Na konci června přišel magazín Mobile Gamer s interpretací výsledků analýzy společnosti Appfigures ohledně zájmu o nedávné mobilní verze AAA her. Jednalo se o tituly Resident Evil Village, Resident Evil 4 a Assassin’s Creed Mirage, které byly na zařízení s operačním systémem iOS převedeny bez výrazných kompromisů a v plné obsahové paritě s velkými verzemi pro PC a konzole. Zdálo se, že o něco takového značná část hráčů stojí, omezení fungování těchto her na nejnovější model iPhonu v kombinaci s určitým vystřízlivěním stran hraní velkých her na mobilech, však byly závěry zdrcující a hovořily jen o nižších tisících prodaných kusech. Už na konci června jsme navíc připomněli, že se blíží také vydání mobilní verze hry Resident Evil 7, a jak zřejmě očekáváte, nově odhadované počty stažení a následných prodejů jsou podobně neuspokojivá.
S daty opět přišel magazín Mobile Gamer, znovu se odvolává na analýzu Appfigures a uvádí, že Resident Evil 7 zaznamenal na mobilních zařízeních od společnosti Apple jen kolem 2 tisíc prodaných kusů. Odhadem tak Capcom utržil pouhých 28 tisíc dolarů, které navíc nejsou ještě poníženy o 30procentní poplatek App Storu. Slavně na tom ale mobilní verze Resiho 7 není ani ve smyslu stažení – těch měla hra zaznamenat 83 tisíc – čímž se hráči dostali k trialu, po jehož dokončení je nezbytné zaplatit za odemknutí zbytku obsahu.
Na to konto Mobile Gamer spekuluje, že jediným důvodem, proč vůbec mobilní porty vznikly, je zájem Applu mít je ve své nabídce. To by znamenalo, že za porty zaplatil právě Apple, jinak by se podle Mobile Gameru Capcomu ani Ubisoftu nevyplatilo na nich vůbec pracovat, jde ale samozřejmě jen o úvahu a nepotvrzenou domněnku. Možná je za tím jen holý fakt, že lidí ochotných platit za AAA hry je mezi vlastníky iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max a nových iPadů nemnoho a číslo zkrátka odráží realitu. Je nicméně zajímavé sledovat, že ač se vydáním takových her na „obyčejný“ mobil mohl zhmotnit sen mnoha hráčů, ve skutečnosti na mobilech nemají tak pevné místo, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Co se HW týče, neradno podceňovat CPU/GPU Applu, stačí se podívat na M4 kterou nacpali do nových iPadů Pro.
CPU výkonnostně to utíká takřka čemukoli, GPU už má i HW Ray tracing a když si vezmeme, že je to v pasivně chlazeným „OLED displayi“ vážícímu půl kila který při max výkonu má středu displaye pod 40 stupňů, tak je to technologicky dost úlet. Kterej je právě v iPadu, dost nevyužitelnej, až na hry.
V tuhle chvíli si vývojáři primárně osahávají technologie, které jim Apple dal, aby na tento vlak mohly nastoupit.
Očekává snad někdo, že za Resident Evil Biohazard, který vyšel před 7 lety, začnou reální hráči (cílovka) trhat ruce? Je to skvělá hra, ale drtivá většina z cílového segmentu už ho dávno dohrála, navíc za cenu plnou cenu? Biohazard napr. na xboxu stoji v Goldu xkrát do roka 399,- VS iOS verze za 958,-. Nebo Death stranding který už Epic několikrát rozdával zdarma za 999,-?
2. pustili to před 2 týdny = cokoli hodnotit je špatnej vtip, ale chápu, že je to v kurzu
3. Jedna věc je hra s mikrotransakcemi, relativně malé výše, se kterou uživatel většinou začíná, až po raketu samozřejmě, nebo raketa rovnou na první dobrou, aspoň že to rozdělili na base game a DLC
4. pro vydavatele do rozhodně dává smysl z dlouhodobého hlediska, máš hru kterou podporuje celé portfolio produktů Applu a až jednou uvedou Apple TV s M1 CPU, k čemuž jednoduše dojde, stane se z toho pro většinu konzumentů navíc vcelku obstojná konzole
Osobně si paření na mobilu takovýchto titulů také nedokážu úplně představit, ale na tabletu? Proč ne.
Stačí iPad ideálně s gamepadem, a buď si zahraješ na tabletu nebo ho připojíš k TV. Kdykoli, kdekoli se zařízením které váží půl kila, které to pustí v solidním rozlišení i FPS, nerve mu vetrak a hlavně ho taháš všude = příjemný benefit navíc.
A naopak ta část herní komunity, která hraje hlavně na mobilech je prostě navyklá na jiný druh her a jejich monetizace.
Tak si úplně nemyslím, že tohle bude fungovat, ale co já vím 🙂