Náhoda tomu chtěla, že jsme nakonec po několika týdnech napjatého očekávání obdrželi konzoli PlayStation 5 ve stejný den jako konkurenční systém. Pokud je nám známo, jsme jedni z minima lidí, kteří v tuto chvíli u nás PS5 disponují. A samozřejmě jsme se nemohli dočkat chvíle, až se s vámi podělíme o první dojmy.
V tomto videu najdete skutečně bezprostřední postřehy, které provázejí rozbalování samotné konzole. Podíváme se na obsah balení, představíme si jednotlivé části a budeme vám tlumočit, jak na nás zatím PlayStation 5 působí. Nutno zdůraznit, že ve vypnutém stavu. Toto je vše, co vám dnes můžeme ukázat. Průběžně ale budeme přinášet další videa, články a postřehy, hned jak nám to embarga dovolí.
Samozřejmě se tak v nadcházejících dnech podíváme na první hry, přineseme jejich preview, prozkoumáme samotnou konzoli i její rozhraní a nakonec dojde také na recenze a streamování. Každá část obsahu má svůj pevně stanovený termín, ale na vše důležité se dostane ještě předtím, než konzole PlayStation 5 vstoupí na trh. Tak se pohodlně usaďte, dejte si něco dobrého pití, náš seriál vlastních materiálů k PS5 právě startuje.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Ale kdy bude k dispozici pro všechny ?
XBOX jsem nikdy nevlastnil , ale zahraju si na něm hry i z dob krále klacka ? Zatraceně ANO !( – v době kdy mi Sony v univerzální aplikaci odebere Vitu a PS3 jako bych je nikdy neměl a nic online nekupoval )
…Bude konzole hned k dispozici ? ….Kdo ví , já ji mám potvrzenou .
To co od nextgen konzole čekám já je sjednocení obsahu a nikoli další tříštění mé roky budované knihovny .Gamepass pak vypadá na nový způsob konzumace herních novinek ….Ano nemám jedinou ikonickou hru , kterou bych u Xboxu chtěl dneska hrát ( Forza Horizon na PC zklamala openworld pojetím ) , ale zase vím , že koupím 360 hru z bazaru sednu a pojedu …..Je to velká změna pro Sony hráče , ale ten krok musí každý zvážit … Služby a správa veškerého zakoupeného obsahu pro mne už znamenají víc než exkluzivní hra …
to se Vám povedl husarský kousek, unboxing obou konzolí jako první co jsem zaregistroval v češtině.
Opravdu pochvala! Myslel jsem, že to uvidím první na Games.cz, ale Vy jste teď pro mě jezdci na čele pelotonu (… a nejen tímto počinem:-)
……………………………………………………………………………………………………………….
PS: Výše (dříve) napsaný odstavec jsem napsal z čirého nadšení, – oba unboxingy o konzolích pro mě znamenaly fakt, že Ty nové konzole už jsou opravdu tady! A opravdu jsem byl přesvědčený že něco podobného nejdřív proběhne na Games.cz. V žádném případě jsem to nechtěl stavět do roviny kdo z koho, protože server Games.cz mám taky rád a pravidelně ho sleduji.
Je ale pravda, že kluci z redakce Vortex za ten čas co jsou tady u mě neskutečně vyrostli – z úplných zoufalců a nýmandů, kteří fušujou nefalšovaným králům na polili česky komentovaného zpravodajství o videohrách do řemesla, přes takovou věčnou dvojku (něco jako CZC vs Alza) až po rovnocenné partnery, kteří zvládli podat některé zásadní události ze herního světa mnohem profesionálněji a fundovaněji než konkurence – např: E3 když se ještě naposled konala, u konkurence mi to přišlo jako výlet do Ameriky pro dva lidi z redakce za odměnu, nebo jedno z těch komentovaných představení funkcí PS5 (to co Sony slibovalo uvést zásadní parametry nové konzole a nakonec to byl jen nudný výčet technických reálií), tak to komentovali obě redakce a od Vortexu mi to přišlo mnohem odbornější, i když samotná přednáška Sony byla nepovedená, no a teď to představení nových konzolí, to u mě zabodovali.
Naopak Games.cz třeba chválím za informace o Crusader Kings III.
