branding
Project Kestrel (Vanguard) [zrušeno], 505 Games, Tencent Games, Remedy oznamují multiplayerový spin-off Controlu

Remedy oznamují multiplayerový spin-off Controlu

Jde o kooperační PvE akci pro 4 hráče. Druhou oznámenou hrou je zřejmě Control 2

Zdroj: Remedy
30. 6. 2021

Je tomu necelý rok, kdy jsme vás informovali o budoucích a v té době ještě nepříliš jasných plánech finského studia Remedy. Autoři her jako Max Payne, Quantum Break, Alan Wake či Control ustavili loni v srpnu vlastní sdílený vesmír a poslední dvě zmiňované hry začali povážlivě přibližovat. Vedle toho došlo také na potvrzení, že pracují na free to play multiplayerové hře s pracovním označením Vanguard, na velké AAA hře ve spolupráci s Epic Games a ještě na jedné menší hře zasazené rovněž do Remedy Connected Universe. Teď do svých plánů konečně vnášejí více světla a oficiálně oznamují, že se s vydavatelem 505 Games dohodli na multiplayerovém spin-offu hry Control a skrze toto partnerství otevírají cestu i k velkému plnohodnotnému pokračování téže hry z roku 2019.

Nově oznámená multiplayerová hra má být PvE kooperací pro čtyři hráče, která míří na počítače a nové konzole. Vývojáři z Remedy o ní prozatím mluví jako o projektu Condor a naznačují, že hře nechybí ambice zabavit fanoušky na ploše několika let, resp. déle než je tomu u tradičních singleplayerových záležitostí z jejich dílny. Rozpočet na vývoj odhadují vývojáři podle tiskové zprávy na 25 milionů eur s tím, že se o něj a další náklady zejména na marketing podělí vývojáři s 505 Games rovným dílem. To samé pak pochopitelně bude platit o případných ziscích, které z tohoto partnerství vzejdou.

Jednotliví zaměstnanci Remedy mají samozřejmě multiplayer v oblibě, bez ohledu na to, že na něm jako studio v předchozích letech nepracovali.

Ke hře se na blogu Remedy vyjádřil také game director série Control Mikael Kasurinen a snažil se vysvětlit, proč se jeho studio pouští právě do multiplayerové hry, když se v minulosti specializovali právě na příběh a zážitky pro jednoho hráče. „Control je především svět, místo pro množství příběhů, událostí a postav. Místo, kde se dějí nečekané, zvláštní a mimořádné věci,“ říká Kasurinen a připravuje fanoušky na široké spektrum možností, jak mohou vývojáři s RCU nakládat. Dále potvrzuje, že jednotliví zaměstnanci Remedy mají samozřejmě multiplayer v oblibě, bez ohledu na to, že na něm jako studio v předchozích letech nepracovali a připomíná, že jednou z důležitých věcí her více hráčů je i sociální aspekt.

„Chápeme, že vůči multiplayeru bude panovat skepse. Já ale věřím, že můžeme vytvářet společné zážitky, aniž bychom ohrozili jedinečnou DNA toho, kým jsme,“ věří Kasurinen. Na tomto místě pak vyzdvihuje práci týmu, který pracuje na Vanguardu – další multiplayerové hře – a je přesvědčen, že obě hry zaměřené jiným směrem, než je u Remedy obvyklé, budou dobrým příkladem, jak si užít RCU společně. Bohužel už ale neposkytuje žádné další detaily, jak bude Condor zaměřen a co v něm budou hráči dělat. Jediným vodítkem má být artwork, který podle Karusinena dobře podtrhuje náladu a atmosféru budoucí hry, ze skupinky čtyř vojáků, čekajících před mrtvolou v čekárně kancelářské budovy ale toho v tuto chvíli nic bezpečného odhadnout asi nelze.

Zdroj: Remedy

Podobně nejasně a neurčitě se pak tisková zpráva a Mikael Kasurinen vyjadřují k velké AAA hře ze světa Controlu, na které budou rovněž spolupracovat s 505 Games. „Jak už bylo řečeno, Control je víc než jedna postava nebo jedna lokace. Máme toho víc, něco ambiciózního, bohužel ale nemohu zabíhat do podrobností, i když se na budoucnost Controlu opravdu těším,“ uzavřel Kasurinen. Přinutil nás ale přemýšlet nad tím, kolik projektů má vlastně Remedy ve výrobě a nutno uznat, že se to na bezmála 300členné studio zdá jako obrovská porce práce.

K čerstvě oznámenému spin-offu Controlu musíme přičíst již zmiňovanou hru Vanguard. Dále velkou AAA hru, na níž bude ve spolupráci s Epic Games pracovat tým zodpovědný za singleplayerovou část střílečky CrossfireX a o němž se mluví jako o pokračování či remaku Alana Wakea. A pak je tu ještě menší hra, o níž letos v květnu mluvil CEO Remedy Tero Virtala. Domníváme se však, že právě tento menší titul je Condor, čímž se počet projektů o jeden zeštíhluje. I tak jich ale výhledově s pokračováním Controlu má Remedy ve vývoji hned čtyři a už nyní je jasné, že si na jejich vydání ještě nějakou dobu počkáme.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru