Od července loňského roku víme, že S.T.A.L.K.E.R. 2 od vývojářů z GSC Game World zamíří v den vydání do knihovny titulů dostupných skrze předplatné programu Game Pass. O vzájemné spolupráci vývojářů s Microsoftem tak není sporu a jde zároveň o důvod, proč se v souvislosti se hrou nemluví o žádných jiných platformách nežli Windows a Xbox. Nikdo ale zřejmě nepochyboval, že se pokračování úspěšné akce podívá i na další platformy, otázkou nicméně bylo, jaký rámec spolupráce má a jak dlouho potrvá případná exkluzivita pro Microsoft. Za účelem právní bitvy Epicu a Apple zveřejněný dokument redmondské společnosti z loňského srpna, pojmenovaný Executive Portfolio Update, ale zřejmě přináší odpověď a zdá se, že exkluzivita je naplánovaná na tři měsíce.
Informace se objevila na pátém slidu prezentace, označeném jako nově podepsané dohody na tituly v programu ID@Xbox. U S.T.A.L.K.E.R.a 2 je jasně zmíněné tříměsíční období a také předpokládané datum vydání ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. K termínu uvedení bychom se však nijak neupínali, zvážíme-li historii GSC, očekávaný rozsah hry a okolnosti, které momentálně panují ve světě. Přesto je příjemné vidět, že se hra nepochybně formuje a už začátkem příštího roku by mohla potenciálně dorazit také na PlayStation 5. Záměrně neuvádíme předchozí PS4, vzhledem k tomu, že hra oficiálně míří pouze na next-gen.
Co se týče vyjádření vývojářů, magazín Gaming Bolt nedokázal ze zástupců GSC dostat nic nového. Na přímý dotaz, zda hra míří také na PlayStation, odpověděli vývojáři tak, jak odpovídali dosud: „Momentálně nemáme žádné plány a koncentrujeme se na verze pro Xbox Series S a X.“ Tento způsob komunikace je ale zcela běžný, jsou-li vývojáři součástí podobné dohody a vše je téměř jistě jen otázkou času, než podmínky vyprší a hra bude přístupná i na jiných platformách. Do nich můžeme pochopitelně zahrnout i další digitální obchody pro PC verzi, jako je Steam nebo Epic Games Store, o kterém se mluvilo už letos v lednu v souvislosti s potvrzením, že hra vzniká na Unreal Enginu 4.