Co Vám může přinést XBOX oproti konkurenci? Dovolil bych jít ještě k současné genaraci konzolí a vysvětlit pár zásadních výhod oproti konkurenci. V první řadě Xbox One X je nejlépe zpracovaná konzole současné generace, nejvýkonnější, nejtižší, nejlepší uživatelské prostředí – PC je v tomto ohledu něco jiného, přizbůsobeného klávesnici a myši s daleko větším uživatelským prostředím – něco, co je pro TV v obývacím pokoji nepraktické a humpolácké – sám jsem takto hrál roky a klávesnice a myš na sedačce, kde vám ujíždí podložka. Naopak gamapadem prostě to obrovské prostředí windows – to nejde dohromady. U Xboxu sednete, zapnete a máte pocit čistoty, nic Vás neruší, vše funguje perfektně. U PS4 slyšíte hučet ventilátory, konzole nestíhá, prostředí na úrovni PS3.. Ale pozor, tento poslední bod se u PS5 konečně mění!
Její nevýhodou a to jak proti PS i Nintendu bylo to, že nikdy těžce nehrála na exkluzivní hry – tj. Days Gone, Uncharted, Last of US, God of War, Maria, Pokemony tam nenajdete. Nicméně, je tu jedno ale a tím je Gamepass, který naopak nemá konkurence. Jedná se o obrovskou knihovnu AAA her za poplatek 300 korun – ekvivalent Netflixu – kde také nemáte všechny filmy a seriály, ale tím, že máte velký výběř, vždy najdete něco nového jiného. Je to neskutečná služba za neskutečně nízkou sumu. Když si vemete, že jedna nová hra stojí 1500 – a zde, pokud je to exkluzivně od Microsoftu – a že se ta knihovna opravdu nafoukla tak, že je to skoro exploze (dočtete se níže) – tak ji můžete stahovat v den vydání. Stejně jako na netflixu, v průběhu měsíce přiskakují nové hry ale i ty starší kousky od třetí strany – ale starší – bylo mezi nimi i Metro Exodus, Red Dead Redemption 2, NBA 2K20 (tyto hry v té době stáli přes tisíc korun). Rozhodně Vás Gamepass motivuje hrát a nacházet nové hry, žánry, které by jste si nikdy ani nekoupil, a přitom, po vyzkoušení zjistíte – cože? Tohle, že by mě někdy bavilo? No a tím, že Microsoft nyní koupil i Zenimax – majitele ID softu, Bethesdy, Arcane a dalších studií, tak se dočkáme i dalších pecek jako nový Elder Scroll, Doom, Wolfenstein, Fallout, Prey, Dishonored, Bioshock, nebo velmi očekáváný Starfield a tím pádem také nejširšího exkluzivního potenciálu na trhu – tato akvizice doplňuje již 15 dalších studií Microsoftu a má tak nevíce značek pod jednou střechou. Již nyní víme, že všechny nové hry od těchto studií budou vycházet na Gamepassu v den jejich vydání.
A tím jdeme do budoucnosti k Xboxu Series X – Knihovna těch exkluzivních her se nám tedy obrátila, a v následujících roce a letech můžeme očekávat velký útok ze strany Xboxu. Kdy máte na výběr platit za každou novou exkluzivní hru pro PS5 ceny těsně pod 2000 za jednu AAA hru nebo 300 CZK měsíčně za službu podobnou Netflixu. O možnostech cloudového hrání na telefonech Android, knihovně her, kterou rovněž můžete pustit na Pc.. Prostě pecka.
