Pokud neztrácíte víru, že vývojáři z GSC Game World skutečně stihnou s pokračováním série S.T.A.L.K.E.R. konec letošního roku – konkrétně termín 20. listopadu, na který byla hra snad naposledy odložena – už nyní je jasné, že ve hře nenajdete vše. Tedy, ne vše, co vývojáři zamýšleli ve smyslu obsahové náplně a přídavků, které pro hráče chystali nad rámec hlavního režimu kampaně. Jak prozradili autoři hry redaktorům magazínu WCCFTech na Gamescomu, do zmíněného data nestihnou několik technologických, ale i obsahových věcí, na kterých ale začnou pracovat ihned po vydání a chtějí je hráčům doručit v blízké budoucnosti. Jde o ray tracing, ale také multiplayer, díky kterému by mohl S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, žít dlouhé roky i poté, kdy už kampaní projdou všichni křížem krážem.
STALKER 2 Gamescom Q&A – GSC Game World talks about the final rush to launch https://t.co/9QptzD65t0 pic.twitter.com/eLAauyYlix
— Wccftech (@wccftech) August 30, 2024
Na otázky zmíněného magazínu odpovídali vedoucí producent Sláva Lukjaněnka a PR manažer Zachar Bocharov, kteří společně informovali o stavu hry, studia a právě i věcech, které nebude možné mít na 20. listopadu připravené. V první řadě to bude zmiňovaný ray tracing, se kterým vývojáři v tuto chvíli podle producenta experimentují. Řeč byla o hardwarově akcelerovaném ray tracingu, který by měl ještě zvýraznit možnosti technologie Lumen v rámci Unreal Enginu 5, která bývá renderovaná softwarově, ale postarat se o ní může i přímo grafická karta. Lukjaněnka však na druhou stranu potvrdil, že technologie DLSS od Nvidie bude zahrnuta do verze, která 20. listopadu vyjde.
Co se týče herní náplně, updatem po vydání chtějí vývojáři do hry přidat multiplayer, bohužel ale nedošlo k žádnému bližšímu přiblížení, jak by měl fungovat, případně jaké herní varianty nabídne. Zachar Bocharov pouze uvedl, že plány na multiplayer rozhodně nevzaly za své, pořád ale zůstávají za kampaní a snaze dokončit ji tak, aby byla pro hráče co nejzábavnější a hlavně bez chyb. Nejde tedy o prioritu a vývojáři o multiplayeru budou teprve informovat. Mnohem zajímavěji se to ale má s modifikacemi, resp. jejich plánovanou podporou. Vývojáři z GSC si velmi dobře uvědomují, jak populární jsou modifikace pro starší díly a v zaběhnutém trendu chtějí pokračovat.
Rozhovor s vývojáři dalšího dílu série S.T.A.L.K.E.R. pro WCCFTech přineslo i vyjádření, které minulý týden rezonovalo napříč herními magazíny. Sláva Lukjaněnka v rozhovoru uvedl, že momentálně běží S.T.A.L.K.E.R. 2 na Xboxu Series S jen ve 25 fps a vývojáři pracují spolu s lidmi z Microsoftu na tom, aby vše zoptimalizovali k plynulému chodu. V průběhu soboty se ale Lukjaněnka ozval a na Twitteru vysvětlil, že ačkoliv to skutečně řekl, musela se mu čísla pomíchat v hlavě a správně mělo být „kolem 35 fps“. V navazujícím tweetu pak ještě doplnil, že 25 fps zmínil proto, že k této hodnotě momentálně klesá hra na Series S v uričtých lokacích, v průměru ale má momentálně běžet S.T.A.L.K.E.R. 2 na méně výkonném Xboxu aktuální generace 34-36 snímků za sekundu. „Není to žádné drama, jen zkrátka musíme dokončit svou práci,“ uzavřel pak Lukjaněnka téma, které i ve světle incidentů kolem jiných chystaných her hýbe internetovými diskuzemi hráčů.
Bocharov potvrdil, že nabídnou hráčům co nejvyšší možný komfort, včetně sdílení modifikací přes jednu síť dostupnou i na konzolích. Ať už se bude jednat o platformu Mod.io nebo cokoliv jiného, cílem je, aby si hráči na všech platformách mohli přídavky užít a opět jimi pomohli prodloužit životní cyklus nebo celkovou zajímavost hry. Navíc Bocharov naznačuje, že ačkoliv je pravděpodobné, že podpora modifikací nebude přichystána na vydání 20. listopadu, její zahrnutí by mělo být blízko, protože vývojáři do příprav vkládají spoustu úsilí. Pokud se tedy i vy poohlížíte po možnosti modifikovat nový díl série, pravděpodobně dostanete mnoho možností už krátce po vydání hry.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.