Při své nedávné cestě do Londýna jsem si nejen vyzkoušel Spider-Mana 2, ale měl jsem možnost popovídat si také s Jeannette Lee, která pracuje jako project director ve studiu Insomniac Games. Předtím působila v Electronic Arts, Santa Monica Studio, Activisionu nebo Turbine. Dozvěděl jsem se například, proč autoři raději vymýšlí vlastní nové příběhy, nebo jak PS5 přispěla k tomu, aby hra byla ještě rychlejší než dřív.
Jak obtížné je přijít s novým příběhem pro postavu tak proslulou, jako je Spider-Man, který už toho tolik prožil?
Je nevím. Myslím, že je to ve skutečnosti víc vzrušující než obtížné, protože všichni milujeme ty postavy. Takže mít možnost číst všechny komiksy a podívat se na všechny filmy vás vlastně přivede k diskuzi: “Co by bylo cool? Co by bylo úžasné si zahrát?” Je to ve skutečnosti zábava. Bylo by asi fér říct, že je to i trochu děsivé, ale je to prostě víc vzrušující. Je to příležitost.
A chtěli jste někdy adaptovat nějaký existující příběh? Myslím nějaký díl komiksu například…
Myslím, že pro nás je zajímavější vzít si nějaké nejlepší kousky, které se nám líbí, a udělat s nimi něco nového. Protože když jste četli komiks, už to znáte. Když jste viděli film, také ho už znáte. Myslím, že si víc užijeme, když si můžeme zahrát něco nového a odlišného.
I tak si ale tu a tam vypůjčujete nějaké motivy nebo situace z komiksu, ne?
Chceme, aby to fanoušky uspokojilo. Nechceme se příliš vzdálit Spider-Manovi, kterého znáte a milujete. Ale přejeme si, aby byl nový a zajímavý.
Máme Spider-Mana 2 považovat za nějaké vyvrcholení série v podání Insomniac Games? Poslední dílek do skládačky? Anebo je příliš brzy na takovou otázku?
Myslím, že si to budete muset nejprve zahrát. Takhle bych na to odpověděla…
Příběh nové hry je o něco temnější než u předchozích dvou, je to tak?
Myslím, že když přidáte do příběhu symbionta, přirozeně je o něco temnější. Ale na druhé straně se nechceme příliš vzdálit našemu pojetí. Jsme známí svým pozitivním přístupem. A když do toho přidáte něco jako symbionta, je to příležitost trochu prozkoumat, co to znamená pro postavy, které jsou normálně možná o něco víc přátelské.
Ale i přesto asi můžeme očekávat humor a vtípky…
Samozřejmě, bez toho by to ani nebyl Spider-Man.
Svým kolegům pořád říkám, že se ve hře určitě objeví Wolverine jako nějaký easter egg, ale k tomu mi asi nic prozradit nemůžete, co?
O to nic nevím…
Pohyb městem je neuvěřitelně rychlý. Uvědomíte si to, když se vrátíte k vylepšené verzi prvního dílu nebo Milesovi.
Co myslíte, že je nejdůležitější částí nové hry – víc hratelných postav nebo třeba nějaké novinky v hratelnosti?
Je to opravdu zajímavé, protože jsme rozhodně přidali spoustu nových zábavných hraček pro hráče. Mojí oblíbenou novinkou jsou web wings. Ráda se houpu městem. Nežiju v New Yorku a nenavštěvuju ho příliš často. Od prvního Spider-Mana mě bavilo se jen tak houpat městem, užít si ho a zkoumat. Díky web wings jsme přidali nový prvek evoluce a je to velká zábava. Díky větrným tunelům můžete rychle zkoumat celé město. Tohle je tedy můj osobní favorit. Ale jsem si jistá, že je tu spousta dalších hraček, které si lidé oblíbí.
Jak bude fungovat přepínání mezi postavami?
V otevřeném světě, když se jen tak pohybujete městem, můžete velmi rychle přepnout z Petera na Milese a naopak. Díky PS5 je to hned.
Jak důležité je pro hru, že vychází už jen na nový PlayStation?
Je to vzrušující, protože nový hardware je vždy příležitostí vyzkoušet věci, které jsme nemohli předtím udělat, nebo jsme si mysleli, že to bude příliš komplikované. Díky tomu právě můžete například přepínat mezi hrdiny. Pohyb městem je také neuvěřitelně rychlý. Uvědomíte si to, když se vrátíte k vylepšené verzi prvního dílu nebo Milesovi. PS5 nám dovolila renderovat město mnohem rychleji a díky tomu se zrychlilo také cestování. A pak jsou tu věci, na které možná hráči hned nepomyslí, jako je haptická zpětná vazba. Myslím, že to do hry přidává novou vrstvu. Nebo 3D audio.
Rozšířili jste také mapu New Yorku. Je teď asi dvakrát větší. Jsou tady nové čtvrti jako Brooklyn nebo Queens. Co nám můžete říct o těchto nových částech. Jak odlišné jsou?
Na Manhattanu samozřejmě máte všechny ty vysoké mrakodrapy a je to ten New York, který si většina lidí představí v hlavě. A když pak dorazíte do Brooklynu nebo Queens, vypadá to tu spíš jako na předměstí. Uvidíte tu například i dům tetičky May. Působí to tu jako sousedství, kde je třeba menší doprava. Samozřejmě vám nabídneme věci, které tady můžete dělat. Řekla bych, že poznáte nějaké nové rysy města. Uvidíte Petera a Milese na jejich domácím hřišti.
Co noví hráči, kteří nemají se sérií zkušenosti, budou schopní do příběhu naskočit?
Myslím, že ano. Na začátku máme video, které shrnuje dřívější události. Ale samozřejmě byste si měli zahrát předchozí hry, pokud jste tak ještě neučinili. Ale rozhodně se domnívám, že je to skvělý příběh i pro nováčky.
Je příliš brzy ptát se na potenciální PC verzi?
Soustředím se v tuto chvíli jen na PS5.
Moje poslední otázka je o něco osobnější. Jaký je váš oblíbený padouch? Viděli jsme jich hned několik. Máte mezi nimi favorita?
Ano, konečně. Je to Kraven.
Chápu, předpokládám, že je to častá otázka.
Ne, čekám na ni celý den. Opravdu. Musela jsem to vždycky nějak propašovat i do odpovědí, ačkoli se na to nikdo neptal. Miluju Kravena. Myslím, že jsme s ním odvedli skvělou práci. Je velmi charismatický a vypadá skvěle. Nemůžu se dočkat, až to uvidíte. Doopravdy si myslím, že lidé budou překvapení, jak je úžasný.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Ale zaujímavé, že až na kulisy, ti deviata alebo desiata hra s Ratchetom nevadí. Ani 4. diel v rámci hlavnej série Infamous.