Series X je co se továrního zpracování týká nejlepší konzolí všech dob – má již druhou generaci chlazení pomocí Vapor Chamber, kde PS5 nadále přistupuje ke klasickému řešení chlazení, přes heatsink – proto i ten velký rozměr. Od vývojařů již víme, že ten výkon oproti PS5 je výrazný, ekvivalent výkonu je podobný kartám RTX 2080. PS5 oproti tomu využívá Variabilního výkonu, vrchol tohoto výkonu se udává 10 tflopsů, nicméně reálný výkon se pohybuje kolem grafických karet RTX2060 Super (zdroj Digital Foundary – jeden z nejobjektivnějších odborných portálů) – které mají prakticky stejné parametry hardware, všechna gameplay videa tomu rovněž odpovídají. Rozhodně ale i na PS5 budou hry také vypadat moc pěkně. Je to o studiích, které dokážou vymačkat z konzolí maximum. I Xbox one X s 6 Tflopy dokázal rozjet Gears of War ve 4k60 fps, Forza Motorsport 7 v dechberoucím 4K/60 Fps – kde se od kapoty odrází vše co vidíte na obrazovce (podobné Ray-traicingu), což bylo na PS4 Pro zcela nemyslitelné. Ale je to právě Raytraicing, který PS5 spíše políbí – viz nový Spiderman. Zatím co Xbox jej reálně využije díky přebytku výkonu oproti PS5. Otázkou tedy spíš je, co může nabídnout PS5 oproti Series X, a jsou to dvě věci. Již zmiňované Exkluzivní hry – kterých za ten životní cyklus PS4 vyšlo do deseti kusů. Co může být opravdu zásadní je ovladač, který co se fuknčnosti týká je opravdovým next-genem – nicméně, teprve čas ukáže, na kolik ho kdo dokáže využít. Nintendo je to co je a tím bude i nadále. Myslím, že ať si vyberete jedno nebo druhé, nebo to třetí, budete spokojení..
2) Tu konzoli ještě ani nezapli
3) Pokud by o tom něco více říkali, byla by to jen recyklace toho, co už zaznělo
4) Dojmy, recenze, další informace přijdou, až padne embargo – to bylo řečeno
– Nejsou náhodou hry z katalogu GP taky odebírány (takže se klidně může stát, že jej hráč ani nedohraje)?
– X1X, který se po 3 letech přestal prodávat (nebude to s XSX/S stejně?)
– Obě verze PS5 s totožným hw, tj. bez dopadu na výkon vs XSX a nutná podpora (potřeba další optimalizace) XSS?
– Podpora VR u PS5?
– Podpora Kinectu u XSX/S?
– Počet lokalizovaných her na PS vs Xboxu?
– Exkluzivních her pro PS4 je jen 10? https://en.wikipedia.org/wiki/Category:PlayStation_4-only_games
– Tekutý kov pro chlazení apu u PS5 (použito poprvé v segmentu konzolí)?
– PS5 tituly v PS Plus (Bugsnax+Destroy All Stars) vs XSX/S tituly v Live Gold?
– Exkluzivní hry dostupné na launch PS5 vs XSX/S?
– Dashboard běžící ve 4k u PS5 vs fhd u XSX/X?
– PS Plus Collection u PS5?
– Proprietální řešení u XSX/S (1tb za cenu 2x rychlejšího samsungu 980 pro) vs průmyslový standard M2 u PS5 (tudíž tlak na snižování ceny) pro rozšíření úložiště?
Zkrátka, chtělo by to ještě trošku zrevidovat:-)
– M$ studios hry tam jsou v GP nastalo. Casove omezene jsou tam hry 2. stran a je jich tolik, ze je urcite nestihnete dohrat vsechny, ale o tom to taky neni, je to o slusnem vyberu pro kazdeho
– Ale notak. X1X se neprestal prodavat, ale vyrabet, a to protoze prisla nova generace, stejne jako se prestal vyrabet X360 potom co prisel XO. Na tom neni nic prekvapiveho.
– XSS ma nizsi vykon pri daleko nizsim rozliseni, nutna podpora profilem s nizsim nastavenim detailu opravdu neni problem pro vyvoj, ale je jen prace navic pro testery.
– M$ neco tajneho kuti s Valve z cehoz se muzou vyklubat 2 veci, cross save, nebo podpora Indexu. Spekulace o podpore Steamu na XSX jsou IMHO az moc divoke.
– Kinect uz davno umrel na XO a to oficialne. Zabili ho mimo jine tim, ze X360 kinect hry nejsou s XO kinectem kompatibilni a je to skoda.
– Vzhledem k tomu, ze uz i XO v posledni aktualizaci dostal komplet podporu CZ, tak bych se toho fakt nebal.
– Exkluzivnich AAA her je pro PS4 je opravdu jen par, stejne jako u M$.
– Tekuty kov je velmi spekulativni zpusob prenosu tepla kdekoliv, nejen u konzoli a opravdu az cas ukaze, jak moc se tenhle experiment SONY vydaril.
– Tady je to plichta.
– Wait, what?
– Opravdu mate odvahu postavit PS+ Collection s 20ti hrama proti GamePassu se 100+?
