Součástí úvodní nabídky her pro konzoli PlayStation 5 je vedle Spider-Mana nebo Sackboye také očekávaný remake Demon’s Souls. Vývojáři z FromSoftware položili před jedenácti lety základ vlastnímu žánru her, ze kterého vychází nejen Dark Souls, Bloodborne či Sekiro, ale řada dalších titulů, které se snaží vydobýt si vlastní prostor mezi originálními „soulsovkami“. S příchodem nové generace konzolí proto není vůbec od věci vrátit se alespoň myšlenkou do minulosti a třeba i poprvé začít zjišťovat, co na téhle hře hráči před dekádou vlastně viděli. Bonusem téhle next-gen verze je pochopitelně famózní audiovizuální zpracování, které nastavuje novou laťku očekávanému standardu a v kombinaci s rychlým načítáním a haptickou odezvou předkládá hodně silný argument, proč se o hru i PlayStation 5 vlastně zajímat.
Veteráni se však nemusí ničeho bát – grafika v žádném případě nepřebíjí původní herní mechanismy ani logiku temného světa, takže vás i nadále čeká nelítostný, leč značně uspokojující výlet do míst, kde se každé přešlápnutí a špatně načasovaný útok trestá nápisem „You Died“. Vývojáři z Bluepoint Games, kteří stojí za přípravou remaku, si navíc hlasitě řekli o vlastní projekt, protože zadanou práci zvládli na jedničku, což ostatně podtrhuje i pochvala od duchovního otce celé série. Nečekejte ani minutu a na drobné nedostatky nehleďte, tady se svým vlastním způsobem píše historie.
Nezměněná herní logika, která funguje i po 11 letech
Řada nových možností a prvků exkluzivních pro remake
Obrazové filtry přidávají hře punc unikátní nálady
Chytré využití haptiky přináší hráči řadu funkčních výhod
Radikálně zredukované načítací časy světů
Řada herních prvků zůstává zastaralých a obtěžujících
Problematická kamera v těsných koridorech
Obrazový režim zaměřený na rozlišení trpí výraznými propady frameratu
Využití adaptivních triggerů nenadchne
Umělá inteligence často demonstruje nedokonalosti své doby
Nekompromisní, komplexní, ale přesto úžasně svěží a nádherná! Vývojáři ctí kořeny hry z roku 2009 a staví na nich skvěle vypadající svět, který je relevantní jak pro nové hráče, tak pro fanoušky „souls“ žánru. Demon’s Souls je povinností pro RPG pozitivní jedince, kteří by neměli minout schůzku s duchovním otcem Dark Souls, Bloodbornu nebo Sekira, přestože trpí řadou dobových nedostatků.
Mám trochu zvláštní dotaz, dělá něco původní Demons Souls na PS3 lépe? 🙂 Koukal jsem na spoustu videí, ale pro skutečný rozdíl bych prostě musel hru hrát 🙂 Snad se mi poštěstí PS5, co nejdříve
Petře a Zdeňku, zajímalo by mě, jakému typu remaků spíše fandíte – stylu Final Fantasy 7, kde se původní postavy a prostředí vezmou jen jako základ, na kterém vývojaří staví vlastní vizi, anebo právě Demon’s Souls, neboli remake jedna ku jedné?
U mě je to asi individuální, hru od hry 🙂 Osobně mám ale asi raději nějakou reimaginaci, protože nebývám příliš zatížen takovým tím sentimentem a nostalgií. Jinak řečeno, nepotřebuju hrát totožnou hru, akorát v kompletně přepracované grafice, takže způsob (nikoliv už ale provedení) Mafie se mi třeba dost zamlouval.