Vývojáři z Ubisoftu mluvili na své nedávné prezentaci o sérii Prince of Persia s odkazem hned ke trojici titulů. Jenže s přihlédnutím k tomu, že Prince of Persia: The Lost Crown a Rogue Prince of Persia jsme si už mohli zahrát, resp. vyzkoušet, nejvíc natěšení jsme byli na informace o třetím projektu – remaku Sands of Time. Projekt, který se rozhodně nerodí snadno, je nyní v rukou vývojářů Ubisoft Montréal a fanoušci mohou žhavit naději, že se po restartu bude koncept ubírat jiným směrem. Jediné vodítko, které nám vývojáři dali, byl krátký záběr na hořící svíčku, nic dalšího ale v první vlně nebylo k dispozici. Naštěstí to ale tým kolem game directora Michaela McIntyrea změnil a ve formě rozhovoru vedeného přímo Ubisoftem přinesl několik zajímavých detailů.
Předně, vývojáři potvrdili, že se přesunuli z fáze předprodukce do plného vývoje. McIntyre dále potvrdil, že existuje vertical slice – reprezentativní ukázka budoucí hry – který demonstruje novinky a vylepšení, s nimiž remake Písků času přijde, a podle kterého nyní vývojáři postupují. Dále tým kolem Michaela McIntyrea řeší, který z prvků zachovat, které jen drobně vylepšit a jaké přidat coby úplnou novinku. Podle rozhovoru se snaží přistupovat citlivě k předloze, kterou je původní hra z roku 2003, ale změnám se určitě nevyhnou. Game director mluvil například o soubojích, které by mohly dnešním hráčům přijít zastaralé. McIntyre specificky zmiňuje pokrok, který demonstrovaly například hry od FromSoftware nebo God of War a právě s odkazem na ně se vývojáři snaží souboj modernizovat. Protože ale jde stále o remake, McIntyre potvrdil, že budou zachovány některé ikonické pohyby a útoky, jako je například výpad z krytu.
Další věcí, kterou budou vývojáři měnit, je význam Farah. Ačkoliv jsou velmi spokojení s celým milostným příběhem a stěžejní body měnit nehodlají, chtějí Farah učinit více relevantní a zapojit ji silněji do hry. Ne ve smyslu přímého ovládání, ale spíše její zvýšenou „přítomností“ například v podobě většího počtu dialogů. Těch, jak McIntyre připomněl, nebylo v původní hře mnoho, což by mohlo hráče při opakovaném hraní překvapit, a právě takové věci nacházejí a postupně mění. To ostatně platí také o grafice a vizuálním stylu, který – opět – nebude vysloveně jiný, ale vývojáři chtějí prohloubit jeho úroveň a dát hráčům jednoduše víc. Na tomto místě pak fanoušky nepochybně potěší slova game directora, který v náznaku potvrdil, že celkový záběr remaku od Ubisoftu Montreal je mnohem větší, než se na úplném začátku počítalo. Můžeme tedy s opatrným optimismem mluvit o tom, že bude remake po všech směrech plnohodnotnou hrou a, doufejme, posune celou sérii ještě více do popředí třeba i ve smyslu dalšího velkého pokračování.