branding
Capcom chce učinit z PC svou hlavní cílovou platformu

Resident Evil 7 pro iOS si mělo koupit jen 2 tisíce hráčů

Podle analýzy portálu Mobile Gamer se hře „daří“ podobně jako dříve vydaným dílům

Zdroj: Capcom
17. 7. 2024
Název: Resident Evil 7: Biohazard Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 24. 1. 2017

Na konci června přišel magazín Mobile Gamer s interpretací výsledků analýzy společnosti Appfigures ohledně zájmu o nedávné mobilní verze AAA her. Jednalo se o tituly Resident Evil Village, Resident Evil 4 a Assassin’s Creed Mirage, které byly na zařízení s operačním systémem iOS převedeny bez výrazných kompromisů a v plné obsahové paritě s velkými verzemi pro PC a konzole. Zdálo se, že o něco takového značná část hráčů stojí, omezení fungování těchto her na nejnovější model iPhonu v kombinaci s určitým vystřízlivěním stran hraní velkých her na mobilech, však byly závěry zdrcující a hovořily jen o nižších tisících prodaných kusech. Už na konci června jsme navíc připomněli, že se blíží také vydání mobilní verze hry Resident Evil 7, a jak zřejmě očekáváte, nově odhadované počty stažení a následných prodejů jsou podobně neuspokojivá.

S daty opět přišel magazín Mobile Gamer, znovu se odvolává na analýzu Appfigures a uvádí, že Resident Evil 7 zaznamenal na mobilních zařízeních od společnosti Apple jen kolem 2 tisíc prodaných kusů. Odhadem tak Capcom utržil pouhých 28 tisíc dolarů, které navíc nejsou ještě poníženy o 30procentní poplatek App Storu. Slavně na tom ale mobilní verze Resiho 7 není ani ve smyslu stažení – těch měla hra zaznamenat 83 tisíc – čímž se hráči dostali k trialu, po jehož dokončení je nezbytné zaplatit za odemknutí zbytku obsahu.

Na to konto Mobile Gamer spekuluje, že jediným důvodem, proč vůbec mobilní porty vznikly, je zájem Applu mít je ve své nabídce. To by znamenalo, že za porty zaplatil právě Apple, jinak by se podle Mobile Gameru Capcomu ani Ubisoftu nevyplatilo na nich vůbec pracovat, jde ale samozřejmě jen o úvahu a nepotvrzenou domněnku. Možná je za tím jen holý fakt, že lidí ochotných platit za AAA hry je mezi vlastníky iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max a nových iPadů nemnoho a číslo zkrátka odráží realitu. Je nicméně zajímavé sledovat, že ač se vydáním takových her na „obyčejný“ mobil mohl zhmotnit sen mnoha hráčů, ve skutečnosti na mobilech nemají tak pevné místo, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru