Ještě předtím, než si Human Head Studios vylámali zuby na Prey 2. Ještě předtím, než vydali propadák jménem The Quiet Man. A dokonce ještě před prvním Prey z roku 2006 tu byl povedený Rune z roku 2000, na který dodnes mnoho hráčů se slzou v oku vzpomíná. Jak už jsem nastínil, od té doby nemělo studio vždy na růžích ustláno, ale právě pokračování akční adventury v kulisách severské mytologie by jeho autory opět mohlo pomoc vytáhnout mezi světovou špičku. V to alespoň doufají samotní vývojáři i věrní fanoušci originálu.
O druhém dílu autoři uvažovali od vydání jedničky, ale oficiálně hru s názvem Rune: Ragnarok oznámili až v srpnu 2017. V březnu loňského roku se pak zbavili podtitulu Ragnarok a zbyl jen Rune. A jako by už tak změn nebylo dost, nyní studio oznámilo, že se nakonec hra bude zcela nejlogičtěji jmenovat Rune II a vyjde na PC ještě letos. Dorazit má v létě na Epic Games Store. Čelit nebudeme ničemu menšímu, než je konec světa, jak ho známe. A má jít o plnohodnotné pokračování v pravém slova smyslu.
Ragnaröku můžete čelit sami, ale i s pomocí přátel, kteří se k vám mohou na vaší pouti připojit a bojovat po vašem boku.
Autoři slibují brutální soubojový systém, výrobu vlastních zbraní i cestování po rozsáhlém světě. Budeme si moci vybrat pohlaví našeho hrdiny a upravit jej k obrazu svému. Zvolíme si údajně i jednoho z bohů, kterému budeme důvěřovat a jehož nadpřirozené síly budeme potřebovat k tomu, abychom překazili Lokiho plány. Autoři slibují chaotický svět, v němž se přetahují o moc mnohé strany. Ragnaröku můžete čelit sami, ale i s pomocí přátel, kteří se k vám mohou na vaší pouti připojit a bojovat po vašem boku.
Human Head Studios tvrdí, že se můžeme těšit na epické akční RPG, možná proto míří exkluzivně na Epic Games Store… Jako u každého správného RPG můžeme vedle zmíněné výroby předmětů počítat i s vylepšováním vlastních skillů. Své nepřátele můžete zbavovat jednotlivých končetin a ty dokonce použít v nouzi jako zbraň, jak už před časem prozradili autoři. Vývojáři zůstali věrní i technologii. Zatímco ale první Rune poháněl Unreal Engine 1, novinka už samozřejmě spoléhá na aktuální čtvrtou generaci.
V tuto chvíli bohužel není jasné, kdy a zda vůbec si hra najde cestu také na Steam nebo dokonce na konzole. Ještě koncem loňského srpna přitom počítali autoři s tím, že dorazí v polovině září na Steam v early access verzi, z ní však úplně sešlo. Stojí také za připomenutí, že jednička se kromě verzí pro Mac i Linux a rozšíření Halls of Valhalla dočkala právě také portu pro PlayStation 2, kde vyšla pod názvem Rune: Viking Warlord v roce 2001 a obsahovala pár drobných vylepšení.
Šéf a spoluzakladatel Human Head Studios Chris Rhinehart vysvětluje, že hru autoři vyladili díky komunitě skalních fanoušků. Ti jim prostřednictvím betatestů poskytli skvělou zpětnou vazbu, kterou si tým vzal k srdci. Současně si ale vývojáři uvědomili, že potřebují více času a více peněz. Začali tedy hledat správného partnera. Měli údajně hned několik zajímavých nabídek, ale ta nejlepší přišla od Epicu, říká otevřeně Chris Rhinehart. Za nic se neschovává a připouští, že jsou tu lidé, pro které to bude překážka. Ví, že to některé hráče nepotěší, rozumí tomu a respektuje to. “Ale bylo to to nejlepší pro hru,” dodává přímočaře k rozhodnutí uzavřít exkluzivní smlouvu s Epicem.
Hráči, kteří si hru dříve předobjednali na Steamu, mohou prostřednictvím speciálního formuláře požádat o kompenzaci. Za svou loajalitu ale naopak obdrží druhou kopii zdarma. Třeba pro kamaráda, se kterým můžete vyzkoušet hru v kooperaci, která má ale pojmout dokonce až čtyři hráče najednou. Partnerství s Epicem dávalo smysl i vzhledem k dřívější spolupráci. Faktem je, že další měsíce tvrdé práce jsou na Rune II znát. Hra opět o něco prokoukla, i když dnes už zřejmě grafici studia na absolutní špičku nestačí. Ale třeba se pleteme a výsledek nás ještě v tomto ohledu mile překvapí.
Zajímavě zní i příslib, že si budeme moci postavit vlastní loď a s její pomocí cestovat po světě. S ohledem na vše vyřčené nebo vedlejší úkoly to tak může možná nápadně připomenout potenciální konkurenci pro další díl ságy Assassin’s Creed, v němž bychom se rovněž měli vypravit mezi vikingy. Když vzpomenem také na loňský God of War, zdá se, že začíná být severská mytologie znovu výrazně v kurzu. Držme tedy Human Head palce, aby se dokázali znovu prosadit a probojovat mezi vývojářskou elitu, kam dříve jednoznačně patřili.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.