasné, že ta hra bude za rok o dost lepší, než v den vydání – což samozřejmě platí skoro o každé hře..
A dál píšeš o Ultra detailech, které jsi ale asi nikdy u žádné hry neviděl, natož abys měl HW, které by je utáhl. Protože, pak by jsi se tak hloupě nedivil a nepsal „To čo je za amatérsku optimalizáciu, že hra potrebuje na Ultra RTX 4080…“ Natož, aby jsi jako etalon HW náročné hry udával COD.. 🤦🏻♂