– Ale notak. M$ bude mit i vetsi kapacity nez 1TB a uvolni format pro dalsi vyrobce, takze bude tlak na cenu. A u SONY to taky nebude tak jednoduche jak si predstavujete. Bylo predeslano, ze budou akceptovany jen SSD, ktere budou alespon tak rychle, jako to interni, ovsem jak presne to bude fungovat se stale nevi. Jestli SONY bude certifikovat konkretni modely a PS5 v sobe bude mit jejich whitelist, tak jak to SONY dela rado, nebo to bude ta lepsi varianta a PS5 si vlozenej disk sama otestuje a pripadne odmitne. Kazdopadne je na trhu zatim jen jeden jedinej model ktery podminky rychlosti splnuje a ani ten certifikovany jeste neni.
-Kromě slušného výběru je to o tom, že když uvedu, že do katalogu hry přibývají, měl bych uvést i to, že z něj mizí. Protože existují i hráči, kteří jednu hru hrají třeba celý rok (příkladem masivní openworldy, rpg nebo kombinace obého). Mimochodem, jak dlouho byl třeba ten zmiňovaný RDR2 v GP?
-Když se přestal vyrábět, tak se logicky přestal prodávat (doprodají se skladové zásoby a konec). Překvapivé na tom je to, že X1S se vyrábět a tudíž prodávat nepřestal. MS si jen nechce kanibalizovat SXS, proto s X1X skončil. Kdoví, jak to bude, až případně dorazí mezigenerační verze, že.
-Ty nedávné výroky vývojářů, kteří z nutnosti podporovat XSS příliš nadšeni nejsou, svědčí trochu o něčem jiném. Nejde o to, že optimalizaci na XSS nezvládnou, ale právě o ty komplikace s tím spojené (více kapacit, času, finančních prostředků), které se pak mohou projevit v tom, že verze XSS bude nějakým způsobem „ošizena“.
-Fakt je, že v současnosti pokud si hráč chce zahrát VR na konzoli, tak u Sony možnost má, zatímco u MS ne, tudíž je to jeden z možných argumentů proč zvolit platformu Sony.
-No právě, pointou bylo právě poukázat na to, jak se k podpoře svého řešení staví Sony a jak MS.
-Fakt je, že v současnosti je mnohem více her lokalizováno u Sony, tudíž je to opět jeden z možných argumentů, proč zvolit platformu Sony.
-Řeč ale nebyla o AAA hrách, ale exkluzivitách obecně a je prostě nesmysl tvrdit, že na PS4 je 10 her, které za něco stojí. Kromě toho, chápu správně, že dáváte rovnítko mezi AAA produkcí a úrovní jejich zábavnosti/kvality?
-Souhlasím, zda se toto řešení (spolu s variabilním taktem apu) ukáže jako cesta správným směrem se teprve ukáže. Proto je bezpředmětné v tuto chvíli soudit, která konzole bude s chlazením/zahříváním na tom lépe.
-Pokud si srovnáte nové hry a nikoliv hry z předchozí generace, tak to plichta není ani náhodou (Astro, DS, Miles Morales, Sackboy vs Gears Tactics).
-Pokud si hráč předplácí PS Plus dostane na PS5 kolekci 20 (jak říkáte AAA) her. To je celkem slušná nabídka, která si zasluhuje zmínit, co myslíte?
-O jakém tlaku na cenu hovoříte? MS bude ostatním výrobcům prodávat licenci pro výrobu karet úplně stejně jako Seagate. MS má monopoly rád (vid hdd pro X360), takže s nějakým padáním ceny bych byl opatrný. Ostatně proto taky použil proprietální technologii, že. Zvláště, když si svou kartu nacení jako Samsung a tvrdí, jak dělal vše proto, aby se s cenou dostal na nejnižší možnou úroveň. Jak to bude u Sony ještě není jasné, ale i kdyby „schvalovala“ konkrétní modely, vždy se dá očekávat, že – díky podpoře standardu a s tím, jak se budou disky s podporou pcie 4 rozšiřovat – bude na výběr více disků, než karet u MS.
Nejsou náhodou hry z katalogu GP taky odebírány (takže se klidně může stát, že jej hráč ani nedohraje)? Jak jsem říkal – služba funguje stejně jako netflix – exkluzivní hry zůstávají, neexkluzivní se proměňují – a je to dobře, díky tomu se pořád něco děje a člověk se tedy má na co těšit..
