branding
Blair Witch, Bloober Team, Recenze psychologického hororu Blair Witch

Blair Witch

Bloober Team se odvážně pokusil překročit svůj vlastní stín, ale ukousl si příliš velké sousto

Název: Blair Witch Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Recenzovaná verze: Xbox One Žánr: , Datum vydání: 30. 8. 2019

Nový psychologický horor Blair Witch inspirovaný stejnojmennou filmovou sérií zamířil na konci srpna na PC i Xbox One a je rovněž k dispozici v rámci Game Passu od Microsoftu. Titul polského studia Bloober Team vychází tématicky z předlohy, ale i předchozích her Layers of Fear či Observer. Novinkou je čtyřnohý společník, který vás doprovází, ukazuje vám cestu a pomáhá i při řešení některých hádanek. Nicméně pes je současně kvůli svému nedokonalému zpracování Achillovou patou celé hry.

Příběh nás zavede do roku 1999 a budeme v něm přibližně 5 až 6 hodin pátrat po pohřešovaném chlapci v kůži muže jménem Ellis, který má minulost stejně temnou, jako je noc v oblasti Black Hills Forest. Nepostradatelnou rekvizitou je v Blair Witch ikonická kamera, která slouží nejen pro orientaci v prostoru a přehrávání nalezených záznamů, ale i při řešení vybraných enviromentálních puzzlů. Podívejte se na naši videorecenzi.

Blair Witch

  • Autentická atmosféra respektující předlohu
  • Zasazení do devadesátých let s dobovými rekvizitami
  • Hra je otevřenější než předchozí tituly od Bloober Teamu
  • Docela silný, i když ne zcela transparentní příběh
  • Několik poměrně originálních nápadů
  • Velmi zdařilý zvukový doprovod a působivá grafika
  • Ovládání psa je neohrabané a společník nespolehlivý
  • Hrdina i jeho doprovod se často někde zasekávají
  • Autoři by měli nabídnout více klasických hádanek
  • Další zbytečný pokus o stealth pasáže v hororové hře
  • Hratelnost je velmi plochá a nepříliš zajímavá
  • Po dokončení nemáte chuť se k titulu znovu vrátit
Autoři zasluhují pochvalu za cílevědomou snahu vymanit se ze stereotypů vlastního úspěšného receptu na psychologický horor. Nabízí otevřenější prostředí, působivou grafiku, digitálního pomocníka i hutnou autentickou atmosféru. Výsledku ale podráží nohy množství chyb, nevyladěná hratelnost a sázka na ambiciózní kombo páníček a jeho pes, což příliš nefunguje. Místo souhry jsem pociťoval spíš nesoulad, který přerostl až v antipatii vůči mému doprovodu.
6 Verdikt

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru