Microsoft před několika dny doručil vybraným médiím a influencerům konzoli Xbox Series X, a tak se pozvolna začínají objevovat dojmy z next-gen verzí připravovaných her, spolu s prvními záběry na uživatelské rozhraní a doplňující funkce. Jednou z často probíraných vlastností nového Xboxu je vedle zapojení SSD a rychlého načítání her také Quick Resume – tedy možnost rychle přepínat mezi množstvím rozehraných her a nezdržovat se jejich kompletním vypínáním a zapínáním. Dosud jsme však mohli pouze sledovat výsledky laboratorních testů Microsoftu a chyběla skutečná uživatelská perspektiva, která by realisticky zhodnotila, nakolik je Quick Resume spolehlivý a hlavně užitečný. Odpovědi nicméně konečně dorazily, konkrétně prostřednictvím videa známé youtuberky Alanah Pearce, která rychlé přepínání her zdokumentovala ve svém novém videu a potvrdila, že si roztržití hráči konečně přijdou na své.
Jak sama Pearce uvádí, její bezmála 10minutové video nebylo nijak editováno, proto v něm i několikrát dojde na pád State of Decay 2, které se začne v průběhu natáčení aktualizovat. Nic to ovšem nemění na tom, že přeskakování mezi hrami Ori and the Will of the Wisps, Control, Crackdown 3 nebo Fable Anniversary z Xboxu 360 probíhá takřka okamžitě a vrací do zapauzovaného stavu konkrétního titulu. Pokud byste chtěli přesná čísla, se stopkami v ruce jsem naměřil necelých 5 sekund pro spuštění Oriho v Quick Resume z hlavního menu. Dále 9 sekund při přeskočení do Oriho z Crackdownu 3, stejných 9 sekund při přechodu do stjené hry z Controlu a přibližně o sekundu déle pro přepnutí z Oriho do Fable. Jestli jde o použitelnou funkci, už nechám na vás, soudě ale podle dostupných ohlasů pod videem se hráčům nové možnosti zamlouvají a dokonce i PC hráči, zvyklí na výkon SSD, odchází mile překvapeni.
Pro někoho pozoruhodná může být i skutečnost, že hry zůstávají dostupné v režimu Quick Resume i po vypnutí konzole, a to i v momentě, kdy zařízení odpojíte od elektřiny. Jinak řečeno, pokud budete mít na pozadí rozehrány některé tituly, při výpadku proudu sice s největší pravděpodobností přijdete o aktuální progres probíhající hry, všechny ostatní ale zůstanou tímto problémem netknuty. Proč? Odpověď je poměrně jednoduchá, pokud si uvědomíte, jak funkce funguje. Ve skutečnosti totiž na pozadí žádné hry „neběží“, jen je jejich aktuální stav z operační paměti uložen na SSD a v případě nutnosti se data opět nahrají zpět. Dá se ted říct, že Quick Resume je určitou alternativou „save state“ funkcí nejrůznějších emulátorů a zároveň s tím přichází vysvětlení, proč nelze úplně jednoznačně říct, kolik her se do Quick Resume „vejde“, protože každá zabírá v operační paměti jinou velikost a prostor na SSD je omezený. Ostatně, i proto si systém nového Xboxu vyhrazuje kolem 200 GB, které jsou rezervovány právě pro Quick Resume a další funkce.
Důležité je nicméně na závěr připomenout, že popisovaná funkce není automaticky dostupná u všech her. Jde o vlastntost, která musí být zpřístupněna ze strany vývojářů a není tím vyloučeno, že se stane standardem, jen ji v tuhle chvíli nelze považovat za samozřejmost například u her v preview programu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
V tvém případě by to bylo jedu na Windows 10 přepnu a jsem v linuxu , přepnu a jsem na Windows 7. Nebootuju stále znova ale nahrávám několikerý obraz paměti z předchozích session …To by se mi mimochodem také moc líbilo
Spíše by mně zajímalo, jak dlouho potrvá přepínání u nativních next gen her, které kapacitu ram budou vytěžovat naplno a ještě o trochu více by mně zajímalo, jak se každodenní přepisování desítek gb dat na ssd, při využívání quick resume naplno, podepíše za pár let na opotřebení ssd. Hodnotu tbw bude mít ssd určitě nastaveno dostatečně, ale zjistit, jak velký nebo malý dopad na životnost disku má quick resume by bylo zajímavé. Přece jen, hibernace na pc se imho obvykle používá jen při začátku/konci práce s pc, nikoliv průběžně po celou dobu jedné session.