X1X, který se po 3 letech přestal prodávat (nebude to s XSX/S stejně?) Nějak mi uniká, co tím chcete říct?
Obě verze PS5 s totožným hw, tj. bez dopadu na výkon vs XSX a nutná podpora (potřeba další optimalizace) XSS – tím Microsoft tlačí na vývojáře hlavně v tom ohledu, že je vývojář zodpovědný za dobrou optimalizaci – Series S má tlačit 1440p v 60 fps – to se bude rovnat dobrě optimalizaci, Series X má mít 4k v 60 fps. Tam, kde se výkon her dostane pod – je to signál horší práce ze strany vývoje her – viz Yakuza. Ps5 u těch multiplatformovek sedá mezi Series X a Series S k výkonům 1880/60 fps. Jak to v realitě bude uvidíme. U PS5 ale už nyní víme, že remastery Devil May Cry či Demon Souls zdaleka nedosahují slibovaného výkonu u PS5, jedou v rozlišeních 1440p / 60 fps – a to je optimalizované přímo pro PS5. Doufám, že je toto spíš jen výjímka, stejně jako Yakuza. A PS5 bude dosahovat výkonu alespoň 1880/60 fps – na které by měla mít podle oficiálních dat šťávu.
Podpora VR u PS5? A? Nyní Sony sama přiznává, že tento segment minimálně na další tři roky opouští. Prodalo se 5 milionů kusů, a tímto podpora zatím končí. Xbox naopak něco kuje se Steamem a je dost možné, že do tohoto segmentu i díky výkonu může naopak zaplout – v tomto bych nechal hovořit až budoucnost..
Podpora Kinectu u XSX/S? A? Přirovnaval bych to k Virtuální realitě od SONY.. Která také přebrala VR, do další generace – stejně jako tomu bylo v případě Kinectu z Xbox 360 na Xbox One – ale dále jeho podporu zatím nechystá.
Počet lokalizovaných her na PS vs Xboxu? Ano, to je jeden z mála argumentů, který do teď platil. Uvidíme, jak to bude dál.. Je zde vidět určitý posun – dashboard byl aktualizován do Českého jazyka a uvidíme co to bude znamenat ve smyslu lokalizací. Tím, že ale je zájem Gamepass prosadit a inspirace přichází právě z Netflixu, tak je možné, že nám lokalizace klidně mohou klepat na dveře. Uvidíme, každopádně rozhodně v současnosti bod pro Sony. 😉
Exkluzivních her ps5 pro jen 10 – ano, zde upřesňuji – je to deset, které za to opravdu stojí. Jinak naleznete alternativy. Ve většině případů se jedná o hry z třetí osoby a zde opravdu stojí za to je vyzdvihnout.
Tekutý kov pro chlazení apu u PS5 (použito poprvé v segmentu konzolí)? :DDD Promiňte, ale je to takový trochu lepší teplovodivý prvek mezi apu a heatsinkem. Mluvit o nějaké revoluci je směšné, porovnání standardních past a tohoto řešení si dohlédejte. Každopádně ale hovoříme o rozdílu v chlazení v řádu jednotek procent a vůbec se to nedá srovnat s řešením Vapor chamber, které je o dvě generace dále, než stávající řešení klasickým heatsinkem v podobě PS5. Právě i díky tomuto řešení je Xbox Series X menší a přitom výrazně výkonnější.
PS5 tituly v PS Plus (Bugsnax+Destroy All Stars) vs XSX/S tituly v Live Gold? Live Gold je součástí gamepass ultimate na toto kombo PS5 zatím nemá alternativu.
Exkluzivní hry dostupné na launch PS5 vs XSX/S? Exkluzivní hry jsem od PS5 chválil.. A pochválim je znova. Nicméně výkon těch multiplatformovek je prostě u Series X trochu jinde.. RTX 2060s vs RTX 2080. To je argument, který by zákazníky měl zajímat stejně, jako to, že má PS5 fakt dobré exkluzivky..
Dashboard běžící ve 4k u PS5 vs fhd u XSX/X? Zde bych argumentoval tím, že tak jako má PS4 super exkluzivity – sice s horším grafickým výkonem, nicméně jsou to pecky, x dashboard je zatím zdaleka to nejlepší, co se funkčnosti týká. Rozhodně to není nic zásadního. Pokud by jste se měl rozhodovat mezi výkonem ve hrách a dashboardem ve 4k – co by jste si vybral? Myslím, že většina to první..
