První statistiky prodejů Resident Evil Village naznačovaly, že se aktuální díl řadí s více než 3 miliony expedovanými kusy za první čtyři dny k nejprodávanějším v celé sérii. Capcom se s výsledky pochlubil v tiskové zprávě a přinesl i zajímavý kontext – remake třetího dílu měl na kontě 2 miliony prodaných kusů za prvních pět dní, předchozí remake druhého dílu se pohyboval na přibližně stejných číslech jako Village a jedinou úspěšnější hrou v oblíbené sérii byl šestý díl, který za pouhé dva dny oslovil 4,5 milionů hráčů. Ačkoliv nejde z obecného hlediska o absolutní rekordy – například Monstr Hunter: World na tom byl ještě lépe – šlo o potvrzení, že i se změnou prostředí, atmosféry i míry strachu dokázal Village zaujmout a rozhodně nepůjde o propadák. Při jiné perspektivě bychom ale podobné slovo použít mohli, a to když se zaměříme na prodeje v domácím Japonsku a ještě blíže, vyjmeme-li z nich digitální kopie.
Launch week retail sales of Resident Evil Village are the lowest for a mainline RE title in Japan since the original release of RE4 on the GameCube, third lowest of the series, barely on par with that and the original game.
35% drop from Resident Evil 7. pic.twitter.com/onZTL100Bl
— Game Data Library (@GameDataLibrary) May 13, 2021
Ano, je rozhodně na místě podtrhnout, že se nesnažíme o žádnou fantastickou zprávu. Už jen to, kolik podmínek je nutné promítnout do výsledků, hovoří samo o sobě, přesto je zajímavé sledovat takto výrazně vyjádřenou změnu celosvětového trendu a odklon od nákupu fyzických kopií. O statistice informuje magazín Famitsu, který spojuje prodejní výsledky PS4 a PS5 verze, které dohromady činí za první týden v Japonsku pouhých 149 884 kusů. Jen pro srovnání, ve stejném časovém období se předchozího dílu prodalo přes 230 tisíc a jediné dva díly, které se dočkaly horších výsledků, jsou první a čtvrtý. Původní hry se v Japonsku prodalo 148 904 kopií a čtvrtého dílu ještě o tři tisíce méně. Je však nutné vzít v potaz dobu, v níž série odstartovala, resp. fakt, že Resident Evil 4 vyšel exkluzivně pro GameCube, což nebyla v roce 2005 zrovna nejrozšířenější konzole.
Přesto ale nevzniká prostor pro zbytečnou paniku, a to zejména s ohledem na aktuální světovou situaci. Jak uvádí například magazín Video Games Chronicle, hráči jsou v době pandemie méně ochotní chodit si pro fyzické kopie her do kamenných obchodů a ještě mnohem víc než před rokem dvěma se uchylují k digitálním verzím. Není navíc známo, kolik takových kusů Resident Evil Village bylo v Japonsku prodáno a s přihlédnutím k celosvětovým číslům nemusí situace na domácí půdě Capcom nikterak znepokojovat. Sluší se totiž dodat, že například ve Velké Británii šel Village na dračku i v krabičce – šlo o druhý nejsilnější start letošní hry ve fyzické verzi – a také na Steamu se v jednu chvíli sešel rekordně počet souběžně hrajících.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.