branding
Resident Evil Village, Capcom, Resident Evil Village trhá rekordy, až na domácí Japonsko

Resident Evil Village trhá rekordy, až na domácí Japonsko

Množství prodaných fyzických kopií je nejhorší za 16 let. Důvod k panice ale neexistuje

Zdroj: Capcom
14. 5. 2021
Název: Resident Evil Village Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
7. 5. 2021
30. 10. 2023 (iOS)

První statistiky prodejů Resident Evil Village naznačovaly, že se aktuální díl řadí s více než 3 miliony expedovanými kusy za první čtyři dny k nejprodávanějším v celé sérii. Capcom se s výsledky pochlubil v tiskové zprávě a přinesl i zajímavý kontext – remake třetího dílu měl na kontě 2 miliony prodaných kusů za prvních pět dní, předchozí remake druhého dílu se pohyboval na přibližně stejných číslech jako Village a jedinou úspěšnější hrou v oblíbené sérii byl šestý díl, který za pouhé dva dny oslovil 4,5 milionů hráčů. Ačkoliv nejde z obecného hlediska o absolutní rekordy – například Monstr Hunter: World na tom byl ještě lépe – šlo o potvrzení, že i se změnou prostředí, atmosféry i míry strachu dokázal Village zaujmout a rozhodně nepůjde o propadák. Při jiné perspektivě bychom ale podobné slovo použít mohli, a to když se zaměříme na prodeje v domácím Japonsku a ještě blíže, vyjmeme-li z nich digitální kopie.

Ano, je rozhodně na místě podtrhnout, že se nesnažíme o žádnou fantastickou zprávu. Už jen to, kolik podmínek je nutné promítnout do výsledků, hovoří samo o sobě, přesto je zajímavé sledovat takto výrazně vyjádřenou změnu celosvětového trendu a odklon od nákupu fyzických kopií. O statistice informuje magazín Famitsu, který spojuje prodejní výsledky PS4 a PS5 verze, které dohromady činí za první týden v Japonsku pouhých 149 884 kusů. Jen pro srovnání, ve stejném časovém období se předchozího dílu prodalo přes 230 tisíc a jediné dva díly, které se dočkaly horších výsledků, jsou první a čtvrtý. Původní hry se v Japonsku prodalo 148 904 kopií a čtvrtého dílu ještě o tři tisíce méně. Je však nutné vzít v potaz dobu, v níž série odstartovala, resp. fakt, že Resident Evil 4 vyšel exkluzivně pro GameCube, což nebyla v roce 2005 zrovna nejrozšířenější konzole.

Přesto ale nevzniká prostor pro zbytečnou paniku, a to zejména s ohledem na aktuální světovou situaci. Jak uvádí například magazín Video Games Chronicle, hráči jsou v době pandemie méně ochotní chodit si pro fyzické kopie her do kamenných obchodů a ještě mnohem víc než před rokem dvěma se uchylují k digitálním verzím. Není navíc známo, kolik takových kusů Resident Evil Village bylo v Japonsku prodáno a s přihlédnutím k celosvětovým číslům nemusí situace na domácí půdě Capcom nikterak znepokojovat. Sluší se totiž dodat, že například ve Velké Británii šel Village na dračku i v krabičce –  šlo o druhý nejsilnější start letošní hry ve fyzické verzi – a také na Steamu se v jednu chvíli sešel rekordně počet souběžně hrajících.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru