Ubisoft oficiálně představil spekulovaný remake hry Prince of Persia: The Sands of Time. Titul míří na PC, PS4 a Xbox One a vyjde 21. ledna příštího roku. Bude se prodávat za nižší cenu odpovídající 40 dolarům. Třeba na českém PlayStation Storu i Xbox Storu stojí 1099 korun. Nadále se přitom spekuluje, že by se časem hra mohla objevit i na Switchi.
Hlavní roli prince si zopakuje herec Yuri Lowenthal, který propůjčil hrdinovi svůj hlas už v roce 2003.
Pracují na ní indická studia Ubisoft Pune a Ubisoft Mumbai. Ta předtím pomáhala s hrami jako Just Dance nebo Steep a Princ je prvním projektem, který vedou. Autoři slibují přepracovanou grafiku, souboje, ovládání i kameru. Hráči si ale budou moci vybrat mezi klasickým fungováním a tím modernizovaným. Velké péče se dočkaly zejména filmečky, které vznikly s pomocí technologie performance capture.
Hlavní roli prince si zopakuje herec Yuri Lowenthal, který propůjčil hrdinovi svůj hlas už v roce 2003. Nová herečka Supinder Wraich dabuje princeznu Farah. Prostřednictvím hry bude možné odemknout i úplně první díl série z roku 1989. A nejde prý o jediné podobné překvapení. Stejně jako v originálu je samozřejmě klíčovou funkcí hry manipulace s časem, okolo níž se točí také celý příběh.
Samotný autor Prince Jordan Mechner prozradil dodatečně na svém blogu další zajímavosti. Remake označuje za věrný a pracuje se na něm dva roky. Sám se vývoje aktivně neúčastní, ale je s autory v kontaktu a ti se ho hned na začátku zeptali, co by mohli vylepšit nebo změnit, z čeho musel původní tým slevit.
Poslední build si podle svých slov Mechner vyzkoušel minulý týden a nevypadá to, že by byl výsledkem zklamaný. Oproti původní verzi si přál vylepšit filmečky, které v roce 2003 na rozdíl od scénáře nebo dabingu nedosáhly kvalit, které si vysnil. Proto dal vývojářům nové verze nějaké poznámky.
Autoři remaku se podle něj pokusili modernizovat zážitek podle vkusu současného publika, ale tak, aby se nezpronevěřili originálu a vzpomínkám na něj. Podle Mechnera se jim to povedlo. Příběh, hratelnost, level design a dialogy jsou věrné předloze, přestože tým využil nový engine.
Nezbývá než dodat, že přes všechny sliby o plnohodnotném remaku pro novou generaci a modernizovanou grafiku nejsou fanoušci z dlouho očekávaného comebacku příliš nadšení. Za připomenutí stojí i nedávno odhalený starší zrušený pokus o návrat série Prince of Persia s podtitulem Redemption. Ubisoft Montreal to s ním zkoušel přibližně před 10 lety.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nižší cenovka a ten originál z roku 1989 super! Jinak z první zprávy, že bude Princ sem byl nadšený! Potom docela rozpaky, ale když na to teď koukám znovu, tak pořád je to Princ, pořád je to Persie, je to hezky barevné atd. Hlavně, jestli to bude zábava, jestli mechaniky, soubojový systém atd. dostojí kvalit, pak tu zvláštní grafiku asi všichni odpustí.
Uvidíme a také se může Ubisoft rozhodnout dle kritiky o odsun a vylepšení, tak jako nedávno dopadl Crysis remaster/remake.