branding
Demon’s Souls, Sony Interactive Entertainment, Remake Demon’s Souls nepřidá žádný důležitý obsah

Remake Demon’s Souls nepřidá žádný důležitý obsah

Vývojáři chtějí zůstat co nejblíž původnímu zážitku. Počítají i se zachováním některých bugů

Zdroj: Sony
30. 10. 2020
Název: Demon’s Souls Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 12. 11. 2020

Vydání očekávaného remaku Demon’s Souls se povážlivě přiblížilo. Coby launchový titul konzole PlayStation 5 dorazí už 12. listopadu, u nás s ohledem na pozdější uvedení konzole o týden později, a vývojáři z Bluepoint Games se snaží v posledních chvílích připravit fanoušky na to, co je ve hře čeká. Nad rámec nového gameplay videa, které za necelý den od svého zveřejnění na youtubovém kanále PlayStationu sesbíralo téměř 1,5 milionu zhlédnutí, tak o hře detailně promluvil creative director Gavin Moore pro Polygon a po výčtu několika drobných změn v podstatě skončil u vyjmenovávání, nakolik věrný se remake snaží s ohledem na původní hru z roku 2009 být.

„Přemýšleli jsme nad remakem Demon’s Souls dlouhé roky. Je to jedna z nejoblíbenějších her z katalogu PlayStationu, kvůli čemuž jsme ale měli mírné obavy,“ přiznává na úvod Moore. Potvrzuje, že sebevědomí přišlo až s povedeným remakem Shadow of the Colossus – další oblíbené hry se silným odkazem k historii konzole od Sony – který Bluepoint Games dokončili v roce 2017. „Snažíme se zachovat jádro původní hry netknuté. Pro Demon’s Souls to znamená hratelnost, logiku a umělou inteligenci,“ vyjmenovává creative director a potvrzuje, že když už jeho tým do hry zasáhl, bylo to za účelem maximálního možného využití výkonu PlayStationu 5 a zkvalitnění uživatelského zážitku.

Jednoduše se tak dá říci, že všechno, co bylo součástí původní verze pro PS3, zůstává pochopitelně zachováno i v remaku. Odlišnosti hráči najdou například v rozšířené nabídce zbraní, výstroje či prstenů, do hry ale vstupuje i přepracovaný mechanismus celkové nosnosti. Ten bude ovlivňovat zejména množství léčivých trav, které může mít hráč v danou chvíli u sebe, což ale z druhé strany vyváží jejich upravené efekty a také nový druh předmětů Grains. Ty Moore popisuje jako nástroj pro dočasnou odolnost vůči některým efektům, jako jsou jedy nebo oheň, což by mělo ve výsledku vést k pestřejší skladbě postavy a jejího vybavení. Jak ale Moore uklidňuje, vývojáři neberou podobné zásahy na lehkou váhu a údajně ke všemu přistupují velmi kriticky, aby zůstalo vše náležitě vybalancované.

Vizuální ztvárnění hry pak bude možné upravovat pomocí nejrůznějších filtrů, kde Moore vzpomíná na Kurosawův režim v Ghost of Tsushima a připomíná i fotomód.

Co se týče technických změn, sami určitě můžete zřetelně vidět, jak velký rozdíl činí dvě generace konzolí, resp. 11 let dělící původní a přepracovanou verzi. Moore slibuje řadu grafických vylepšení, podtrhuje sílu haptické odezvy v kombinaci se zvuky a zmiňuje již známé režimy zobrazení. Demon’s Souls na PS5 poběží buďto ve 4K a 30 fps s maximální možnou úrovní grafických detailů, nebo ve stejném rozlišení při 60 fps, ovšem s určitými kompromisy. Vizuální ztvárnění hry pak bude možné upravovat pomocí nejrůznějších filtrů, kde Moore vzpomíná na Kurosawův režim v Ghost of Tsushima a připomíná i fotomód, ve kterém se hra – pokud nebude zrovna probíhat online invaze od jiného hráče – navzdory originálu bude umět pozastavit. Poslední změnou hodnou zmínky, je nahrání hudby symfonickým orchestrem a doplnění hudbeních témat o další motivy. Za tímto účelem se Bluepoint Games obrátili na AIR Studios v Londýně, varhany nahrávali v Temple Church a u celého procesu byl samozřejmě i sbor pro legendární chorály.

Všechno ostatní pak zůstalo netknuté, což Moore demonstruje například tvrzením, že nedojde na odemknutí šesté velké lokace, která byla z původní hry vyškrtnuta. Vývojáři ale z druhé strany také odmítli žádosti o zahrnutí režimu s nižší obtížností, který by šel proti originálu a mohl by dojem ze hry výrazně ovlivnit. „Z mého pohledu jde o férovou vývzvu. Vše podléhá nutnosti naučit se vzorce nepřátelských útoků a osvojit si prostředí,“ komentuje Moore obtížnost hry a vymezuje se vůči tomu, že by si hru neměli hráči zahrát proto, že jí předchází pověst složité záležitosti. Nemění se ani mechanismus World Tendency, tedy úroveň světla a temnoty, kterou ovlivňuje hráč svým chováním. Vývojáři ale upravili uživatelské rozhraní, aby bylo patrnější, čím a co přesně hráč mění a měl jasno, jaké mají jeho činy dopady zpět na herní svět. Chybět pak nebude ani památný souboj v kůži starého mnicha, kdy se z hráče může stát boss ve hře někoho jiného a údajně by měly být zachovány i některé památné glitche a bugy. Příjemné je rovněž slyšet, že se lidem z Bluepointu podařilo přemluvit většinu z předchozího osazenstva dabérů, a tak i postavy budou na drtivé většině míst promlouvat stejnými hlasy, což je jen další z řady bonusů, který veteráni nepochybně ocení.

Vzhledem k dostupnosti PlayStationu 5 v redakci Vortexu se budeme Demon’s Souls věnovat v recenzi a streamu tak brzy, jak jen to bude možné.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru