branding
Falling Frontier, Stutter Fox Studios, Real-time strategie Falling Frontier nabídne hloubku 4X

Real-time strategie Falling Frontier nabídne hloubku 4X

Náročná hra se má držet přírodních zákonů. Její autor chce uspět s komplexní hratelností

Zdroj: Stutter Fox Studios
21. 1. 2021
Název: Falling Frontier Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Stutter Fox Studios je jednočlenný tým, který v roce 2019 založil Australan Todd D’Arcy. Pustil se do sci-fi real-time strategie nazvané Falling Frontier. Láká nás na budování, váleční i průzkum a objevy. Autor slibuje, že klasické RTS prvky v tomto případě propojí s řadou inovativních funkcí včetně destrukce založené na skutečné fyzice. Chce přitom přijít s hloubkou, kterou si hráči obvykle spojují se 4X strategiemi.

D’Arcyho podle jeho slov inspirovaly sci-fi klasiky jako Duna nebo Vetřelec, ale snaží se co nejvíc držet realismu a potlačit fantazii, jak je to jen v rámci tohoto žánru možné.

Na začátku hry budeme vládnout jediné planetě nebo měsíci s malou skupinkou kolonistů. Odtud ale budeme expandovat dál. Kromě vesmírného přístavu postupně vybudujeme loděnici pro civilní i vojenské stroje a začneme těžit minerály v našem bezprostředním okolí. Hra nám umožní upravit jednotlivé lodě i jejich části podle potřeby, modifikovat bude možné interní i externí systémy a samozřejmě také samotný design. Cílem hry je samozřejmě rozšířit svůj vliv co nejdál.

Ekonomika, zdroje a logistika má ve Falling Frontier hrát důležitější roli, než je typické pro klasické real-time strategie. D’Arcyho podle jeho slov inspirovaly sci-fi klasiky jako Duna nebo Vetřelec, ale snaží se co nejvíc držet realismu a potlačit fantazii, jak je to jen v rámci tohoto žánru možné. To bude nepochybně obnášet i spoustu mikromanagementu, protože jen málo věci se tu bude dít automaticky, jak jsou hráči mnohdy zvyklí. Každou suroviny, jednotku či prostředek půjde uplatnit právě a jen na místě, kde se nachází. Když ji budete chtít využít jinde, musíte počítat s nutností transportu. Platí to třeba pro zásoby, které se nečerpají z jednoho univerzálního místa, ale je třeba každou komoditu vnímat jako skutečnou věc a podle toho s ní zacházet.

I když se princip a taková mravenčí práce může někomu možná zdát otravná, lze ji pohotově využít ve svůj prospěch. Když nepřítele odříznete od zásobování, nebo ho připravíte o cenné zdroje, můžete jeho flotilu snadno znehybnět uprostřed studeného vesmíru, protože lodím dojde palivo. Anebo připravíte posádku o jídlo a můžete ji nechat vyhladovět. K čemu jí pak jsou obří koráby a smrtící zbraně? Když vám někdo zničí sklad, nepřijdete jen o nějakou celkovou maximální kapacitu surovin jako v některých jiných strategiích, ale ztratíte i vše, co bylo v něm. Totéž platí pro další stanice a budovy.

Podobný pečlivý přístup uplatíte i v boji. Nepřátelské lodě můžete zajímat místo toho, abyste se je pokoušeli zničit. Když zaměříte sklad munice, lze zase zlikvidovat loď nepřítele jediným chirurgickým výstřelem, který v řetězové reakci pohltí celý stroj. Zajaté důstojníky můžete dokonce vyslýchat. Stejné prostředky má ale k dispozici i váš protivník a budování vlastní flotily i posádky bude opět velmi náročnou a potenciálně ztrátovou investicí. Vesmírná střetnutí tak nakonec mohou připomínat spíš menší lokální šarvátky než masivní bitvy.

Navzdory tomu, že jde o projekt jednotlivce, vypadá poměrně impozantně nejen co do náplně, ale také na pohled. Hru pohání engine Unity. Z dosavadních upoutávek lze usuzovat, že za pozornost bude stát i ozvučení a hudební doprovod. O soundtrack se postará skladatel Scott Buckley, který je v tuto chvíli jediným pomocníkem Todda D’Arcyho.

Falling Frontier má letos vstoupit do programu předběžného přístupu na Steamu a strávit v něm přibližně rok. Hra se bude pochopitelně postupně rozrůstat, ale většina funkcí by měla být obsažena už v early access verzi.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru