Něco přes týden nás dělí od prvního výročí hry Payday 3, pokračování dříve velmi úspěšné kooperativní akce zaměřené na loupeže všeho druhu. Jak už ale sami zřejmě víte, žádné oslavy se nekonají, protože krátce po uvedení vyšlo najevo, že se obsahem, ale ani odladěností či novinkami přímo ve hře nemůže rovnat dnes již 11 let starému druhému dílu, u kterého pak většina aktivní komunity zůstala a přinutila tak Starbreeze započít opravnou misi, na jejímž konci má být v ideálním případě funkční a lákavý třetí díl, ke kterému se hráči přesunou a vezmou ho za svůj. S touto vidinou už vývojáři vydali množství updatů, upravovali hratelnost a neustále se snaží posouvat kvalitu hry výše, nově u toho už ale nebude původní game director Miodrag Kovačević. Informaci zveřejnili vývojáři na sociálních sítích a odhalují jména dvou nástupců.
— PAYDAY 3 (@PAYDAYGame) September 11, 2024
„S blížícím se prvním výročím a vstupem do druhého roku Payday 3, máme pro vás rychlou zprávu týkající se vedení vývoje,“ píší vývojáři v úvodu svého vzkazu. Dále pak potvrzují Kovačevićův odchod, nikoliv však ze Starbreeze, ale jen ze své role game directora. Podle zprávy zůstane Kovačević součástí týmu designérů a i nadále bude na Payday 3 pracovat. Jeho dvěma nástupci jsou nicméně Andreas Häll Penninger a Almir Listo, kteří si rozdělí pravomoci i odpovědnost a budou pracovat na tom, aby se z Payday 3 stala pro hráče lákavá hra.
Právě s tím má totiž původně velmi očekávaný titul značné problémy, když jej hráči zkrátka nehrají. Za posledních 24 hodin se v jednu chvíli na Steamu sešlo jen necelých 800 hráčů s tím, že momentálně titul hraje 340 lidí. Naproti tomu Payday 2, které zůstává středobodem zájmu hráčů této série, má v tuto chvíli spuštěné 9 tisíc hráčů a během uplynulých 24 hodin jich v jednu chvíli bylo ve hře ještě o tři tisíce více. To je jasný signál, kde je problém, a je na vývojářích, aby se s ním dokázali vypořádat, a to i navzdory nedávnému vyškrtnutí Payday 3 z nabídky Game Passu.
Na tomto místě ale nelze vývojářů ze Starbreeze upírat snahu – neustále přichází větší i menší updaty a vývojáři se rozhodně nikam neschovávají. Naopak, živě komunikují a bez ohledu na velmi nízký počet hráčů se snaží přidávat další a další obsah, který si snad v budoucnu budou chtít hráči užít. Cesta ale bude i podle aktuálních názorů komunity ještě dlouhá.