PS Plus Collection u PS5? A? To má být srovnáváno s Gamepassem? :)) Ne, to je stejné jako tvrdit, že má Xbox v současnosti lepší exkluzivity než PS5. Zde prostě Microsoft Sony drtí zcela absolutně – v tomto segmentu Microsoft dominuje.
Proprietální řešení u XSX/S (1tb za cenu 2x rychlejšího samsungu 980 pro) vs průmyslový standard M2 u PS5 (tudíž tlak na snižování ceny) pro rozšíření úložiště? Nemyslím si, že zde Sony sáhlo po dobrém řešení – cena této technologie je výrazně dražší, než řešení od Microsoftu. Výsledkem je malé a drahé uložiště u PS5, které se kapacitně nachází mezi Series S a Series X. Nechápu jeho použití i s ohledem na již zmíněný slabší přetaktovaný grafický výkon PS5. Kéž by Sony tyto peníze investovala raději do silnějšího grafického výkonu.
Každopádně, nyní Vortex konzole má obě, stejně jako každý opravdový fanda bude mít tu svou v listopadu. Souboj nextgenu v našich domácnostech právě začíná a já se strašně těším na objektivní srovnávání těchto dvou konzolí.. 🙂
Katalog GP:
Ne všichni vědí, že se tituly od 3P v katalogu „točí“ a vzhledem k tomu, že jste zmínil jen přidávání, je docela relevantní na tuto skutečnost upozornit.
Prodej X1X:
Mám to podobně s Vašimi soudy o nejlepší konzoli všech dob, nejlepším továrním zpracování, nestíhání PS4, prostředí na úrovni PS3 a podobnými dojmy. Na rozdíl od Vás jsem ale uvedl fakt, na který je vhodné upozornit.
Technický stav her:
V realitě je to na PS5 třeba u těchto her takto.
Demon´s Souls – potvrzeno vývojáři 4K/30fps nebo dynamické 4k/60fps.
AC: Valhalla – potvrzeno vývojáři 4k/60fps.
WRC 9 – potvrzeno vývojáři dynamické 4k/60fps.
DMC – potvrzeno vývojáři 4K/30fps nebo 1080p/60fps nebo režim 120 fps.
Watch Dogs: Legion – potvrzeno vývojáři 4k/30pfs s RT.
Spider-Man: Miles Morales – potvrzeno vývojáři 4k/30pfs s RT nebo dynamické 4k/60fps.
Většina z těchto multiplatforem poběží, dle vývojářů, na obou konzolích stejně, to je šok co?
VR:
Cože??? Nic takového Sony nikdy neřekla. Přímo naopak, potvrzuje, že se VR bude nadále věnovat i na příští generaci (na které se mimochodem očekává PSVR2) a PSVR je plně kompatibilní s PS5. Na rozdíl od Kinectu, který MS pohřbil už během současné generace.
Kinect:
Přirovnání k VR padá na tom, že VR je ze strany Sony plně podporována (a pro někoho je dalším argumentem k nákupu PS), zatímco Kinect je mrtvá technologie (bohužel pro všechny hráče, kteří si koupili Xbox hlavně kvůli němu).
Lokalizace her:
Ne doteď, stále platí do doby, než s tím MS začne něco dělat, což může být kdoví kdy.
Exkluzivity na PS4:
Kdo určuje, které hry za to stojí a které ne? Ve stejné logice lze argumentovat, že GP je plný her, které za to nestojí a těch skutečně dobrých je jen pár. Což je samozřejmě nesmysl, úplně stejně jako tvrdit, že ze všech exkluzivních her pro PS4 je dobrých 10.
Tekutý kov:
Kdo hovoří o revoluci? Pouze jsem jej zmínil, zatímco vy jej taktně přešel. Vy už jste nějaké testy jak si vede PS5 a XSX v zátěži a jaký to má dopad na hlučnost a zahřívání viděl/četl? Vapor chamber je roky používaná technologie (tak jako tekutý kov) a není na ni vůbec nic extra a to, že nesnese srovnání s ničím jiným je pouze Váš dojem minimálně do prvních testů obou konzolí.
