branding
Remaster logické hry Braid si téměř nikdo nekoupil

Remaster logické hry Braid si téměř nikdo nekoupil

Autor hry Jonathan Blow nešetří ostrými slovy. Celé odvětví zažívá těžké časy, říká

Zdroj: Thekla
1. 8. 2024

Dáme-li stranou opět ono nepříjemné procitnutí, že od vydání hry Braid uplynulo už šestnáct let, musíme připomenout, že ve své době šlo o pojem. Vývojář Jonahtan Blow přinesl hru, která dokázala takřka dokonale skloubit příjemný výtvarný styl, technické provedení, herní mechanismy a akorát tak velkou výzvu v podobě prostorových hádanek, aby hráčům učarovala. Bez ohledu na to, že se jednalo o malý nezávislý projekt, hra si odnášela fantastické hodnocení a dodnes zůstává například na portálu Metacritic v úrovni her s hodnocením 90 a víc. Stala se z ní také nejlépe hodnocená hra pro Xbox Live Arcade, což mohli necelý rok po vydání na Xboxu 360 ocenit také hráči na PC, Macu a později také na PlayStationu. Všichni byli spokojení, hře rovněž pomohlo zařazení do dokumentu Indie Game: The Movie a Blowovi alespoň na čas skutečně ležel segment indie titulů u nohou.

Roky ubíhaly a Jonathan Blow se rozhodl, že hráčům přinese remaster svého opusu, s tím, že vydání bylo původně naplánováno už na rok 2021. Pak se ale po hře slehla zem a nakonec vyšla až v letos v květnu, obsahovala však více než 12hodinový komentář od autora hry, nové úrovně, modernizovanou grafiku nebo vylepšené zvukové efekty. Znovu takřka dokonalý plán, jak vylepšit něco, co hráči milují, jenže ouha. Jonathan Blow se ozval s nepříjemným konstatováním, že se Braid, Anniversary Edition vlastně vůbec neprodává.

Jisté podezření už mohly přinést výsledky na Steamu, kde je sice titul hodnocen „velmi kladně“ – má skóre 94 procent pozitivních recenzí – ale je jich pouze 650. To samotné v kombinaci s obrovskou slávou původní hry působí jako nedostatečné a vše ještě podtrhuje skutečnost, že se od vydání ve hře nikdy nesešlo na Steamu víc než 570 hráčů najednou. Jistě, titul je dostupný na konzolích nebo dokonce v předplatném Netflixu, ale víte, jak to s ukazateli bývá.

Potvrzuje to pak nakonec i sám Jonathan Blow, který si příliš nebral servítky a potvrdil, že se hra prodává jako „psí ho*no“. Vyjádření dal dohromady fanoušek vývojářovy práce ve videu publikovaném na kanále Blow Fan. Jde o sestřih několika reakcí Jonathana Blowa ze streamů, kde už šest dní po vydání nemluvil zrovna optimisticky. Naznačoval, že čeká na slevy, že rozhodně neprodali milion kopií a mluvil také o křivce prodejů, která zřejmě nebyla jeho pohledem optimální. V polovině června, více než měsíc po vydání, už Blow potvrzoval, že se hře opravdu nedaří a neprodává tolik, aby z těchto příjmů mohlo studio Thekla žít.

Předposlední vyjádření pak přišlo 22. července, kdy Blow mluvil o tom, že prodeje na ostatních platformách kromě Steamu jsou už v podstatě mrtvé. A nakonec 27. července už jen velmi krátce odpověděl, že prodeje hry jsou opravdu špatné, což je podle Blowa dáno velmi špatnou situací v celém odvětví. Na dotaz, zda jeho studio nabírá nové zaměstnance na hlavní pracovní poměr, pak už zjevně otráveně odpověděl, že si už nemůže dovolit nikoho platit, protože – znovu – prodeje hry jsou opravdu špatné.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru