Vylepšená verze kultovní akce GoldenEye 007 z roku 1997 od studia Rare je taková paní Columbová. Pořád se o ní mluví, ale nikdo ji neviděl. Tedy, jak se to vezme nikdo. Nikdo z běžných smrtelníků. Jinak se co chvíli objevují nějaké zmínky, indicie a zákulisní zprávy. Tu někde vyplavou achievementy a jejich obrázky, jindy zase prokazatelně hru zkoušejí vývojáři z Rare. Ale i přes opakované náznaky jsme se oficiálního oznámení stále nedočkali. A to ani na nedávné akci Microsoftu, který od roku 2002 studio Rare vlastní.
Jeff Grubb z magazínu VentureBeat teď na Twitteru naznačil, že hra je v limbu kvůli válce na Ukrajině. Bez dalších podrobností. Co je ale důležité, britský Eurogamer ve svém článku na tuto zmínku reaguje s tím, že jde o správnou informaci. Bohužel ale ani on nedoplňuje víc. Můžeme se tedy jen dohadovat, zda invaze na ukrajinu ovlivnila konkrétní vývojáře, anebo jen nechce Microsoft v této situaci hru oznamovat.
My sami jsme na Vortexu o předpokládaném remasteru psali opakovaně. Zmíněné achievementy odemkli uživatelé s přezdívkami BigSheep a Xtinamcgrath a má jít o zaměstnance studia Rare – hlavního inženýra Jamese Thomase a komunitní šéfku Christinu McGrath. Spolu s achievementy už dříve unikly také jejich obrázky, které napovídají, že půjde o původní hru, maximální lehký remaster a nikoli plnohodnotný remake.
Na základě ocenění se zdá, že by součástí hry měl být nejen příběhový singl, ale rovněž ceněný multiplayer. Už v říjnu 2021 dostala původní hra v Německu nový rating, který ji umožňuje bez omezení normálně propagovat a prodávat. Původně tu přitom byla zakázaná.
Připomínali jsme také, že na rok 2022 připadá 60. výročí filmové série s agentem 007. A při této příležitosti držitelé práv lákají, že se samozřejmě můžeme těšit na oznámení, události, nový obsah a další novinky. Zdá se, že znovuvydání herní adaptace bondovky Zlaté oko by mohlo být jedním z takových příjemných překvapení.
Loni na internet unikla také kompletní verze dříve zamýšleného oficiálního remaku pro Xbox 360 a službu Xbox Live Arcade. Ta byla vyvinuta opět přímo ve studiu Rare, ale skončila v propadlišti dějin kvůli problémům s právy. Live Arcade verze měla obsahovat achievementy za 200 bodů, zatímco ta aktuální indikuje 1000 bodů, což jen podporuje teorii, že nejde o stejnou verzi.
Je docela s podivem, že poslední velká hra s Jamesem Bondem byla slabá akce 007 Legends od Eurocomu a Activisionu z roku 2012. V devadesátých letech a ještě začátkem nového tisíciletí přitom vycházely bondovky jako na běžícím pásu rok co rok. Přitom filmová série stále pokračuje. Možná si ale s její proměnou vývojáři nedokázali na rozdíl od filmařů poradit. Před společností Activision (007 Legends, James Bond 007: Blood Stone, GoldenEye 007 (2010), 007: Quantum of Solace) se o agenta s povolením zabíjet staral gigant Electronic Arts. EA adaptovali nejen tehdy nové filmy (Tomorrow Never Dies, The World Is Not Enough), ale vrátili se také do minulosti s From Russia with Love a zkoušeli to i s vlastními příběhy: James Bond 007: Agent Under Fire, James Bond 007: Nightfire, James Bond 007: Everything or Nothing a GoldenEye: Rogue Agent. Malou anomálií byla “závodní” hra 007 Racing.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.