Krátce po oznámení o oddělení studia Relic Entertainment od společnosti Sega k nám bohužel doputovala informace o propouštění. Samotný tým třeba na síti LinkedIn uvedl, že to jsou těžké zprávy. Relic se sice stal nezávislým studiem, ale vedení bohužel muselo učinit obtížné rozhodnutí a zeštíhlit. Ve vyjádření přitom stojí, že k tomuto opatření tým přistoupil výhradně ve snaze poskytnout firmě co nejlepší šanci na přežití ve stále nestabilnějším odvětví.
Skutečnost, že byl někdo propuštěn, podle Relicu v žádném případě neodráží jeho schopnosti nebo vášeň. Vedení se podobně jako v dalších takových případech pokouší odcházejícím lidem situaci alespoň trochu usnadnit tím, že poskytuje odstupné, prodloužené benefity a nabízí pomoc s hledáním nového místa.
„Jsem naprosto zdrcená, že tu máme další propouštění ve společnosti Relic Entertainment.“
Relic se omlouvá propuštěným a děkuje jim za práci, kterou pro studio a jeho projekty odvedli. Zpráva nezmiňuje, kolika lidí se konkrétně propouštění týká. Podrobnosti nicméně doplnila rovněž na síti LinkedIn producentka Robyn Smale. “Jsem naprosto zdrcená, že tu máme další propouštění ve společnosti Relic Entertainment. Přišli jsme o řadu úžasných lidí – 41,” uvedla.
Podle ní to pro většinu lidí není velké překvapení, protože to měl tým poslední dobou těžké. To ale podle ní nic nemění na tom, že je to škoda a lituje kolegy, kteří musejí odejít. Nevidí ráda, že se lidé takhle rozcházejí a říká, že její dveře jsou vždy otevřené, pokud někdo potřebuje s něčím pomoci nebo si promluvit.
Mezi propuštěnými je i producentka Aryon Billings, který na LinkedIn uvedla, že se chystala původně psát příspěvek ke druhému výročí svého působení v Relicu, ale teď si musí hledat novou práci. Nejde podle ní o zeštíhlování, ale ořezání až na kost. Zklamání a znechucení jsou jejími slovy měsíce, napsala. Teď chce pomoci svým přátelům a kolegům. Jsou to podle ní úžasní lidé, kteří si zaslouží něco lepšího. Sama přitom hledá novou práci.
Sega už loni v květnu propustila z Relicu 121 lidí. Takže se tým opravdu výrazně zmenšil. Studio Relic Entertainment sídlí v kanadském Vancouveru a na kontě má hry první díly Homeworld nebo sérii Company of Heroes.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
O to více mě vždy děsí informace, že pár jednotlivců se odtrhne od nějakého velkého studia a domnívá se, že to budou dělat lépe než jejich původní zaměstnavatelé a že po odtržení bude všechno růžové krásné a už jen najdou lidi a vydají hned novou AAA hru. I tato zpráva ukazuje, že přinejmenším hráči by si měli uvědomit, že ty sliby jsou velice často nesmysl a že to tříštění herního trhu mezi mnoho mikrostudií není ve skutečnosti vůbec dobré stejně jako není dobré mít jen pár vyloženě obřích hegemonů.