Jednou z mála věcí, která byla vytýkána nečekanému jarnímu hitu Returnal od vývojářů ze studia Housemarque, byla nemožnost uložit průběh rozehrané hry, lépe řečeno konkrétního cyklu kulisami neúprosného světa planety Atropos. Pokud jste chtěli konzoli vypnout, hru jste po opětovném zapnutí našli v resetovaném stavu a museli jste se v souladu s pravidly roguelite žánru pouštět do úplně nového běhu. Tím jste byli vystaveni nutnosti opakovat klidně i hodiny neskutečného úsilí, odemykání cest a sbírání předmětů, což mohlo spoustu hráčů odradit a možná i způsobit, že se k Returnalu třeba už nevrátili. Vývojáři ale konečně četná přání vyslyšeli a v nejnovějším updatu přidávají standardní funkci save & exit, která dělá přesně to, co si pod ní představujete. Jistě, neobjede se to vzhledem ke zpracování hry bez určitých výjimek, ale ani ty nestírají důležitost popisovaného updatu.
„Jednou z hlavních funkcí nové aktualizace je pozastavení cyklu, které vám umožní pokračovat v něm později. Můžete ukončit hru a vypnout konzoli, aniž byste přišli o svůj postup, struktura hry ale zůstává nezměněna,“ říká game director Harry Krueger ve svém příspěvku na blogu PlayStationu. Vysvětluje, že Returnal nejde uložit standardním způsobem na jakémkoliv místě, aby nevznikal prostor k ohýbání herních mechanismů a celého konceptu, hráči ale nic jiného ani nečekali. „Pozastavení cyklu jednoduše vytvoří záchytný bod na jedno použití, který se po opětovném spuštění hry znovu smaže,“ rozebírá Krueger obvyklou funkci možná až zbytečně podrobně. Dodává nicméně, že odejít ze hry tímto způsobem nebude možné během soubojů s bossy, během filmových scén, ani sekvencí z pohledu první osoby, nebo během intenzivních bojových scénářů, pravděpodobně tedy momentů, kdy se za vámi v dané aréně zavřou dveře a musíte se ven prostřílet. „Měli jsme pocit, že v naší hře jsou určité momenty, které je lepší prožít neroztříštěné, aby se zachovala zamýšlená výzva a plynulost,“ dodal na konto nové funkce game director.
Co se týče fotomódu, který je druhou novinkou aktuálního updatu, ani tady vývojáři nepřináší nic nestandardního. Tím ale na druhou stranu netvrdíme, že by pomocí fotomódu nemohly vznikat moc pěkné obrázky, s přihlédnutím k tomu, jak herní svět vypadá a jaké se v něm misí efekty zejména při soubojích. I na tomto místě musí hráči počítat s několika výjimkami, kdy není možné fotomód spustit – například během zmiňovaných first person sekvencí – ale jinak dostávají hráči nástroj, který dobře znají. Volný pohyb kamery, možnost nastavit nejrůznější filtry, efekty či rámečky a následně vytvořenou fotografii sdílet obvyklým způsobem s ostatními na internetu. A že je co fotit, dokazují vývojáři galerií obrázků, které pořídili sami při testování nové funkce. Update je pochopitelně zcela zdarma a již dostupný ke stažení.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.