PS Plus vs Live Gold:
Pokud vím, tak Live Gold je možné stále využívat/platit bez toho, aby se zároveň platil GP. V tom případě srovnejte kvalitu her, které dostáváte v rámci PS Plus s těmi v Live Gold. To byla pointa.
Exkluzivity na launch:
Ono jde o to, že ty multiplatformy do značné míry poběží úplně totožně na obou platformách (viz výše), protože pro vývojáře je logicky výhodnější dělat mezi verzemi minimální rozdíly. Převážnou část zákazníků zajímá, jaké hry si na které konzoli zahrají a ideálně day one, nikoliv která z nich má v rozboru DF v 300x zoomu více detailů. Fakt je, že multiplatformy si člověk zahraje úplně stejně na PS5 jako na XSX/S a k tomu má možnost si zahrát ony exkluzivity.
Dashboard:
To není argument, to je Váš dojem. Bude to pro Vás asi překvapení, ale tak jako hromadě lidí Xboxový dashboard vyhovuje, jiné hromadě lidí ne. Prezentovat menu na 12tf monstru ve fhd je prostě ostuda. Horší grafický výkon je opět Váš dojem viz exkluzivity na PS4 a jejich rozbory DF.
PS Plus Collection:
Ne nemá, ale když se uvádí A, mělo by se uvést B, tak jako u všech ostatních bodů, protože jinak je celé „srovnání“ směska faktů, dojmů a očividných nesmyslů (viz počet exkluzivních PS4 her). Na PS5 si prostě může hráč zahrát nejen hry, které si zakoupí, ale jako předplatitel PS Plus dostane dalších 20 her k tomu.
Rozšíření úložiště.:
Nejde o interní úložiště, tam je jasné, že je na tom MS co se týká kapacity lépe (ovšem s poloviční rychlostí). Pointou bylo externí úložiště prostřednictvím karet u MS a M2 disků u Sony. PS5 používá průmyslový standard z PC segmentu a můžete použít jakýkoliv disk od jakéhokoliv výrobce, který bude splňovat požadované parametry (rozměry, rychlost). XSX/S používá vlastní řešení, takže si (momentálně) jinou kartu než od Seagate nekoupíte. A mimochodem Seagate s MS pro XSX/S prodává 1tb kartu za cenu, za kterou koupíte samsung 980 pro, která je 2x rychlejší. Proč? Protože má monopol, proto.
@JeanisWild tvůj souhrn je přehled tvých dojmů. „Series X je co se továrního zpracování týká nejlepší konzolí všech dob“
opravdu? Kdo dělal tohle srovnání? Co znamená, že má nejlepší tovární zpracování? To jako má nejvíce utažené šroubky? Nejlepe řešené rozdělení komponent? Nejlepší chlazení? Proč má lepší tovární zpracování než game boy? Rozumíš kam tím mířím?
Chápu že ses rozhodl pro xbox, pěkně si i popsal důvody proč. Ale své dojmy a domněnky neuváděj jako fakta prosím. Já v této generaci kupuji tak xbox. A to hlavně kvůli tomu, že už to nebude konzole pro mě, ale pro děti. A líbí se mi, že zaplatím 300 měsíčně a budou mít pořád co hrát. Kdybych kupoval konzoli pro sebe (snad na to také dojde), tak rozhodně zvolím PS5. Protože pro mě jsou nejdůležitější hry. A nabídka PS mě prostě více baví. Ale přijde mi, že jejich exkluzivity jsou spíše cílené na starší publikum, takže si děti ještě počkají 🙂
Důležité je nemít potřebu, někomu tvrdit že je něco nejlepší na světě. Pěkné je že má každý volbu.
Dekuji.
Mimochodem RDNA2 architektura je exkluzivni pro XBox.
Edit: zmena technologie za architekturu – slovo technologie jsem prevzal z videa, ktere jsem pri psani prispevku na toto tema sledoval.
RDNA2 u XBoxu poskytuje vice moznosti u XBoxu, nez u u PS. HW reseni neni stejne.
A uz netrollte.
Naštěstí to, co všechno ze specifikace RDNA2 nakonec Sony v PS5 použila je naprosto fuk. Použila to, co se jí hodilo a zbytek nahradila vlastním řešením na míru (některé řešení má přímo patentované), takže nějaká „plná“ podpora RDNA2 nevypovídá vůbec o ničem ve vztahu k tomu, jak hry na PS5 poběží a jakou budou mít grafickou prezentaci.