Vývojáři ze studia Team Ninja se po třech letech vrací k povedené souls-like sérii Nioh. Druhý díl, bez ohledu na číslovku, dějově původní hry předchází, to ovšem neznamená, že by mu něco podstatného chybělo. Spíše naopak – vývojáři uplatnili nabyté zkušenosti a předkládají ještě propracovanější soubojový systém, v němž můžete aktivně využívat démonické formy yokai. Změna spočívá také v možnosti vytvořit si vlastního hrdinu, který je však pevně spjatý s příběhem a stává se součástí všech filmečků, které na rozdíl od her od From Software posouvají děj kupředu tradičnější formou. Že o příběh zas až tolik nejde ale pochopíte v momentě, kdy se poprvé ocitnete tváří v tvář některému z roztodivných monster, která na vás ve hře čekají.
Jak Petr ve své recenzi popisuje, barevný „bordel“ připomíná klasická japonská hack’n’slash RPG a je pastvou pro oči těch hráčů, kteří jsou schopní nebezpečnou nádheru ocenit. Bát se ovšem nemusí ani začátečníci, kterým Nioh 2 všechno náležitě vysvětlí a provede je všemi zákoutími téhle neúprosné řežby. Ve finále to ale všechno stejně zůstane jenom na vás a bez trpělivého přístupu a zručnosti tuhle hru pokořit nedokážete. Přijměte to od nás jako mírnou výstrahu i pozvánku zároveň, Nioh 2 je souls-like hrou ve skvělé formě.
- Svět Nioh těží z bohatého japonského folklóru
- Soubojový systém zaměřený na nejnáročnější hráče
- Rozvoj postavy a démonů vás procvičí v pasivním taktizování
- Vizuální design světa a monster působí dostatečně svěžě
- Strutkura hry dovoluje izolované dávkování jinak obří kampaně
- Hra se často snaží být až příliš tvrdá
- Management inventáře a množství obrazovek vás rozbrečí
- Některé boss fighty jsou až příliš dlouhé i přestože je zvládáte levou zadní
- Ačkoliv hra vysvětluje příběh explicitně, obsahově tolik zajímavý není
- Snaha vysvětlit všechny mechanismy vede k informačnímu přetlaku
Nioh 2 nastavuje novou laťku obtížnosti pro masochisty v našich řadách, pod drsnou krustou se ovšem nachází vynikající akční RPG, které vás odmění za váš pot a slzy.
8 Verdikt
Ještě bych i Nioh zmínil NG+ (a další +++) kterému dávají tvůrci oproti her od Fromu mnohem větší péči. Stavění svého vysněného buildu, nové bonusy u zpraní, nové vzácné zbraně. Na mapě se vyskytují enemáci navíc, někteří mají i uplně nové útoky. V pozdějších NG+++ jsou ty změny ještě razantnější, jen tak daleko jsem se ještě nedostal, tak přesně nevím jaké 😀