Jako kdyby remasterovaná trilogie Grand Theft Auto neměla svých problémů dost, vývojáři z Rockstar Games přidávají další. Včera ve večerních hodinách totiž přišli s oznámením, že se odkládá vydání fyzických verzí, které jsou určené pro Xbox Series, Xbox One, PlayStation 4 (kompatibilní s PS5) a Switch. Informace se objevila v rychlé aktualizaci na sociálních sítích a vývojáři nepřidali žádné bližší vysvětlení, co je k tomuto kroku přimělo. Namísto 7. prosince, kdy mělo být možné hry zakoupit v krabičce, tak kolekce dorazí o deset dní později. Netýká se to však Switche, který je odkladem postižen nejvíce – hráči na konzoli od Nintenda se nového konkrétního data nedočkali, když vývojáři jen vágně určili, že tato verze dorazí začátkem roku 2022.
The release dates for the physical versions of Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition have changed.
Xbox Series X / Xbox One and PS4 will now release on December 17. The Nintendo Switch version is coming in early 2022.
Check your local retailer for availability. pic.twitter.com/6avP8yp6la
— Rockstar Games (@RockstarGames) November 30, 2021
Jak si zřejmě dokážete představit, přijetí zprávy není nikterak pozitivní. Hráči neustále zmiňují nízkou kvalitu všech tří remasterů, vytahují porovnávací obrázky a jsou přesvědčení, že jde v podstatě jen o mobilní verze s o trochu lepšími texturami. Ostatně, ani my jsme s podobou remasterů nebyli spokojeni a v recenzi udělili kolekci podprůměrné 4 body, bez ohledu na to, že jde v jádru o skvělé hry, které do značné míry definovaly svět videoher. Je tedy důvodem snaha připravit co nejvíce odladěnou verzi a teprve tu vylisovat na disky, resp. umístit na cartridge, aby hráči nemuseli stahovat obří updaty ihned, kdy se pokusí hru spustit? Upřímně, na to se zdá být odklad až příliš malý, což některé z fanoušků rozlítilo ještě víc a posun vydání připisují spíš nezvládnuté logistice a plánování Rockstaru.
Ani to ale hráče a fanoušky příliš neuspokojilo a někteří volají po tom, že musí skončit aktuální trend – tedy vydat rozbitou hru a následně ji měsíc po vydání úzkostně opravovat.
Na druhou stranu se ale nedá říct, že by vývojáři ze studia Grove Street Games, kteří mají remastery na svědomí, zaháleli a bídný technický stav se nesnažili opravit. Naopak, v průběhu včerejšího večera dorazil další větší patch který odstraňuje více než 100 nahlášených nedostatků a posouvá hru na verzi 1.03. Co se týče obecných oprav, vývojáři se zaměřili na stabilitu všech tří her, přidali filmovou kameru, na kterou lze standardním způsobem přepnout, odstranili překlepy v texturách a podle všeho by už nemělo pršet v interiérech… V jednotlivých dílech pak Grove Street Games provedli spoustu dalších změn, které se opět týkají zmiňovaného deště, děr v mapě, kterými šlo propadnout, palby plamenometu směrem vzad, velkého množství textur, chyb v audiu, cutscén, nasvícení a obecných chyb, na které vývojáři spolu s komunitou narazili.
Ani to ale hráče a fanoušky příliš neuspokojilo a někteří volají po tom, že musí skončit aktuální trend – tedy vydat rozbitou hru a následně ji měsíc po vydání úzkostně opravovat. Faktem ovšem je, že množství nedostatků je v případě této trilogie tak velké, že lidem z GSG a Rockstaru v podstatě už nic jiného nezbývá. Obavy tím ale začínáme mít o slibovaném next-gen vylepšení GTA V, které bylo odloženo na příští březen. Pokud lidé z Rockstaru ve skrytu duše počítali s tím, že next-gen patch možná nebude při vydání tak kompletní, jak by hráči očekávali, nyní si už společnost nemůže dovolit učinit jakoukoliv chybu a je klidně možné, že ke slovu přijde další odklad.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.